Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Bugatti potvrzeno pro rok 2016, vážně nebude přímým nástupcem Veyronu
25.7.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
V roce 2016 se přižene hurikán na čtyřech kolech. Bugatti chystá model, který posune měřítka nejrychlejších produkčních automobilů na zcela novou úroveň.
Poslední zmínky o Veyronu, vozu, který po velmi dlouhou dobu držel žezlo nejrychlejších silničních automobilů planety, zřejmě opravdu vedou k edici Elizabeth Junek, kterou Bugatti vzdalo hold legendární české závodnici. Ta se tedy stane finálním dílem série Legends a zároveň začátkem čekání na další pokračování. Vývoji nové generace mohl ledacos napovědět záhadný prototyp oděný do známého kabátu, u něhož toho ovšem mnoho nezaznělo. My ale můžeme novinku díky novým zprávám alespoň částečně naznačit.
Nový model ovšem nebude podle automobilky nástupcem, ale docela jiným a hlavně zcela novým automobilem. Sám designový guru Volkswagenu de Silva přiznal, že už na novince důkladně pracují, přičemž výsledkem se má stát „více než jen náhrada“ Veyronu. Půjde prý totiž o kus umění. V současnosti je ve hře hned několik konceptů, nad nimiž designové oddělení debatuje spolu s konstruktéry. Skrze jeho přivřené rty zaznělo také něco o obrovském úsilí vkládaném do nových technologií za účelem přepsání veškerých měřítek mezi nejrychlejšími vozy planety.
Z toho lze usuzovat minimálně fakt, že si Volkswagen prostřednictvím tohoto automobilu opět hodlá přivlastnit titul výrobce nejrychlejší přízemní střely na kolech, která bude vozit poznávací značky. Dle posledních spekulací bude výroba novinky omezena na 450 ručně montovaných jednotek, přičemž o pohon se bude zřejmě starat tatáž šestnáctiválcová bestie se čtveřicí turbodmychadel, která poháněla dřívější Veyrony. Jenomže v novém vydání bude dozajista značně přepracovaná a navíc doplněná jedním až několika elektromotory. Výkon takové hybridní soustavy by se mohl vyšplhat k hranici šílených 1 500 koní, které by novince ulehčili výlet daleko za hranici 435 km/h.
Přestože se vůz dočká elektrické asistence, která běžně vyhání hmotnost do zcela jiných sfér, chystá se také důkladná odtučňovací kúra. Pokud vezmeme v potaz, že Veyron vážil v poslední době 1 888 kilogramů, prostor k pořádné redukci se jistě nabízí. Informace z britských médií také prozrazují, že produkční verze konceptu Galibier světlo světa nakonec opravdu nespatří, neboť by takovým modelem francouzský výrobce akorát mohl zmást vlastní zákazníky, kteří ho prý mají v současnosti zaškatulkován coby výrobce ultimativních supersportů.
Žádný Super Veyron se údajně také nechystá. Všechna pozornost tedy bude soustředěna pouze na tento kousek, u něhož by si však koncern neměl dovolit podobné průtahy a komplikace, jaké nastaly u prvního Veyronu, který vznikal na žádost Ferdinanda Piecha. Pokud vše půjde, jak má, nový automobil uvidíme dost možná už na konci příštího roku či na začátku toho následujícího (2016).
Bugatti neplánuje náhradu Veyronu, nýbrž vůz, který veškeré jeho devízi posune ještě o notný kus dále. Máme se na co těšit. Na Galibier ani Super Veyron prý opravdu nedojde Zdroj: Top Gear
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 2 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 4 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 5 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 7 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva