Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Audi RS4 prý nakonec dostane jen přeplňovaný V6, dorazí znovu jako sedan
24.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová vrcholná verze by mohla menší objem nahradit elektricky řízeným turbem. Dorazit přitom může již krátce po ženevském debutu nové A4.
Dnešní automobilky jsou nadnárodními korporacemi, jež zaměstnávají desetitisíce lidí. Není proto divu, že velmi často levá ruka neví, co dělá ta pravá, o čemž svědčí i nekoordinované výroky různých manažerů v tom či onom médiu. Jak nám nyní dosvědčuje Audi.
Není tomu dlouho, co se na internet dostala slova nového šéfa divize Quattro GmbH Heinze Petera Hollerwegera, který tvrdil, že modely RS si ponechají své objemné motory včetně osmiválců, aby mohly konkurovat třeba stejně vybaveným AMG. To je ovšem v přímém rozporu s informacemi, které jsme přinesli v únoru letošního roku a podle kterých Audi RS4 a RS5 vsadí na přeplňovaný šestiválec.
Jak se přitom nyní ukazuje, pravda je někde uprostřed. V případě modelu RS6 se totiž i nadále dočkáme osmiválcového motoru, Audi R8 pak bude pohánět desetiválec. U menšího kombíku RS4 Avant ale s největší pravděpodobností dojde k downsizingu, přičemž chybějící objem bude suplovat přeplňování. Počítat tedy můžeme se šestiválcovou pohonnou jednotkou, která dost možná dostane i elektricky poháněné turbodmychadlo.
Překvapivé pak je, že s informací o onom sestupu přišel nově právě Hollerweger, tedy muž, který ještě na počátku měsíce tvrdil opak. Nyní však dodává, že „tu máme příjemné šestiválcové motory s vysokým výkonem“. Dá se tedy předpokládat, že jeho původní výrok zazněl ve chvíli, kdy ještě nebyl zcela obeznámen s budoucími plány a firemní politikou. A to znamená, že příchod méně objemného agregátu je prakticky nevyhnutelný.
Otázkou pak je, kdy novinku můžeme očekávat v prodeji. Pátá generace Audi A4 totiž bude představena v březnu v Ženevě, přičemž verze RS vždy dorazily až ke konci životního cyklu toho či onoho modelu. Nicméně prodeje vozů jako RS4, RS7 a R8 narostly o 30 procent, díky čemuž bylo v loňském roce prodáno 15 000 exemplářů namísto předloňských 11 500 kusů. Předpokládat tak můžeme jisté změny.
Ty potvrzuje i Hollerweger, který naznačuje, že verze RS budou nově představovány krátce po standardních modelech. Navíc se zvažuje, zda i nadále půjde především o kombíky, či zda nově nepřevezmou tuto roli sedany. Vše záleží především na mezinárodním dopadu. V tomto směru přitom vše vyznívá ve prospěch limuzín, které jsou zejména v USA a Číně oblíbenější než kombíky - ty se tam v těchto segmentech neprodávají téměř vůbec.
Jsme tedy opravdu zvědavi, jak celá záležitost okolo Audi RS4 dopadne. Jisté je totiž momentálně pouze tolik, že daný model je pro německou automobilku nadmíru důležitý, a proto jeho výroba hned tak neskončí.
Pokud by se Audi RS4 sedan stalo skutečností, pak by asi v mnoha ohledech vypadalo jako tuningová kreace A46 společnosti MS Design. Ta navíc pod kapotou hostila přeplňovaný šestiválec naladěný na 450 koní
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 4 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 5 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 7 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 8 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva