Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová BMW M3 a M4 předčasně odhalil únik, vzhledem šokují ze všech úhlů pohledu
22.9.2020 | Petr Prokopec
Obrovské vertikální ledvinky proměnily příď mnichovských novinek k nepoznání, nejde tu ale jen o ně. Zvláštní jsou i boční výdechy, prolisy či orientace zádě.
Již mnohokrát jsme zmínili, že vnímání designu je subjektivní záležitostí. Co se zkrátka líbí jednomu, nemusí se líbit druhému a naopak. Nedokážeme tedy říci, co si budete myslet o designu nových generací BMW M3 a M4, jedno je ale jisté - bez komentáře se jejich vzhled obejde jen u málokoho.
Na slavnostní prezentaci obou modelů dojde až zítra, nicméně již dnes tu máme sadu uniknuvších fotografií. A je třeba rovnou zmínit, že BMW se evidentně nerozhodlo dráždit pouze příděmi. Stačí totiž, abyste sjeli pohledem na bok, a rázem za předními koly odhalíte podivně stylizované výdechy horkého vzduchu, které jsou pochopitelně falešné (M4 jsme si mohli osahat na soukromé prezentaci už dříve). Vzadu pak automobilka sice vsadila na velké množství horizontálních linií, ovšem i přesto hlavně M3 působí spíše jako vůz vysoký než široký.
Zadní či boční partie nicméně stále ještě mají šanci oslovit, byť tedy ony výdechy jsou skutečně pouťovým prvkem. Ovšem za posledních několik měsíců jsme zatím nenarazili na nikoho, komu by se líbila nová interpretace čelních ledvinek. Dáno je to i horizontálně orientovanými mřížkami či faktem, že přední světla na tyto „bobří zuby“ neobvykle nenavazují. Místo toho BMW přivedlo do hry prolisy na kapotě motoru, díky nimž M3 a M4 sice působí poměrně futuristicky, ovšem tak trochu v asijském tuningovém stylu.
Pokud si přitom uvědomíme, že mnichovská automobilka se snaží zaujmout publikum hlavně na čínském trhu, pak vlastně designéři tímto pojetím splnili zadání. O to větší práci nicméně nová dvojice bude mít s oslovením evropských zákazníků. Na druhou stranu je ovšem také nutné dodat, že stejně jako se mění doba, mění se i zákazníci a obchodní úspěch těchto novinek nelze předjímat.
Auto navíc dorazí nejen jako sedan a kupé, ale také jako kombi. Čekat lze, že většina lidí sáhne po variantách s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonu všech kol. A také po výkonnější verzi přeplňovaného třílitrového šestiválce, jenž nabídne 510 koní. Slabší provedení pak bude disponovat 480 koňmi, jenž bude možné spárovat i s manuálem. Pohon zadních kol je k mání v obou případech. Více si řekneme za pár desítek hodin po oficiální premiéře.










Nové generace BMW M3 a M4 byly odhaleny únikem. V případě designu asi velký potlesk očekávat nemohou, tedy alespoň v Evropě. Foto: Avaley@Bimmerpost
Zdroj: Bimmerpost
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
Novou Alfu Romeo Stelvio předčasně odhalil únik patentových záběrů, působí všelijak
před hodinouDlouholetý šéfdesignér Škody v práci pro Číňany nelení. Navrhl jim i vlastní Rolls-Royce, pro který nedávno pracoval, říká si Perla Číny
před 3 hodinamiKupte si skutečný Jaguar, dokud ještě můžete, i nejetý vrchol s víc jak 500 koňmi dnes pořídíte za pakatel
před 4 hodinamiEU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včera
Živá témata na fóru
- VZKAZY 04.28. 10:09 - M.Z.
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Táhneme na Brusel 04.28. 08:18 - HondaMan
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch