Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Bentley Continental GT je venku, s 635 koňmi je králem luxusních GT
30.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Navzdory evolučnímu designu, motoru W12 i povědomé architektuře kabiny tu po 14 letech máme techniky zcela nové luxusní kupé od Bentley.
Na opravdu nové Bentley Continental GT jsme čekali neskutečně dlouho. Ačkoliv vůz, jenž najdete v showroomech značky, Britové titulují jako druhou generaci, jde spíše o větší facelift. Základ se nezměnil, motory rovněž ne. Ve výsledku tak máme co do činění s kupé, jež přišlo na svět v roce 2003. Není tedy vlastně překvapením, že evropské prodeje se v posledních letech pohybovaly jen okolo zhruba 1 600 vozů ročně a letos nejspíše tuto metu ani nepřekročí.
Minulost ale hoďme za hlavu, nový Continental GT je venku a dá se předpokládat, že minimálně zpočátku bude zájem o něj hodně velký. Bentley sáhlo po evolučním designu doplněném bezpočtem moderních technologií. Kupé se opět hodlá stát králem mezi vozy kategorie Gran Turismo.
My se nejprve zaměříme na vzhled, který by na jednu stranu mohl potvrdit zvěsti o tom, že koncern VW Group zaměstnává ty nejlínější designéry na světě. Nicméně v tomto případě je jen dobře, že se Continental GT nevzdálil od již důvěrně známé siluety. Ta se výraznou měrou inspirovala u konceptu EXP 10 Speed 6 i původního Bentley R-Rype Continental. Máme tu tedy více ostrých hran, díky nimž vůz vypadá majestátněji i sportovněji.
Díky modulární platformě MSB, za kterou stojí Porsche a o níž si více řekneme za chvíli, mohlo Bentley výraznou měrou změnit čelní proporce. Architektura má pouze pevně danou vzdálenost mezi nápravou a uchycením motoru k převodovce. Vše ostatní je ale variabilní, Britové tak mohli nápravu posunout o 135 milimetrů dopředu. Prodloužena a snížena tak mohla být linie kapoty a jako nižší působí i celý vůz.
Kupé zároveň díky přepracované čelní masce působí mnohem širším dojmem, což jen umocňuje fakt, že k nárůstu do šířky skutečně došlo, a to o 25 milimetrů. Zároveň byl o 110 milimetrů prodloužen rozvor, což napomohlo jak vzhledu, tak prostoru uvnitř. Ve finále pak musíme zmínit ještě jistou revoluci na zádi, jen souvisí s novými světlomety kopírujícími tvar koncovek výfuku. Opět je tak umocněna sportovnost i elegance.
Přesunout se můžeme k platformě MSB, jejíž součástí je i 48voltový elektrický okruh. Právě ten umožnil zástavbu technologie Bentley Dynamic Ride, která zajišťuje kontrolu a individuální nastavení elektronických regulátorů stabilizátorů na každé nápravě. Systém ve své podstatě v zatáčkách potlačuje náklony karoserie, což zvyšuje jak ovladatelnost, tak i komfort. Jak bizarně to vypadá v praxi, jsme vám ukazovali nedávno.
Bentley zároveň zrevidovalo i vzduchový podvozek, který nyní počítá se třemi komorami, jež lze v nejměkčím nastavení naplnit o 60 procent větším množstvím vzduchu. Díky tomu se daleko více liší charakter vozu během jednotlivých jízdních režimů.
Platformu MSB tvoří tři moduly - přední, prostřední a zadní. Každý z nich pak může disponovat jinými rozměry a být vyroben z odlišných materiálů, tak lze věřit tvrzení značky, že Continental GT sdílí s Porsche Panamera pouze 18 procent společných komponentů. Vše ostatní je ale zakázkové, díky čemuž vůz vůči předchůdci zhubl o 85 kilogramů.
I přes redukční dietu se sice celková hmotnost zastavila znovu až nad dvěma tunami (konkrétně na 2 250 kilech), doplněna je ale daleko výkonnější pohonnou jednotkou. Šestilitrový dvanáctiválec je tímtéž novým motorem, jaký používá i Bentayga, jeho výkon však narostl na 635 koní. Kromě toho tu máme 900 Nm točivého momentu, stovku tak kupé dá za 3,7 sekundy a maximálně zvládne 333 km/h.
Zcela nová je rovněž kabina, ačkoliv její základní architektura je více než povědomá. Bentley ovšem sáhlo po řadě moderních technologií, načež před volantem nechybí digitální přístrojový štít. Ten pak doplňuje 12,3palcový displej multimediálního systému, který je usazen na otočném panelu. Pokud tak nepotřebujete data z navigace, můžete jej schovat a koukat na analogový kompas, chronometr a teploměr.
S moderní technikou je pak spárováno kožené čalounění a dřevěné dekory, přičemž pro každý Continental GT ve „standardní“ výbavě je použito více než 10 metrů čtverečných dřeva. Ruční zpracování a usazení jednotlivých panelů zabere 9 hodin. Ovšem pouze tehdy, nemáte-li nějaké speciální přání - v takovém případě může tvorba interiéru zahrnující i ozdobné prošívání apod. zabrat i několik dní.
Jak jsme tedy řekli, není divu, že Bentley s ničím jiným než s trůnem mezi luxusními GT nepočítá. Ověřit kvality novinky ovšem zákazníci budou moci až na jaře 2018, kdy budou zahájeny dodávky prvních exemplářů. Jejích výroba však odstartuje ještě letos, stejně jako se rozjedou objednávky. Na ceny je třeba ještě vyčkat, ty jsou ale pro klienty Bentley tím nejméně podstatným faktorem...
Oficiální fotogalerie nového Bentley Continental GT 2018




































Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nejnovější články
Žaloba odhalila další úskalí vzdálené moci výrobců nad vašimi auty, Tesla tak má podvádět se zárukami
před 10 hodinamiRychlý a mohutný úpadek nizozemského automobilového parku už teď ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
včeraČíňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně
včeraMini otočilo, se spalovacími motory neskončí. Bez nich by mnohde ani nemělo co prodávat
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 21:40 - řidičBOB
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.18. 14:41 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.17. 15:00 - Vrooom