Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové BMW M5 oficiálně, detailně: 600 koní, 4x4 i 4x2, stovka za 3,4 s a až 305 km/h
22.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mnichovský über-sedan se ukázal v plné parádě a hned ve dvou provedeních. Pohon 4x4 je standard, auto ale umí fungovat i jako zadokolka.
Nové BMW M5 jsme si díky úniku oficiálních fotek mohli prohlédnout již včera. Přesto to nebylo poprvé. Ukázala se o hezkých pár týdnů dříve, neboť mnichovská automobilka má již od roku 1999 uzavřenou spolupráci se společností Electronic Arts. Pod její hlavičkou na trh pravidelně přicházejí hry s automobilovou tématikou a letošek není výjimkou - již 10. listopadu vtrhne do prodeje Need for Speed Payback a nové BMW M5 je přitom titulním vozem dané hry.
Ještě než se k novince dostaneme, musíme zmínit jejího dávného předchůdce - a sice generaci M5 E39, jež se ukázala v prvním díle NFS. V té době mnichovský über-sedan používal 4,9litrový atmosférický osmiválec S62, který produkoval 400 koní. Výkon čistě na zadní kola přenášel šestistupňový manuál. Pro řadu lidí právě toto je toto jediná koncepce, jakou M5 může mít, ačkoliv generaci předchozí poháněl řadový šestiválec a tu následující pro změnu V10.
K V8 se BMW vrátilo u generace F10, byť zde už s přeplňovaným motorem. I ona mohla být vybavena manuálním řazením, jen ne v Evropě. Nová generace M5 přichází s řadou prvků, které bychom ještě před pár lety považovali za svatokrádež. Puristům kvůli nim bude stoupat tep i nadále, nicméně pokrok zkrátka zastavit nelze. A proto je třeba akceptovat již dlouho omílané - tedy že novinka bude vůbec poprvé osazena pohonem všech kol.
Systém M xDrive má být dle výrobce „nejemotivnějším pohonem všech kol“ v segmentu s vysoce výkonnými sportovními vozy, přičemž toto tvrzení hodlá BMW podpořit nabídkou tří režimů. V prvním jde o běžný systém 4x4, ve druhém pak jeho sportovní naladění. V posledním je výkon posílán pouze dozadu, i když je sporné, zda v případě nutnosti či nouze nesáhne elektronika také po předním náhonu tak, jak to dělá u „zcela vypínatelného ESP“.
Než se tedy s novinkou projedeme, prozatím se jakýchkoliv dalších komentářů k systému 4x4 zdržíme. Místo toho tedy zamíříme pod kapotu, kde stejně jako u předchozí generace trůní 4,4litrový osmiválec M TwinPower Turbo. Ten stejně jako u limitované edice vyrobené u příležitosti třicátin tohoto modelu produkuje 600 koní, jež doplňuje 750 Nm točivého momentu. Jízdní dynamika se ale oproti minulosti výrazně zlepšila.
Zásluhu na tom samozřejmě má již zmíněný pohon všech kol. BMW dále vyměnilo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku za nový osmistupňový automat. Sprint z klidu na stovku tak M5 zvládne již za 3,4 sekundy a dvoustovku pokoří za 11,1 s. Nejvyšší rychlost je obligátně omezena na 250 km/h, v případě volby příplatkového paketu M Driver's Package ale můžete počítat s vystoupáním až na metu 305 km/h.
Vzhledově se über-sedan od standardní pětky liší agresivnějším čelním nárazníkem s výraznějšími vstupy vzduchu. Máme tu také aerodynamičtější zpětná zrcátka nebo karbonovou střechu, na zádi se objevuje čtveřice koncovek výfuku rámující difuzor integrovaný do modifikovaného zadního nárazníku. Vše završují 19palcová litá kola, která lze za příplatek zaměnit za dvacítky.
BMW rovněž nabízí i doplňkové karbon-keramické brzdy, které mají nejen lepší účinek, ale zároveň redukují neodpruženou hmotnost o nemalých 23 kilogramů. Ostatně snížení hmotnosti je jednou z deviz nové generace, i navzdory systému 4x4 a většímu množství moderních technologií na palubě vykáže na vahách jen 1 855 kg. To je sice na první pohled velké číslo, ovšem předchozí zadokolka byla o 90 kilo těžší.
V interiéru vás čeká sportovní volant s pádly řazení i červenými tlačítky, na něž jsme upozornili již při včerejším úniku a která umožní okamžité přepnutí na uživatelské nastavení. Pro jejich usazení bychom asi našli vhodnější místo, neboť se nedá čekat, že někdo s nimi bude za jízdy cvakat jako zběsilý, nicméně BMW se rozhodlo, že vzhled bude v tomto případě vládnout funkci.
Dále můžeme zmínit příchod nových sportovních sedadel, jež mají poskytnout mnohem lepší oporu celého těla. Jsou čalouněna kůží Merino, již doplňují hliníkové dekory. BMW ale budoucím majitelům umožní seberealizaci, jen v takovém případě nelze počítat s cenou 117 900 Eur (cca 3,07 mil. Kč), na níž vůz startuje v Německu.
Po vzoru konkurence pak stran základní varianty BMW připravilo pro prvních 400 zájemců i provedení M5 First Edition, jež se navíc pyšní lakem Frozen Dark Red Metallic či 20palcovými černě lakovanými litými koly. Uvnitř pak nechybí dekory s lesklým černým lakem či plaketka s pořadovým číslem. Za tyto prvky je ale třeba zaplatit 19 500 Eur (508 800 Kč) navíc.
Ve finále již jen dodáme, že objednávky bude možné začít sepisovat již od září, tedy od chvíle živého debutu novinky na autosalonu ve Frankfurtu. Samotné dodávky ale již tak rychle realizovány nebudou, zákazníci si totiž budou muset počkat až do jara příštího roku.
Nové BMW M5 se ukázalo ve standardním provedení...
... i jako First Edition, jenž je určena prvním čtyřem stovkám zákazníků
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 55 minutami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 2 hodinami - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 3 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 5 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva