Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti

(+ videa) Německá novinka chce být komfortnější než předchůdce. Je též rychlejší, a zaparkuje úplně sama.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti

20.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Německá novinka chce být komfortnější než předchůdce. Je též rychlejší, a zaparkuje úplně sama.

Mnichovská automobilka se očividně nemůže dočkat premiéry nového BMW řady 7. Proto do světa pustila nemalou fotogalerii, kde sice exteriér halí notná dávka kamufláže, interiér se ovšem ukázal prakticky bez maskování. A aby toho nebylo málo, pak k dispozici máme i výčet těch nejzásadnějších technických novinek. Pokud tedy do dané rovnice zasadíme ještě lednový únik fotografií, pak již pomalu ani nemusíme čekat na oficiální debut, neboť o novince vyjma rozměrů a dat zaměřených na výkon motorů a jízdní dynamiku víme naprosto vše.

Naše představení můžeme začít zcela novou platformou 35up, která kombinuje vysokopevnostní ocel s hliníkem a karbonovými vlákny. Ta se v hojném množství objevují v luxusním segmentu vůbec poprvé, přičemž využita byla hlavně v oblasti střešních nosníků, bočních prahů nebo středového tunelu. Hmotnost konstrukce tak oproti předchůdci poklesla o 40 kilogramů, dalších dvanáct kilo pak shazuje rozsáhlejší užití hliníku v rámci karoserie, kdy vyrobeny jsou z něj jak dveře, tak i střecha.

Tím ovšem redukce hmotnosti nekončí, neboť BMW se snažilo osekat vůz o každý přebytečný gram. Ve výsledku tak máme co dělat se 130kilovou dietou, díky které by základní model měl vážit okolo 1 700 kg, pročež by byl jen nepatrně těžší než existující 535i. Ve srovnání s konkurencí od Audi a Mercedesu by pak mnichovská novinka měla více než stokilovou výhodu, přičemž veškerá hmota by měla být rozdělena mezi nápravy v poměru 50:50.

Zmíněné použití hliníkové střechy se navíc pozitivně podepíše na snížení těžiště, kromě toho se ovšem nová řada 7 pyšní ještě ponížením neodpružené hmotnosti o 15 procent, tedy zhruba o 10 kg v každém rohu. Počítat tak máme se zlepšením ovladatelnosti i spotřeby, přenastavený podvozek by ale měl pamatovat rovněž na komfort. Proto ostatně systém Driver Experience Control dostal do vínku i nový jízdní režim Comfort Plus.

Zmínit můžeme také technologii řízení zadních kol, která se natáčejí až o tři stupně při jízdě ve městě a usnadňují tak pohyb v úzkých uličkách. Na otevřené silnici je odklon maximálně dvoustupňový, což v kombinaci s novým elektromechanickým řízením má napomoci preciznějším manévrům. Z toho důvodu ostatně výše zmíněný systém dostal do vínku také režim Sport, vyjma něj lze počítat ještě s módy Comfort a Adaptive.

Standardem pro všechny modely je vzduchové odpružení, které vpředu spolupracuje s dvojitými lichoběžníky a vzadu s víceprvkovou nápravou. Součástí základní výbavy je i funkce automatického samovyrovnávání podvozku či adaptivní tlumiče Dynamic Damper Control, stejně jako elektromechanicky řízená stabilizace Dynamic Drive. Tím bychom ale danou oblast mohli považovat za probranou.

Ještě než se přesuneme do kabiny, zmíníme v krátkosti motorový prostor. V prvé řadě bychom se přitom měli dočkat modelů 740i, 750i a 740d, přičemž posléze má dorazit také verze 740e, která dostane do vínku benzin-elektrické hybridní ústrojí a „bezemisní dojezd“. Kromě toho zaznívají řeči také o variantě M750iX, pod kterou by se podepsalo oddělení M Performance. Pravověrné „eMko“ ovšem nebude.

Jak jsme zmínili již v úvodu, technická data pohonných jednotek jsou jednou z mála neznámých. Zmínit tak můžeme jen tolik, že BMW 740i bude profitovat z nového třílitrového šestiválce B58, který sdílí základní architekturu s firemními tříválci a čtyřválci. Počítat tedy můžeme s hliníkovým blokem, hlavou či olejovou pumpou, výkon by přitom měl překonat stávající agregát N55 naladěný na 320 koní.

Nyní ale již můžeme zamířit do kabiny, kde se dočkáme celé řady inovací. Přepracována byla architektura palubní desky, v jejímž středu najdeme dotykový displej. BMW ovšem i nadále zachovalo manuální ovládání iDrive a kromě jiného počítá také s ovládáním za pomocí gest. Tato technologie používá senzoru poblíž zpětného zrcátka, přičemž kupříkladu k ovládání hlasitosti hudby nebo zvednutí telefonu postačí mávnutí rukou.

Tento systém by měl být doplňkem za nemalý příplatek, přičemž rozpozná pět základních pohybů od zmíněného mávnutí přes otáčení, kliknutí, uchopení až po příkaz dvěma prsty. K aktivaci a deaktivaci by přitom mělo sloužit nějaké to tlačítko, aby nedošlo k ohrožení bezpečnosti posádky při nechtěném mávnutí třeba při patřičně živelném rozhovoru.

Oproti nedávno uniklému snímku je pak jasné, že mnichovská novinka nedostane do vínku pouze analogo-digitální přístrojový štít, ale aspoň v některých verzích „jedničky a nuly“. V závislosti na zvoleném jízdním režimu, který počítá s módy Eco Pro, Comfort, Sport a Sport Plus, bychom se pak měli dočkat i odlišné barvy podvícení od bílé přes modrou až po červenou.

Absolutní finesou se pak stává systém automatického parkingu, kdy již není třeba řidiče za volantem. Rozhodně si však nepředstavujte, že jednoduše vystoupíte před vchodem do obchodního centra a vaše BMW samo odjede na parkoviště, kde si najde volné místo a vyčká až do chvíle, než jej opětovně na dálku přivoláte. Místo toho má systém pevně daná pravidla.

V prvé řadě je třeba přistavit vůz k parkovacímu místu v maximálním úhlu 10 stupňů. Systém pak zvládá pokrýt vzdálenost maximálně jedné a půl délky vozu, ve výsledku tak jde především o zajetí a vyjetí ze stísněných prostor, kdy byste nemohli nastoupit či vystoupit bez toho, aniž byste se ušpinili nebo odřeli dveře o ostatní automobily.

Dále můžete počítat s parkovacím asistentem, který vám napomůže se zajetím i vyjetím z řady podélně stojících vozů, kdy systém přebírá veškeré operace od řízení až po akcelerování či zastavení. Při couvání mezi příčně zaparkovanými vozy lze pak využít funkci Active Park Distance Control, která monitoruje prostor vzadu a brání jakékoliv kolizi.

To je ale pro dnešek vše, o systémech, jako je monitoring jízdy ve zvoleném pruhu, detekce vozů ve slepém úhlu či autonomní brzdění, již pomalu ani nemusíme mluvit. S ohledem na dobu i danou kategorii jsou naprostým standardem, stejně jako třeba kožené čalounění. Na to se ale nejspíše budeme moci podívat až za pár týdnů.


Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 1 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 01Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 2 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 02Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 3 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 03Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 4 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 04Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 5 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 05Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 6 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 06Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 7 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 07Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 8 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 08Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 9 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 09Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 10 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 10Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 11 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 11Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 12 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 12Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 13 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 13Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 14 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 14Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 15 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 15Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 16 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 16Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 17 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 17Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 18 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 18Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 19 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 19Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 20 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 20Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 21 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 21Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 22 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 22Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 23 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 23Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 24 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 24Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 25 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 25Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 26 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 26Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 27 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 27Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 28 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 28Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 29 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 29Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 30 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 30Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 31 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 31Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 32 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 32Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 33 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 33Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 34 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 34Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 35 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 35Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 36 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 36Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 37 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 37Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 38 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 38Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 39 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 39Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 40 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 40Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 41 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 41Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 42 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 42Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 43 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 43Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 44 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 44Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 45 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 45Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 46 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 46Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 47 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 47Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 48 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 48Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 49 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 49Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 50 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 50Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 51 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 51Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 52 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 52Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 53 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 53Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 54 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 54Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 55 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 55Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 56 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 56Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 57 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 57Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 58 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 58Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 59 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 59Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 60 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 60Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 61 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 61Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 62 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 62Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 63 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 63Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 64 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 64Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 65 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 65Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 66 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 66Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 67 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 67Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 68 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 68Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 69 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 69Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 70 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 70Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 71 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 71Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 72 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 72Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 73 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 73Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 74 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 74Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 75 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 75Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 76 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 76Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 77 - BMW 7 2016 oficialni spy foto 77
Nové BMW 7 se ukázalo na celé řadě oficiálních záběrů s notným maskováním...

Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 78 - BMW 7 G11 2015 nove spy bez maskovani 01Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 79 - BMW 7 G11 2015 nove spy bez maskovani 02Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 80 - BMW 7 G11 2015 nove spy bez maskovani 03Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 81 - BMW 7 G11 2015 nove spy bez maskovani 04Nové BMW 7 G11 odhalilo prakticky vše, má být o 100 kg lehčí než konkurenti - 82 - BMW 7 G11 2015 nove spy bez maskovani 05
...samotnou karoserii ale již dávno známe díky snímkům špionážních fotografů

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.