Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti
20.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Německá novinka chce být komfortnější než předchůdce. Je též rychlejší, a zaparkuje úplně sama.
Mnichovská automobilka se očividně nemůže dočkat premiéry nového BMW řady 7. Proto do světa pustila nemalou fotogalerii, kde sice exteriér halí notná dávka kamufláže, interiér se ovšem ukázal prakticky bez maskování. A aby toho nebylo málo, pak k dispozici máme i výčet těch nejzásadnějších technických novinek. Pokud tedy do dané rovnice zasadíme ještě lednový únik fotografií, pak již pomalu ani nemusíme čekat na oficiální debut, neboť o novince vyjma rozměrů a dat zaměřených na výkon motorů a jízdní dynamiku víme naprosto vše.
Naše představení můžeme začít zcela novou platformou 35up, která kombinuje vysokopevnostní ocel s hliníkem a karbonovými vlákny. Ta se v hojném množství objevují v luxusním segmentu vůbec poprvé, přičemž využita byla hlavně v oblasti střešních nosníků, bočních prahů nebo středového tunelu. Hmotnost konstrukce tak oproti předchůdci poklesla o 40 kilogramů, dalších dvanáct kilo pak shazuje rozsáhlejší užití hliníku v rámci karoserie, kdy vyrobeny jsou z něj jak dveře, tak i střecha.
Tím ovšem redukce hmotnosti nekončí, neboť BMW se snažilo osekat vůz o každý přebytečný gram. Ve výsledku tak máme co dělat se 130kilovou dietou, díky které by základní model měl vážit okolo 1 700 kg, pročež by byl jen nepatrně těžší než existující 535i. Ve srovnání s konkurencí od Audi a Mercedesu by pak mnichovská novinka měla více než stokilovou výhodu, přičemž veškerá hmota by měla být rozdělena mezi nápravy v poměru 50:50.
Zmíněné použití hliníkové střechy se navíc pozitivně podepíše na snížení těžiště, kromě toho se ovšem nová řada 7 pyšní ještě ponížením neodpružené hmotnosti o 15 procent, tedy zhruba o 10 kg v každém rohu. Počítat tak máme se zlepšením ovladatelnosti i spotřeby, přenastavený podvozek by ale měl pamatovat rovněž na komfort. Proto ostatně systém Driver Experience Control dostal do vínku i nový jízdní režim Comfort Plus.
Zmínit můžeme také technologii řízení zadních kol, která se natáčejí až o tři stupně při jízdě ve městě a usnadňují tak pohyb v úzkých uličkách. Na otevřené silnici je odklon maximálně dvoustupňový, což v kombinaci s novým elektromechanickým řízením má napomoci preciznějším manévrům. Z toho důvodu ostatně výše zmíněný systém dostal do vínku také režim Sport, vyjma něj lze počítat ještě s módy Comfort a Adaptive.
Standardem pro všechny modely je vzduchové odpružení, které vpředu spolupracuje s dvojitými lichoběžníky a vzadu s víceprvkovou nápravou. Součástí základní výbavy je i funkce automatického samovyrovnávání podvozku či adaptivní tlumiče Dynamic Damper Control, stejně jako elektromechanicky řízená stabilizace Dynamic Drive. Tím bychom ale danou oblast mohli považovat za probranou.
Ještě než se přesuneme do kabiny, zmíníme v krátkosti motorový prostor. V prvé řadě bychom se přitom měli dočkat modelů 740i, 750i a 740d, přičemž posléze má dorazit také verze 740e, která dostane do vínku benzin-elektrické hybridní ústrojí a „bezemisní dojezd“. Kromě toho zaznívají řeči také o variantě M750iX, pod kterou by se podepsalo oddělení M Performance. Pravověrné „eMko“ ovšem nebude.
Jak jsme zmínili již v úvodu, technická data pohonných jednotek jsou jednou z mála neznámých. Zmínit tak můžeme jen tolik, že BMW 740i bude profitovat z nového třílitrového šestiválce B58, který sdílí základní architekturu s firemními tříválci a čtyřválci. Počítat tedy můžeme s hliníkovým blokem, hlavou či olejovou pumpou, výkon by přitom měl překonat stávající agregát N55 naladěný na 320 koní.
Nyní ale již můžeme zamířit do kabiny, kde se dočkáme celé řady inovací. Přepracována byla architektura palubní desky, v jejímž středu najdeme dotykový displej. BMW ovšem i nadále zachovalo manuální ovládání iDrive a kromě jiného počítá také s ovládáním za pomocí gest. Tato technologie používá senzoru poblíž zpětného zrcátka, přičemž kupříkladu k ovládání hlasitosti hudby nebo zvednutí telefonu postačí mávnutí rukou.
Tento systém by měl být doplňkem za nemalý příplatek, přičemž rozpozná pět základních pohybů od zmíněného mávnutí přes otáčení, kliknutí, uchopení až po příkaz dvěma prsty. K aktivaci a deaktivaci by přitom mělo sloužit nějaké to tlačítko, aby nedošlo k ohrožení bezpečnosti posádky při nechtěném mávnutí třeba při patřičně živelném rozhovoru.
Oproti nedávno uniklému snímku je pak jasné, že mnichovská novinka nedostane do vínku pouze analogo-digitální přístrojový štít, ale aspoň v některých verzích „jedničky a nuly“. V závislosti na zvoleném jízdním režimu, který počítá s módy Eco Pro, Comfort, Sport a Sport Plus, bychom se pak měli dočkat i odlišné barvy podvícení od bílé přes modrou až po červenou.
Absolutní finesou se pak stává systém automatického parkingu, kdy již není třeba řidiče za volantem. Rozhodně si však nepředstavujte, že jednoduše vystoupíte před vchodem do obchodního centra a vaše BMW samo odjede na parkoviště, kde si najde volné místo a vyčká až do chvíle, než jej opětovně na dálku přivoláte. Místo toho má systém pevně daná pravidla.
V prvé řadě je třeba přistavit vůz k parkovacímu místu v maximálním úhlu 10 stupňů. Systém pak zvládá pokrýt vzdálenost maximálně jedné a půl délky vozu, ve výsledku tak jde především o zajetí a vyjetí ze stísněných prostor, kdy byste nemohli nastoupit či vystoupit bez toho, aniž byste se ušpinili nebo odřeli dveře o ostatní automobily.
Dále můžete počítat s parkovacím asistentem, který vám napomůže se zajetím i vyjetím z řady podélně stojících vozů, kdy systém přebírá veškeré operace od řízení až po akcelerování či zastavení. Při couvání mezi příčně zaparkovanými vozy lze pak využít funkci Active Park Distance Control, která monitoruje prostor vzadu a brání jakékoliv kolizi.
To je ale pro dnešek vše, o systémech, jako je monitoring jízdy ve zvoleném pruhu, detekce vozů ve slepém úhlu či autonomní brzdění, již pomalu ani nemusíme mluvit. S ohledem na dobu i danou kategorii jsou naprostým standardem, stejně jako třeba kožené čalounění. Na to se ale nejspíše budeme moci podívat až za pár týdnů.
Nové BMW 7 se ukázalo na celé řadě oficiálních záběrů s notným maskováním...
...samotnou karoserii ale již dávno známe díky snímkům špionážních fotografů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před hodinou - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 3 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 4 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva