Nová M3 nafocena bez maskování dlouho před premiérou, největší kontroverzi skrývá

Mnichovská novinka přiváží řadu změn, ani příchod pohonu všech kol či automatu jako nejspíše jediné volby pro vrcholné verze ale fanoušky nedráždí tolik jako ohlášené zvětšení čelních ledvinek.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nová M3 nafocena bez maskování dlouho před premiérou, největší kontroverzi skrývá

22.10.2019 | Petr Prokopec

Nová M3 nafocena bez maskování dlouho před premiérou, největší kontroverzi skrývá

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Mnichovská novinka přiváží řadu změn, ani příchod pohonu všech kol či automatu jako nejspíše jediné volby pro vrcholné verze ale fanoušky nedráždí tolik jako ohlášené zvětšení čelních ledvinek.

Příchod každé nové generace BMW M3 byl očekáván s velkým nadšením. Ostré provedení trojkové řady se již stihlo stát legendou, která do značné míry definuje sportovní segment. Není tedy překvapivé, že po tomto voze prahne velké množství fanoušků mnichovské automobilky. A dá se předpokládat, že nejinak tomu bude také u novinky s kódovým označením G90. Jakkoliv je ale třeba dodat, že BMW v jejím případě naplnilo přísloví o pověstném džbánu, se kterým se chodí tak dlouho pro vodu, až se ucho utrhne.

Nepochybujeme totiž o tom, že i nové BMW M3 bude slušně prodávané. Ovšem zároveň bude větším terčem kritiky než všechny předchozí generace dohromady. Mnichovská automobilka jde totiž možná až příliš s dobou, a tak zkrátka dle tradičních příznivců tohoto modelu hodlá udělat „všechno špatně“. Dočkáme se tedy sice řadového šestiválce, ovšem přeplňovaného a navíc ne až tak úplně výjimečného, neboť jde o tentýž třílitrový agregát, který dnes pohání SUV X3 M a X4 M.

Pohonná jednotka pak sice bude dávat působivých 480 koní, respektive dokonce 510 v případě provedení Competition, ovšem výkon zamíří na všechna čtyři kola. Již to samo o sobě je nemalým důvodem pro palec dolů, jakkoliv se dá předpokládat, že BMW systém xDrive nastaví tak, aby přední nápravu šlo zcela odpojit. Ve výsledku tak nebude problém jet bokem, což ostatně předvádí testovací prototyp na videu.

Standardně bude navíc auto k dispozici výlučně s automatickou převodovkou, o manuálu se mluví v souvislosti s jakousi „čistou”, slabší verzí s pohonem zadních kol. To možná uspokojí puristy, ale těch je velmi málo. Nadšené řidiče toužící po rychlosti a zároveň vlastnoručním řazení něco takového stěží nadchne.

Nicméně technika překvapivě asi nebude tím, nač si publikum bude stěžovat nejvíce. Prim v tomto ohledu hrají čelní partie, kde se mají objevit čelní ledvinky sahající od kapoty motoru pomalu až na zem. Takové jsou alespoň zvěsti, jenž navíc umocnil frankfurtský koncept nové řady 4 a slova designového šéfa. Zda ale taková opravdu bude realita, zatím není jisté i přes přítomnost vývojových prototypů na Ringu, neboť ty jsou maskovány od podlahy až po střechu.

Novinku se pak sice povedlo nafotit v továrně, nicméně zatím si můžeme ukázat pouze záď. Tu zdobí výrazný spoiler na víku zavazadelníku, kterému společnost dělá integrovaný, lakovaný difuzor s vykukující čtveřicí koncovek výfuku. Zajímavá je pak černá „sukénka“, která navazuje na blatníky a evidentně pokračuje také v rámci bočních prahů. Zasáhnout by pak měla i na přídi, zatím však není jisté, jak moc.

I pohled na zadní partie budí trochu rozpaky kvůli onomu lakovanému difuzoru, nicméně o této oblasti se rozhodně vášnivé diskuze nepovedou. Místo toho veškeré hovory budou spojené s „bobřími zuby“ vpředu, byť BMW nakonec ještě může ono ucho džbánu zachránit a místo podlouhlého provedení vyrukuje s ledvinkami, u kterých dojde „pouze“ na zvětšení, jak to naznačuje fotomontáž modrého vozu. Uvidíme tedy příští rok, co nás čeká a nemine.


Nová M3 nafocena bez maskování dlouho před premiérou, největší kontroverzi skrývá - 1 - BMW M3 2020 spy foto bez maskovani 01
Nové BMW M3 již bylo zezadu nafoceno bez maskování...

Nová M3 nafocena bez maskování dlouho před premiérou, největší kontroverzi skrývá - 2 - BMW M3 2020 spy foto bez maskovani 02
...odhalení čelních partií je ale pouze zdařilou fotomontáží

Zdroje: Evolve Automotive@Facebook, Automotive Mike@Youtube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše