Nové Audi RS4 Avant: kombík se 450 koňmi oficiálně představen

Po úniku části fotek a specifikací přišlo Audi s oficiálním představením svého nejnovějšího eReSa. Teď už známe vše včetně ceny.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nové Audi RS4 Avant: kombík se 450 koňmi oficiálně představen

15.2.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Nové Audi RS4 Avant: kombík se 450 koňmi oficiálně představen

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Po úniku části fotek a specifikací přišlo Audi s oficiálním představením svého nejnovějšího eReSa. Teď už známe vše včetně ceny.

Automobilkám se v poslední době jen zřídkakdy podaří ustrážit své nejžhavější novinky až do chvíle jejich oficiálního odhalení a nové Audi RS4 v tomto směru nebylo výjimkou. Už pár pátků nebyl tajemstvím vzhled specifických částí karoserie, později byl potvrzen datum veřejné premiéry i výkon motoru a protože platí „do třetice všeho dobrého i zlého”, uniklo včera večer automobilce i pět jejích vlastních snímků odhalujících vůz ze všech stran i zevnitř včetně klíčových technických specifikací.

Dnešní úplné odhalení přináší pár desítek dalších snímků a některé nové informace, to podstatné ale tak jako tak víme od včera. Přesto si pojďme o tomto jistě zajímavém autě říci vše známé od A do Z.

Začneme-li jako obvykle u designu, pak je třeba říci, že v Ingolstadtu zahráli na tradiční strunu a stvořili jakéhosi decentního svalnatce. Vůz sice dostal oba nové nárazníky, výraznější boční prahy, zadní difuzor, dvojici mohutných koncovek výfuku, střešní spojler nebo nové kryty vnějších zpětných zrcátek, ale nebýt trochu zvláštního tvarování spodních krajních chladících otvorů v předním nárazníku, nebylo by v podstatě o čem mluvit. Všechny ostatní vzhledové prvky nové RS4 totiž mají tak nějak očekávanou podobu.

Abyste se ale nenechali mýlit, nové eReSo určitě není jen obvyklá A4 s jinými nárazníky. Především díky nim je tedy o 20 milimetrů delší, je ale také o 24 mm širší, o což se už musely zasloužit rozšířené blatníky. Dost možná největší vizuální show pak sehrává snížení celého auta o 20 mm díky sníženému a přitvrzenému podvozku. Vnější specifika pak uzavírají 19" nebo 20" kola s lehkých slitin s pneumatikami o rozměru 265/35 R19 resp. 265/30 R20, která mu dodávají vcelku majestátní vzhled.

V interiéru už má očekávanou podobu úplné všechno, a tak v něm najdeme hlavně nová sportovní sedadla, jiný volant se zploštělou spodní částí (ach, ach...) a pár drobnějších hliníkových doplňků. Sportovně laděné zákazníky Bauhausu pak bude jistě zajímat i fakt, že vůz si ponechal svůj standardní zavazadlový prostor o objemu až 1 430 litrů.

Ano, nová RS4 je a i nadále bude k dispozici pouze jako kombi Avant. Audi pro to hledá rozličná pseudologická vysvětlení, jakože kombíky jsou v jeho nabídce nezřídka populárnější než sedany, čtyřdvéřové modely dnes už tak „nefrčí” a kdyžtak je tu S5 Sportback, hlavní důvod je ale podle nás úplně jiný. Modely RS tradičně přicházejí podpořit image toho či onoho modelu až v závěru jeho výroby a Audi jej pochopitelně nechce prodávat jen jeden nebo dva roky. A tak jej většinou nabízí jen nebo především v kombinaci s některou z později představených karosářských variant, která na trhu vydrží ještě rok nebo i déle poté, co přijde na trh nová generace daného modelu. Platí to třeba i pro model RS3 dodávaný jinak s nepříliš padnoucí karoserií Sportback - zde je důvod stejný, nová A3 se představí už za měsíc, nový Sportback ovšem možná až za rok.

Ale zpátky k nové RS4. Její nejzajímavější součástí je dozajista motor, který si ponechal objem 4,2 litru a atmosférické plnění. Tušíte správně, jde o totožný agregát jako v kupé RS5, který vozu dodává až 450 koní výkonu posazeného do magických 8 250 ot./min a nejvýše 430 Nm točivého momentu tkvícího v rozmezí 4 a 6 000 ot./min. Tento motor se nám tuze líbil v někdejším testu RS5, bohužel je i v případě RS4 neměnně spjat se sedmistupňovým automatem S tronic, který se nám v témže testu už tolik nelíbil.

Výkon z převodovky míří dále na kola obou náprav s rozdělením 40:60 ve prospěch té zadní. Audi říká, že systém umí poslat až 70 procent výkonu na přední osu a až 85 procent na zadní v závislosti na aktuálních podmínkách. Zadní ose navíc může pomáhat i příplatkový nápravový samosvorný diferenciál, to všechno je ale známé už třeba z RS5.

S touto výbavičkou se RS4 zrychlí na stovku za 4,7 sekundy a dosáhne rychlosti až 250 nebo 280 km/h pode toho, jaký omezovač rychlosti si od výrobce pořídíte. Hmotnost vozu Audi pro jistotu nezveřejnilo, ale bude už vzhledem k o 0,2 sekundy horšímu zrychlení na stovku jistě o něco vyšší než nemalých 1 725 kilogramů u RS5. Kombinovaná normovaná spotřeba činí 11 litrů benzinu na 100 km a i v praxi se drží na relativně rozumných hodnotách.

Závěrem dodejme snad už jen tolik, že posilovač řízení bude k dispozici jen elektromechanický, tedy nepříliš sdílný. Jak komunikativní budou brzdy se teprve uvidí, se zastavením vozu by si ale měly poradit s nadhledem. Pokud to nezvládnou standardní ocelové kotouče o průměru 365 mm na přední ose, můžete sáhnout i 380milimetrových karbon-keramických kotoučích se šestipístkovými třmeny, které by snad měly zkrotit i lokomotivu...

I když se vůz představuje světu nyní a veřejný debut si odbude za tři týdny v Ženevě, do prodeje se má dostat až na podzim. Přesto je už nyní známa cena, která v Německu bude začínat na částce 76 600 Eur, tedy něco přes 1,9 milionu Kč.

Kompletní galerie snímků nového Audi RS4 Avant 2012


Nové Audi RS4 Avant: kombík se 450 koňmi oficiálně představen - 1 - Audi RS4 2012 oficialni 01Nové Audi RS4 Avant: kombík se 450 koňmi oficiálně představen - 2 - Audi RS4 2012 oficialni 02Nové Audi RS4 Avant: kombík se 450 koňmi oficiálně představen - 3 - Audi RS4 2012 oficialni 03Nové Audi RS4 Avant: kombík se 450 koňmi oficiálně představen - 4 - Audi RS4 2012 oficialni 04Nové Audi RS4 Avant: kombík se 450 koňmi oficiálně představen - 5 - Audi RS4 2012 oficialni 05Nové Audi RS4 Avant: kombík se 450 koňmi oficiálně představen - 6 - Audi RS4 2012 oficialni 06Nové Audi RS4 Avant: kombík se 450 koňmi oficiálně představen - 7 - Audi RS4 2012 oficialni 07Nové Audi RS4 Avant: kombík se 450 koňmi oficiálně představen - 8 - Audi RS4 2012 oficialni 08Nové Audi RS4 Avant: kombík se 450 koňmi oficiálně představen - 9 - Audi RS4 2012 oficialni 09Nové Audi RS4 Avant: kombík se 450 koňmi oficiálně představen - 10 - Audi RS4 2012 oficialni 10Nové Audi RS4 Avant: kombík se 450 koňmi oficiálně představen - 11 - Audi RS4 2012 oficialni 11Nové Audi RS4 Avant: kombík se 450 koňmi oficiálně představen - 12 - Audi RS4 2012 oficialni 12Nové Audi RS4 Avant: kombík se 450 koňmi oficiálně představen - 13 - Audi RS4 2012 oficialni 13Nové Audi RS4 Avant: kombík se 450 koňmi oficiálně představen - 14 - Audi RS4 2012 oficialni 14Nové Audi RS4 Avant: kombík se 450 koňmi oficiálně představen - 15 - Audi RS4 2012 oficialni 15Nové Audi RS4 Avant: kombík se 450 koňmi oficiálně představen - 16 - Audi RS4 2012 oficialni 16Nové Audi RS4 Avant: kombík se 450 koňmi oficiálně představen - 17 - Audi RS4 2012 oficialni 17Nové Audi RS4 Avant: kombík se 450 koňmi oficiálně představen - 18 - Audi RS4 2012 oficialni 18Nové Audi RS4 Avant: kombík se 450 koňmi oficiálně představen - 19 - Audi RS4 2012 oficialni 19Nové Audi RS4 Avant: kombík se 450 koňmi oficiálně představen - 20 - Audi RS4 2012 oficialni 20Nové Audi RS4 Avant: kombík se 450 koňmi oficiálně představen - 21 - Audi RS4 2012 oficialni 21Nové Audi RS4 Avant: kombík se 450 koňmi oficiálně představen - 22 - Audi RS4 2012 oficialni 22Nové Audi RS4 Avant: kombík se 450 koňmi oficiálně představen - 23 - Audi RS4 2012 oficialni 23Nové Audi RS4 Avant: kombík se 450 koňmi oficiálně představen - 24 - Audi RS4 2012 oficialni 24Nové Audi RS4 Avant: kombík se 450 koňmi oficiálně představen - 25 - Audi RS4 2012 oficialni 25Nové Audi RS4 Avant: kombík se 450 koňmi oficiálně představen - 26 - Audi RS4 2012 oficialni 26Nové Audi RS4 Avant: kombík se 450 koňmi oficiálně představen - 27 - Audi RS4 2012 oficialni 27Nové Audi RS4 Avant: kombík se 450 koňmi oficiálně představen - 28 - Audi RS4 2012 oficialni 28Nové Audi RS4 Avant: kombík se 450 koňmi oficiálně představen - 29 - Audi RS4 2012 oficialni 29Nové Audi RS4 Avant: kombík se 450 koňmi oficiálně představen - 30 - Audi RS4 2012 oficialni 30Nové Audi RS4 Avant: kombík se 450 koňmi oficiálně představen - 31 - Audi RS4 2012 oficialni 31Nové Audi RS4 Avant: kombík se 450 koňmi oficiálně představen - 32 - Audi RS4 2012 oficialni 32Nové Audi RS4 Avant: kombík se 450 koňmi oficiálně představen - 33 - Audi RS4 2012 oficialni 33Nové Audi RS4 Avant: kombík se 450 koňmi oficiálně představen - 34 - Audi RS4 2012 oficialni 34Nové Audi RS4 Avant: kombík se 450 koňmi oficiálně představen - 35 - Audi RS4 2012 oficialni 35Nové Audi RS4 Avant: kombík se 450 koňmi oficiálně představen - 36 - Audi RS4 2012 oficialni 36Nové Audi RS4 Avant: kombík se 450 koňmi oficiálně představen - 37 - Audi RS4 2012 oficialni 37Nové Audi RS4 Avant: kombík se 450 koňmi oficiálně představen - 38 - Audi RS4 2012 oficialni 38

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.