Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Audi TT RS: pětiválcová bestie je rychlá skoro jak R8
25.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Vrcholné TT dostalo nový celohliníkový motor s výkonem 400 koní, snížený podvozek či agresivní bodykitem. Dynamika je úchvatná.
Slavnostní odhalení nového Audi TT RS na autosalonu v Pekingu bychom jen sotva mohli označit jako překvapivé. Přítomnost vrcholné verze na čínské motor show byla oficiálně oznámena předem, samotnou vizáž vozu nám pak prozradily špionážní fotografie. A pokud přijde řeč na technická data, informace uniklé z firemního jednání, o nichž jsme se zmiňovali již v lednu, byly trefou do černého.
Počátek roku je ale již hezky daleko, zopakujme známá a doplňme nová data. Začneme u 2,5litrového pětiválce, který je vůči předchůdci značně přepracovaný. Dostal hliníkový blok namísto litinového. To vyústilo v 10kilové snížení hmotnosti, výkon naopak vzrostl o 60 koní. Celkově produkuje 400 koní a 480 Nm točivého momentu, jenž míří na všechna čtyři kola.
O přenos výkonu se stará sedmistupňová automatická převodovka, která je bohužel jedinou volbou - na manuál nakonec opravdu neodšlo. Sprint z klidu na stovku zabere 1 440 kilogramů vážícímu kupé 3,7 sekundy, o devadesát kilo těžší Roadster potřebuje o dvě desetiny více. Nejvyšší rychlost obou verzí pak byla omezena na 250 km/h, za příplatek je k dispozici také přenastavení omezovače na 280 km/h.
Těmito parametry se vůz dostává ještě dále hlouběji do teritoria supersportů. Sesterské Audi R8 v základní verzi o výkonu 540 koní zvládá stovku za 3,5 sekundy, TT je mu tedy na dostřel. A pokud tedy dorazí spekulované provedení TT RS performance, nejspíše tuto hodnotu vyrovná - pokud nedojde k jejímu překonání.
Vyjma pohonného ústrojí se u Audi podívali také na podvozek, který vůči standardu klesl o 10 milimetrů blíže k zemi. Za příplatek je pak dále možné sáhnout po sportovním zavěšení, jehož součástí jsou adaptivní magnetické tlumiče. Mimo to je možné 19palcové lité ráfky a 370milimetrové ocelové brzdy nahradit kovanými dvacítkami a karbon-keramickými kotouči.
Po stránce vizuální zde máme zcela novou čelní masku doplněnou matricovými diodami a nárazníkem s výraznějšími sacími otvory. Vzadu pak vůbec poprvé na produkčním modelu Audi debutují organické diody, se kterými dorazilo napevno uchycené křídlo. V rámci barev karoserie jsou pak k dispozici specifické odstíny Nardo Grey a Catalunya Red.
Mimo to lze zmínit karbonové kryty zpětných zrcátek či dvojici oválných koncovek výfuku, v případě touhy po nenápadnosti je pak možné sáhnout po automatickém zadním spoileru. Uvnitř ovšem již změn vůči standardu tolik není, víceméně jde pouze o sportovní sedadla s mnohem lepším bočním vedením.
Prodej odstartuje na podzim tohoto roku, přičemž na německém trhu kupé startuje na sumě 66 400 Eur (cca 1 796 000 Kč), za Roadster dáte minimálně 69 200 Eur (1 872 000 Kč). Tím je představení u konce, o zmiňovaném TT RS performance disponujícím zhruba 420 koňmi zatím můžeme jen spekulovat.
Oficiální fotogalerie nového Audi TT RS
Oficiální fotogalerie nového Audi TT RS Roadster
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 55 minutami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 51 minutami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před hodinou - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 3 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 4 hodinami - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva