Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové BMW X1 2015 ukázalo příď a interiér, bude to malý bratr větších X
28.12.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Snímek z Číny odhaluje část podobizny nové generace kompaktního crossoveru. Ta přijede s pohonem předních kol už v polovině roku 2015.
Horkým tématem posledních měsíců je mimo jiné i nová generace BMW X1, které se nakonec dočkáme ještě dříve, než jsme původně očekávali, neboť slavnostní odhalení je naplánováno na červen nadcházejícího roku. Stejně jako její pozdější a zřejmě o poznání stylovější derivát s označením X2, se novinka představí na platformě UKL1. Tedy na shodném základu, jaký již nějakou dobu používá nové Mini nebo BMW 2 Active Tourer.
Zasvěcení již dobře vědí, že to znamená v překladu zejména pohon předních (a volitelně všech kol) plus minimalizované pohonné jednotky. Mezi těmi nejslabšími se přitom počítá s 1,5litrovým tříválcem TwinPower Turbo o výkonu 136 koní (100 kW) a nejvyšším točivém momentu 220 Nm, který pohání v současnosti první MPV mnichovské značky. Kromě toho jistě nebude v nabídce chybět nejsilnější čtyřválcový dvoulitr s výkonem až 231 koní (170 kW) a další agregáty, které jsou nám taktéž dobře známé.
Nejrůznější spekulace hovoří i o variantách s prodlouženým rozvorem a třetí řadou sedadel, i když jejich existence by nám dávala smysl na čínském a americkém, nikoli na domácím, respektive evropském trhu. Tohle všechno jste však s největší pravděpodobností dříve četli nebo sami odvodili. Dosud jsme ovšem jen velmi těžko mohli polemizovat nad tím, jak bude novinka v produkční podobě vypadat, protože zatím byl na všech dostupných snímcích k dispozici jen testovací prototyp oděný do maskovacího kabátu.
Jenomže ty časy jsou minulostí, neboť v Číně právě část maskování přídě vozu odkryli. Už z prvního pohledu je tak docela dobře patrné, že se novinka bude podobat svým větším bratrům z rodiny crossoverů s názvy X, přičemž v největší míře v nás evokuje poslední X3 a populární X5. Svým způsobem se o to zasazují také přední světlomety LED a výrazněji vytvarovaný přední nárazník s chromovanými dekory, kterému dělají společnost také nová kola.
V podobném duchu se vyvíjí také situace v kabině vozu, odkud přichází snímek demonstrující typický pevný centrální displej systému iDrive, ovládání rádia a klimatizace nebo páčky volantu a řadicí páka spolu s elektronickou parkovací brzdou. Ostatně i čalounění sedadel prozrazuje, že uvnitř zřejmě nezůstal na kameni kámen.
Oproti předchozí generaci se vůz tváří zase o mnoho luxusněji, avšak otázkou zůstává, jak bude vypadat holý základ, kterého se zákazníci X1 zase tolik jako u větších modelů neštítí. Zbytek soudů si ale necháme až na kompletní odhalení, k němuž dojde zřejmě někdy v létě. Pokud vám schází nějaký komplexnější pohled na celý vůz, k dobru přikládáme ještě tři další špionážní fotky, zbytek si můžete prohlédnout v kompletní galerii na Worldcarfans.com.


BMW X1 druhé generace přijede na platformě UKL1. S pohonem přední osy dostane také poslední designový jazyk, který automobilka aplikovala na X3, X4, X5 a X6
Zdroje: Autohome China, Worldcarfans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mercedes dal potichu sbohem svému dosavadnímu ikonickému logu, změna je smutným symbolem lacinosti, která stíhá celý obor
dnesDlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
včeraV Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025
Nejnovější články
EU je tu vážně pro lidi. Je ochotna zrušit cla na čínská auta, stačí, když Číňané slíbí, že je tu nebudou prodávat moc levně
před 5 hodinamiDivoká novinka z Maranella nemusí být Ferrari, ale tento svérázný klenot s velmi podobnou cenou
před 6 hodinamiPrvní elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
před 8 hodinamiGM začíná propouštět ze své zbrusu nové fabriky na elektromobily, s investicí 50 miliard Kč ji otevřel teprve před čtyřmi roky
před 9 hodinamiMercedes dal svému pilotovi Formule 1 nové auto, až do roku 2028 s ním ale nesmí jezdit
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva