Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové BMW Z4 plně odhaleno únikem. Cestou do série se ale ještě trochu změní
17.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mnichovská automobilka se chystá ukázat v Pebble Beach předprodukční koncept nové Z4. V celé jeho kráse si jej ale můžeme prohlédnout už nyní.
O příchodu nové generace BMW Z4 se mluví již opravdu dlouho. Mnichovská automobilka kvůli tomu vstoupila do holportu s Toyotou, jenž jí napomůže rozmělnit náklady na vývoj. Kromě bavorského roadsteru se proto dočkáme i nového kupé Supra, přičemž obě značky si měly přislíbit, že jedna nebude konkurovat druhé a proto každá vyrukuje pouze s jednou karosářskou variantou. Obou aut se přitom dočkáme v showroomech v příštím roce, BMW ovšem dorazí jako první.
Mnichovská novinka se nám ostatně odhaluje již nyní, a to o něco dříve, než si automobilka přála. Vůz zatím vidíme jen ve formě konceptu a virtuálně, naživo se ovšem studie ukáže již během tohoto víkendu na Concours d'Elegance v americkém Pebble Beach. Sériové provedení pak má debutovat na počátku příštího roku, tedy velmi pravděpodobně v Detroitu. S jarem je totiž již spojen nájezd do showroomů a zahájení prodeje.
Cenově se má novinka pohybovat na úrovni stávajícího provedení, jenž ostatně do značné míry připomíná. To ve výsledku není až tak překvapivé, neboť BMW znovu sáhlo po osvědčené koncepci zahrnující dlouhou přední kapotu, krátkou záď, nízkou výšku a dlouhý rozvor. Vůči předchozím generacím však ona kapota motoru byla zkrácena, aby řidič seděl blíže ke středu vozu.
Jelikož máme tu čest s konceptem, jsou mnohé detaily záměrně trochu přehnány. Ale dle zdrojů zevnitř automobilky si máme odmyslet netradiční odstín laku, zmenšit velikost litých kol, ubrat trochu na karbonovém programu a lehce zjemnit nárazníky, a máme tu sériový vůz. Podle šéfa designu Adriana van Hooydonka si přitom právě takto BMW představuje moderní roadster.
Toyota Supra bude samozřejmě vypadat jinak, spolupráce s BMW je totiž omezena pouze na prvky jako šasí, podvozek či brzdy. Motory si ovšem každá značka dodá sama, ačkoliv není vyloučené, že některé agregáty zamíří pod kapotu obou vozů. V případě roadsteru přitom máme očekávat dvoulitrové čtyřválce u základu a třílitrové šestiválce u vrcholných verzí.
O výkonech lze zatím jen spekulovat, nicméně minimem u dvoulitru nejspíše bude 184 koní. Maximálně lze pak očekávat posun blíže k 400 koním v případě šestiválce bez hybridních technologií. S kombinací spalovací jednotky a elektromotoru ovšem nemá vyrukovat jen Supra, ale rovněž i Z4. Pokud se přitom spekulace ukážou být pravdivé, bude z toho i přes 500 koní.
Nic bližšího již o technice nelze dodat, přesunout se tedy ještě můžeme do koncepčního interiéru. Také ten dozná cestou do série jistého zjemnění, opět ale půjde jen o detaily. Digitální přístrojový štít by již k mání být měl, chybět nebude ani centrální obrazovka. Spárována stoprocentně bude nejen s moderními multimédii, ale také head-up displejem, jímž disponuje i koncept. Více si řekneme po živém debutu v Pebble Beach.
Nová generace BMW Z4 se předčasně - zato kompletně - ukázala v koncepční formě, sériové provedení dorazí zkraje příštího roku
Zdroj: Bimmer File
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před hodinou - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva