Nové BMW M5 F90 má skutečně dostat pohon 4x4, říkat si tak ale nebude

Nová generace bude těžit z přidané trakce, vyššího výkonu a nižší hmotnosti. BMW ale tomuto řešení nechce říkat „pohon všech kol”.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nové BMW M5 F90 má skutečně dostat pohon 4x4, říkat si tak ale nebude

18.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nové BMW M5 F90 má skutečně dostat pohon 4x4, říkat si tak ale nebude

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová generace bude těžit z přidané trakce, vyššího výkonu a nižší hmotnosti. BMW ale tomuto řešení nechce říkat „pohon všech kol”.

Mnichovská automobilka již hezkých pár desítek let dokazuje, že jí pohon všech kol není cizí. Zatímco u standardního portfolia jde o celkem běžnou záležitost prakticky u všech modelů, divize M s ní koketovala pouze u typů BMW X5 M a BMW X6 M. To by se ovšem mělo změnit s příchodem nové generace sedanu M5, který by pod kódovým označením F90 měl dorazit v roce 2018. O tomto kroku se spekulovalo již několikrát, nicméně nyní tu máme nepřímé potvrzení z nejvyšších míst.

O celé záležitosti se rozhovořil Franciscus van Meel, bývalý šéf divize Audi RS, jehož BMW najalo. A který jistě ví, o čem je řeč. „Nerad používám spojení 'pohon všech kol', neboť vždy trochu souvisí - po emocionální stránce - s jízdou v přímém směru, a ta není tím, o co nám jde především,“ uvedl van Meel. „Takže pokud se vydáme cestou pohonu všech kol, půjde ve skutečnosti spíše o pohon zadních kol s přidanou trakcí.“

Zní to trochu jako podivné PR, ale pohon 4x4 u BMW je vždy trochu takový. Jinými slovy, modely M5 a dokonce i M6 by měly dostat systém xDrive, který bude za standardních situací posílat naprostou většinu, ne-li všechen výkon na zadní nápravu a tu přední připojí pouze ve chvílích, kdy bude potřeba navýšit trakci. Podle aktuálních zvěstí prý evropští zákazníci budou mít i nadále na výběr, zda zvolit ryzí zadokolku či zda upřednostní pohon všech kol. Američané oproti tomu volit nebudou moci, v jejich případě se xDrive stane standardem.

Se systémem 4x4 by měl být stejně jako u současného BMW M5 spojen 4,4litrový přeplňovaný osmiválec, ten ale bude produkovat minimálně 600 koní. Souběžně s nárůstem výkonu ovšem dojde i přes implementaci pohonu všech kol k redukci kilogramů, neboť vrcholný mnichovský sportovní sedan dorazí tak jako zbytek řady 5 G30 na nové modulární platformě využívající ve značné míře vysokopevnostní ocel a karbonová vlákna.


Nové BMW M5 F90 má skutečně dostat pohon 4x4, říkat si tak ale nebude - 1 - BMW M5 G30 2018 ilustrace 01Nové BMW M5 F90 má skutečně dostat pohon 4x4, říkat si tak ale nebude - 2 - BMW M5 G30 2018 ilustrace 02
Nové BMW M5 skutečně má dostat systém pohonu všech kol, kromě toho však bude v Evropě k dispozici i ryzí zadokolka

Zdroj: BMW Blog

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše