Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové BMW 7 se předvádí ve verzi Individual, s i 30 m2 perfektní kůže
23.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Za nejluxusnější sedmičkou stojí divize BMW Individual, která slaví 25. výročí existence. Ta si zároveň vzala na paškál také kupé M4.
Nové BMW řady 7 jsme si mohli představit již před dvěma týdny. Od té doby však mnichovský vrchol nehodlá ustoupit do stínu slávy. Srovnat jsme jej tak mohli nejen s předchozím provedením F01, ale i se všemi minulými generacemi. Nyní ovšem již historii necháme stranou. Místo toho si posvítíme na nejluxusnější provedení, za kterým stojí divize BMW Individual. Ta si na paškál vzala verzi 750Li xDrive, kterou ohákla do hnědého laku Almandine Brown. Tento exkluzivní odstín pak doplňují 20palcová litá kola s paprsky ve tvaru písmene „V“.
Více se úřadovalo uvnitř, kam se nastěhovala kůže Merino. Ta je zcela oproštěna od jakýchkoliv vpichů hmyzu a jiných imperfekcí, přičemž vydělávání počítá se speciálním procesem, na jehož konci stojí otevřené póry. Dohromady přitom bylo na celou kabinu použito více než 30 metrů čtverečných, vše pak dekoruje ruční prošívání. Mimo to nechybí ani koberečky a bezpečnostní pásy, které byly vyvedeny ve stejném odstínu Tartufo, tak jako strop potažený Alcantarou.
Kromě těchto exkluzivit byla jaksepatří navýšena standardní výbava, počítat tedy můžete kupříkladu se zpětnou kamerou, head-up displejem, soupravou kamer, panoramatickou střechou či slunečními roletkami a ambientním podsvícením. Dorazila také komfortní sedadla s vyhříváním a chlazením, čtyřzónová automatická klimatizace, audio systém Harman Kardon nebo zábavní systém Experience určený pro zadní sedadla.
Pod kapotou ale již zůstává standardní ústrojí, což v případě verze 750Li představuje 4,4litrový osmiválec o výkonu 450 koní a točivém momentu 650 Nm. Veškerá tato síla míří skrze osmistupňový automat na všechna čtyři kola, přičemž stovku zvládne vrcholná limuzína za 4,5 sekundy a maximálně se rozjede na 250 km/h. Průměrná spotřeba pak v kombinaci s oněmi 20palcovými koly byla vypočítána na 8,5 l/100 km.
Tím nám informační pramen vyschl, cenu si budeme muset proklepnout někdy příště. Mnichovskou automobilku a její luxusní divizi ovšem ještě neopustíme. Oddělení BMW Individual totiž slaví 25. výročí, díky čemuž vznikl speciální exemplář kupé M4. Popud k jeho výrobě ovšem nedala samotná značka, ale kupodivu jeden anonymní zákazník, který tak chtěl dát najevo svou bezmeznou loajalitu k modré vrtuli na bílém pozadí.
Oproti standardu se jeho zakázkový exemplář pyšní specifickou barvou karoserie Macao Blue, kterou doplňuje černá maska chladiče, karbonové lamely předního nárazníku a střecha ze stejného materiálu ozdobená tradiční trikolorou. Do kabiny se pak stejně jako v případě Sedmičky nastěhovala kůže Merino, tentokráte však v černo-bílém provedení. Opěrky sedadel pak dostaly specifické prošívání s iniciály klienta.
Mimo to si můžeme povšimnout loga M-divize na středové konzoli nebo dekorací z uhlíkových vláken, pod kapotou ale již opětovně pracuje standardní technika. Tedy přeplňovaný třílitrový šestiválec, který byl naladěn na 431 koní a 550 Nm. V kombinaci s použitým sedmistupňovým automatem lze pak počítat se zrychlením na stovku za 4,1 sekundy, cena je ale rovněž neznámá.











Nové BMW řady 7 dostalo od divize Individual exkluzivní hnědý lak a kožené čalounění...
...zatímco kupé M4 se pyšní modře zbarvenou karoserií a černo-bílou kůží
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Bývalý technik NASA rozjel Autopilot Tesly a další systém proti zdi pomalované obrazem okolí, podívejte se na výsledek
21.3.2025Max Verstappen prodává svůj soukromý tryskáč, i interiér si nechal kompletně předělat do „svých” barev
21.3.2025Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins