Nové Bugatti Tourbillon mohlo vypadat úplně jinak a snad i líp než nakonec odhalené auto

Sama automobilka nesměle ukázala, že při vývoji Tourbillonu dotáhla až od stádia modelu v měříku 1:1 alternativní design vozu, který nakonec nepoužila. Byla to chyba? Posuďte sami, pochopíme obě možné odpovědi.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nové Bugatti Tourbillon mohlo vypadat úplně jinak a snad i líp než nakonec odhalené auto

28.9.2024 | Petr Miler

Nové Bugatti Tourbillon mohlo vypadat úplně jinak a snad i líp než nakonec odhalené auto

/

Foto: Bugatti

Sama automobilka nesměle ukázala, že při vývoji Tourbillonu dotáhla až od stádia modelu v měříku 1:1 alternativní design vozu, který nakonec nepoužila. Byla to chyba? Posuďte sami, pochopíme obě možné odpovědi.

Také letošní rok je svědkem odhalení řady historicky významných automobilových novinek. A teprve čtvrté sériově vyráběné moderní Bugatti - pokud mezi ně budeme počítat i model EB110 vzniklý pod vedením Romana Artioliho - je nepochybně jednou z nich. Značka novinku jménem Tourbillon vytáhla letos v červnu, a přestože dokázala ohromit technikou postavenou kolem atmosféricky plněného motoru V16 i podobně konzervativně pojatým interiérem, designem nás úplně neohromila.

Napsali jsme tehdy, že vůz „vypadá jako pes jménem Chiron, který strčil hlavu do vysavače”, protože přesně ten dojem dělá. Ačkoli jde o úplně nové auto, které nemá se svým předchůdcem po technické stránce společného téměř nic, vizuálně vypadá jako „zbacaný” Chiron, jako velký facelift, jako opakování stejného nápadu v modernějším pojetí. Mohlo být líp? To posuďte sami, realita ale rozhodně mohla být zásadně jiná.

Automobilka totiž v rámci série videí mapující vývoj vozu ukázala alternativní design novinky, se kterým to dotáhla opravdu daleko. Psal se únor 2022 a designový tým značky vedený Achimem Anscheidtem měl připravenou dvojici modelů znázorňujících možnou podobu auta v měřítku 1:1 ve srovnání s případnou skutečností. S oběma vzhledy by auto mohlo technicky fungovat, tady limit nebyl, šlo skutečně jen o design - jedno z vyobrazených aut je zřetelně ideovým předchůdcem skutečného Tourbillonu, druhé ale slepou větví vývoje, kterou Bugatti dosud neukázalo.

Budete muset s pomocí přiložených fotek či videa sami zvážit, která alternativa je vám bližší, my jsme trochu na vážkách. Na jednu stranu je zřejmé, že nakonec vítězné provedení zůstalo více věrné tradicím, máme ale pocit, že je jimi svázáno snad až příliš. Nejde tu jen o podobnost s Chironem jako takovou, ale i nutnost stavět podobu celé přídě okolo tradiční podkovovité masky chladiče. Alternativa je hranatější a modernější. A třebaže je také více generická, mj. upozaděním oné podkovy nám přijde jako větší krok vpřed, jako srozumitelnější pokus design Bugatti někam posunout.

Futurističtější design tak možná i vypadá líp, ale dnes už ex-šéf designu Bugatti Anscheidt má jasno: „Myslím, že rozhodujícím faktorem je to, co je moderní DNA Bugatti. Které auto představuje Bugatti ze 100 metrů, z 10 metrů, z jednoho metru,” říká. A v tomto ohledu má pravdu, že vybrané řešení je „srozumitelnější”. Názor si ale udělejte sami, tady bude hodnocení výsledku nutně vždy subjektivní.


Nové Bugatti Tourbillon mohlo vypadat úplně jinak a snad i líp než nakonec odhalené auto - 1 - Bugatti Tourbillon alternativni design 2024 oficialni 01Nové Bugatti Tourbillon mohlo vypadat úplně jinak a snad i líp než nakonec odhalené auto - 2 - Bugatti Tourbillon alternativni design 2024 oficialni 02Nové Bugatti Tourbillon mohlo vypadat úplně jinak a snad i líp než nakonec odhalené auto - 3 - Bugatti Tourbillon alternativni design 2024 oficialni 03Nové Bugatti Tourbillon mohlo vypadat úplně jinak a snad i líp než nakonec odhalené auto - 4 - Bugatti Tourbillon alternativni design 2024 oficialni 04
Bugatti neukázalo všechno, i z odhaleného je ale patrné, že Tourbillon mohl vypadat citelně jinak. Líp, hůř? Posuďte sami. Foto: Bugatti

Zdroj: Bugatti přes Top Gear

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.