Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Audi SQ5 je venku. Přidalo na agresi, ne však na výkonu
9.1.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ videa) Nová generace SQ5 vyměnila kompresor za turbo, je ale jinak stejně výkonná i rychlá. Oproti té dosavadní ji ale spíše uvěříte, že vás chce sníst.
Audi s novou Q5 nelení, nepochybně v očekávání jistého zelenění. V posledních letech je to jeho nejprodávanější model vůbec, a tak vlastně ani nepřekvapilo, když nová generace, představená letos v Paříži, nepřinesla nic přelomového. Zřetelně evoluční design doplnila očekávatelná technika a mohlo se začít objednávat. Němci tak na nic nečekali a v mezičase vůz uvedli na všechny důležité trhy včetně toho našeho.
Zda bude nová „kvé-pětka” stejně úspěšná, jako její předchůdce, ukáže až čas, dnes vám na každý pád můžeme představit další střípek do mozaiky, která tomu má napomoci. Jde o druhou generaci výkonné verze SQ5 u nás známé spíše jako SQ5 TDI. V USA se ale už v první iteraci prodávala s motorem 3,0 TFSI, přičemž šlo o kompresorem přeplňovaný bumbrlíček známý z dřívější S4, tady ale naladěný na výkon 260 kW (354 koní). Teď debutuje v Americe už jen benzinová verze a má znovu 354 koní. Přesto je leccos jinak.
O pohon vozu se sice stará motor se stejným obchodním označením, 3,0 TFSI, jde ale o turbem přeplňovanou jednotku. Krom zmíněného výkonu se pyšní i 500 Nm točivého momentu a pokud jsou vám tyto hodnoty povědomé, máte dobrého pamatováka - modely S5 Sportback, S5 Coupe, S5 Cabriolet a S4 Avant disponují týmiž. A také zde se o přenos výkonu starají všechna čtyři kola systému Quattro a osmistupňový automat s hydrodynamickým měničem.
Pozoruhodné je, že totožný jako u předchozí SQ5 je nejen výkon, ale i dynamika. Auto tedy zrychlí z 0 na 97 km/h za 5,1 sekundy a maximální rychlost je omezena na tradičních 250 km/h. Jsou tu ale i novinky - výkonná Q5 nyní disponuje příplatkovým sportovním vzduchovým odpružením, které je oproti standardnímu, též vzduchovému odpružení SQ5 ve výchozí poloze o 30 mm nižší. Za další příplatek pak nabízí v rámci paketu S sport i zadní diferenciál schopný poslat klidně i všechen výkon na jedno či druhé kolo. Právě ten by se měl starat o dříve avizovaný přetáčivý charakter.
Standardem je naopak aktivní řízení s měnitelným převodem nastaveným podle zvoleného jízdního režimu. Ty jsou buď čtyři (comfort, auto, dynamic a individual), pokud zvolíte standardní provedení. A nebo je jich pět (navíc, offroad, který zvětší světlou výšku), pokud si pořídíte stroj se zmíněným příplatkovým sportovním podvozkem.
Pokud vám po technické stránce přijde být nová SQ5 málo zajímavá, po té vzhledové by to mohlo být lepší. Ani ne tak díky dramatickým změnám ve stylizaci, jako spíše díky vhodnějšímu, „hranatějšímu” základu působí novinka citelně agresivněji než předchozí, poněkud příliš zakulacené provedení. Pochopitelně, nové nárazníky s většími otvory pro vstup chladícího vzduchu, velká kola a další více či méně obvyklá specifika eSkových Audi výslednému dojmu citelně napomáhají.
Ani vnitřek pak neskýtá nic revolučního - ve srovnání s Q5 přibyly libůstky jako sportovní sedadla s prošívanou kůží či podobně modifikovaný volant, kupodivu bez zploštění na spodní straně, to bylo ostatně u SUV obzvláště stupidní. Obložení palubní desky je standardně hliníkové, za příplatek karbonové a nechybí ani kopice výbavy včetně nejnovější generace Audi MMI s Android Auto i Apple CarPlay a bezpečnostní systémy známe už z Q5.
Nová SQ5 TFSI vstoupí do prodeje letos na jaře za zatím neznámou cenu, osud verze TDI je zatím nejasný. Ještě loni ji automobilka slibovala, ale Audi míní a Dieselgate mění. Přesto věříme, že minimálně v Evropě tuto variantu uvidíme. Čas ukáźe více..





















Nová SQ5 přichází krátce po debutu druhé generace Audi Q5, zatím jen s benzinovým motorem pod kapotou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
včeraStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025Nový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025
Nejčtenější články
Číňané už ovládají 76 procent trhu s auty, na která EU vsadila vše. Ale nepolevíme a dotáhneme to do konce!
3.3.2025Muž, který dostal od Shakiry zadarmo její Lamborghini, se ho po pár měsících musí zbavit, auto ho přivádí na mizinu
3.3.2025Vrcholné čínské Porsche za cenu Škody je obrovský hit. Letošní výroba se rozprodala jako nic, už dorazilo do Evropy
3.3.2025Ze symbolu znovuzrození symbolem úpadku. Nissan GT-R končí bez nástupce, Japonci s ním nedokázali přijít dlouhých 18 let
3.3.2025Provokace: Porsche zajelo rekord okruhu mezi silničními auty s vozem, který už 6 let nevyrábí
3.3.2025
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 03.31. 22:52 - Zajda
- Policejní kontroly a měření 03.31. 20:01 - stst2
- Lampárna (stěžovatelna) 03.31. 19:25 - petr_riha
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 03.31. 18:49 - řidičBOB
- Rychlodotazy 03.31. 18:47 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.31. 17:04 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 03.30. 22:41 - M.Z.
- Mercedes - auto pro masy 03.30. 17:19 - pavproch