Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Bentley Continental GT poprvé nafoceno ve své „kůži“, bude lehčí
5.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové kupé dostane mix exotických materiálů, platformu MSB vyvíjenou ve spolupráci s Porsche a vzhled inspirovaný konceptem Speed 6.
První generace novodobého Bentley Continental GT dorazila na trh v roce v roce 2003, přičemž dosáhla velkého úspěchu. K mání sice byla pouze s dvanáctiválcem, nicméně nástupce odhalený o osm let posléze dorazil také s osmiválcovou pohonnou jednotkou. Za novou generaci jej ovšem považovat nemůžeme (jakkoliv jej tak Bentley nazývá), spíše za radikálnější facelift. Zachována totiž byla jak platforma D1, tak kupříkladu rozvor 2 746 mm. Měnil se tak především design či některé prvky v oblasti podvozku a interiéru.
Při tomto resumé asi nepřekvapí, že Bentley věnuje novému Continentalu GT, který dorazí v roce 2018, nemalou péči. Právě v tomto případě lze totiž mluvit o skutečné druhé generaci. Ta přepřáhne na platformu MSB, která je vyvíjena ve spolupráci s Porsche a na níž dorazí již za pár měsíců nová Panamera. U obou vozů lze ve srovnání s jejich předchůdci očekávat podstatnou dietu, i když pod dvě tuny se u Bentley stále nedostaneme.
Ve srovnání se stávajícím Continentalem GT, který váží 2 320 kg, však i tak půjde o razantní posun. Jedním z důvodů je i fakt, že namísto ocelové karoserie bude tu novou formovat mix mnoha exotických materiálů. Kromě toho se dočkáme i menších rozměrů, neboť vůz dostane kratší převisy vpředu i vzadu a zkrácen by měl být také rozvor, jakkoliv uvnitř čeká posádku více místa pro nohy.
Po stránce designové se novinka nechá výrazně ovlivnit konceptem EXP 10 Speed 6, pravděpodobně ubyde dnešní zavalitosti a příď i záď bude mít nižší profil. V motorovém prostoru pak bude trůnit jak nový šestilitrový dvanáctiválec z Bentley Bentayga, kde produkuje 608 koní, tak i modernizovaný čtyřlitrový osmiválec. Mimo to se mluví také o šestiválcovém plug-in hybridu.
Na diesel ovšem máme v případě kupé zapomenout, přestože zmiňovaná Bentayga jej dostane. K vůbec prvnímu SUV ve firemní historii šéf automobilky Wolfgang Dürheimer dodal, že jeho osobním cílem je, aby na dosáhlo na 20 tisíc registrací ročně. To asi při pohledu na aktuální zájem problém nebude, spíše než na nedostatek zákazníků ovšem Bentley naráží spíše na malou výrobní kapacitu.
Mimo to Dürheimer uvedl, že portfolio Bentley bude do budoucna sedmičlenné, což naznačuje příchod dvou dalších modelů. Zatím však stále není jasné, zda jimi bude menší SUV a produkční verze zmiňovaného konceptu Speed 6. Mimo to je totiž ve hře také Bentayga ve stylovější kupé verzi. Jsme tedy zvědavi, co nakonec dostaneme, i když stávající zákaznické trendy jsou jasným vodítkem.
Další novinkou pro Bentley je začlenění značky do sportovní a luxusní divize, která nově vznikla pod křídly VW Group. V jejím rámci přitom dojde ke společnému vývoji a testování, sdílena bude také síť dodavatelů. Díky tomuto kroku by měly výrazně poklesnout náklady, a to jak pro Bentley, tak i pro Porsche a Bugatti. Překvapením je absence Lamborghini v dané divizi, což Dürheimer označil za „nesmyslné“.
Dodat pak již jen můžeme, že nový Continental dorazí nejprve ve verzi kupé, než jej bude v řádu měsíců následovat kabriolet GTC a čtyřdveřový sedan Flying Spur. Tyto verze přitom dostanou stejný mechanický základ, u druhého jmenovaného ovšem bude jistotou prodloužená verze platformy.

Nové Bentley Continental GT bylo poprvé nafoceno ve své „kůži“
...jeho vzhled bude inspirován konceptem EXP 10 Speed 6
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 51 minutamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 51 minutamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 11 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva