Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Audi TT RS nabírá obrysy, pod kapotou bude mít přes 400 koní
15.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vrcholné kupé díky vyššímu výkonu zvládne sprint na stovku pod 4 sekundy. Audi však musí vyřešit, jak se ke 408 koním vůbec dostane.
Třetí generace Audi TT je prozatím v prodeji pouze ve standardní formě, kdy sáhnout můžete po benzinovém dvoulitru o výkonu 230 koní nebo po turbodieselu naladěném na 184 koní. Na podzim by ovšem mělo dorazit provedení TTS, v jehož případě již můžeme počítat s 310 koňmi, a časem nabídku uzavře vrcholný model TT RS. Ten bude poháněn 2,5litrovým pětiválcem TSI stejně jako nové Audi RS3 Sportback, výkon však vystoupá na ještě vyšší úroveň než u ostrého hatchbacku.
Podle nových informací našich australských kolegů by novinka měla dostat do vínku 408 koní, díky čemuž bude výkonnější než třeba takové Porsche 911 Carrera S. Asi proto není překvapivé, že sprint na stovku poklesne pod čtyři sekundy, zatímco nejvyšší rychlost by měla vrcholit hodnotou 280 km/h. Na toto tempo se ovšem dostanete až po zaplacení toho správného příplatkového paketu, standardně ale bude zachována obligátní dvěstěpadesátka.
Aby ovšem nové Audi TT RS mohlo takové hodnoty nabídnout, bude muset zmiňovaná pohonná jednotka projít řádnou kúrou. Šéf divize Quattro GmbH Stephan Reil totiž naznačil, že již stávající verze agregátu, která pod kapotou modelu RS3 produkuje 367 koní, je vyšponovaná až k maximu. „Pokud se podíváte na výkonovou křivku, pak zjistíte, že neexistuje mnoho motorů, které by byly schopny vyprodukovat takový točivý moment v tak nízkých otáčkách.“
Německý hatchback totiž produkuje 465 Nm již při 1 625 ot./min., pročež zvládá akcelerovat z klidu na stovku za 4,3 sekundy, tedy za stejný čas jako výše uvedené Porsche. Hlavní zásluhu na tom přitom nese relativně malé turbodmychadlo, které umožňuje prý působivou odezvu na sešlápnutí plynu. S ohledem na jeho velikost jsou však jeho stávající otáčky na absolutním maximu. S chystaným Audi TT RS tak vlastně ani nemůže být spojováno.
Reil zároveň dodává, že k vyššímu výkonu není možné využít ani elektrické turbo jako u konceptu RS5 TDI, neboť taková koncepce funguje u turbodieselů, nicméně u benzinových motorů není tak efektivní. Daná technologie by si navíc vyžádala implementaci dodatečného 48voltového elektrického obvodu a další lithium-iontové baterie, což by u vozu velikosti Audi TT bylo značně nepraktické.
Uplatněna tak nejspíše bude ta varianta, jež počítá s větším turbodmychadlem. Díky tomu bude ostré kupé disponovat zcela jiným charakterem než hatchback, u kterého po sešlápnutí plynového pedálu dojde k výbuchu, který postupně slábne. TT RS by místo toho onen kopanec nabízelo o pár set otáček výše, přestože slabé by nebylo ani v nejníže položeném pásmu.
Je ovšem možné, že Audi nakonec přijde se zcela jiným řešením tohoto rébusu. Na jakékoliv podrobnosti si ovšem budeme muset počkat. V případě minulé generace totiž verze TT RS dorazila až tři roky po odhalení základního modelu. A dá se předpokládat, že s ohledem na výše zmíněné bude tento rozestup u novinky minimálně zachován.

Nové Audi TT RS bylo již loni nachytáno, jak trénuje na Severní smyčce
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
BMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 4 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 5 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
před 7 hodinamiBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
před 8 hodinamiNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva