Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Audi RS4 Avant: kombík se 450 koňmi oficiálně představen
15.2.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Po úniku části fotek a specifikací přišlo Audi s oficiálním představením svého nejnovějšího eReSa. Teď už známe vše včetně ceny.
Automobilkám se v poslední době jen zřídkakdy podaří ustrážit své nejžhavější novinky až do chvíle jejich oficiálního odhalení a nové Audi RS4 v tomto směru nebylo výjimkou. Už pár pátků nebyl tajemstvím vzhled specifických částí karoserie, později byl potvrzen datum veřejné premiéry i výkon motoru a protože platí „do třetice všeho dobrého i zlého”, uniklo včera večer automobilce i pět jejích vlastních snímků odhalujících vůz ze všech stran i zevnitř včetně klíčových technických specifikací.
Dnešní úplné odhalení přináší pár desítek dalších snímků a některé nové informace, to podstatné ale tak jako tak víme od včera. Přesto si pojďme o tomto jistě zajímavém autě říci vše známé od A do Z.
Začneme-li jako obvykle u designu, pak je třeba říci, že v Ingolstadtu zahráli na tradiční strunu a stvořili jakéhosi decentního svalnatce. Vůz sice dostal oba nové nárazníky, výraznější boční prahy, zadní difuzor, dvojici mohutných koncovek výfuku, střešní spojler nebo nové kryty vnějších zpětných zrcátek, ale nebýt trochu zvláštního tvarování spodních krajních chladících otvorů v předním nárazníku, nebylo by v podstatě o čem mluvit. Všechny ostatní vzhledové prvky nové RS4 totiž mají tak nějak očekávanou podobu.
Abyste se ale nenechali mýlit, nové eReSo určitě není jen obvyklá A4 s jinými nárazníky. Především díky nim je tedy o 20 milimetrů delší, je ale také o 24 mm širší, o což se už musely zasloužit rozšířené blatníky. Dost možná největší vizuální show pak sehrává snížení celého auta o 20 mm díky sníženému a přitvrzenému podvozku. Vnější specifika pak uzavírají 19" nebo 20" kola s lehkých slitin s pneumatikami o rozměru 265/35 R19 resp. 265/30 R20, která mu dodávají vcelku majestátní vzhled.
V interiéru už má očekávanou podobu úplné všechno, a tak v něm najdeme hlavně nová sportovní sedadla, jiný volant se zploštělou spodní částí (ach, ach...) a pár drobnějších hliníkových doplňků. Sportovně laděné zákazníky Bauhausu pak bude jistě zajímat i fakt, že vůz si ponechal svůj standardní zavazadlový prostor o objemu až 1 430 litrů.
Ano, nová RS4 je a i nadále bude k dispozici pouze jako kombi Avant. Audi pro to hledá rozličná pseudologická vysvětlení, jakože kombíky jsou v jeho nabídce nezřídka populárnější než sedany, čtyřdvéřové modely dnes už tak „nefrčí” a kdyžtak je tu S5 Sportback, hlavní důvod je ale podle nás úplně jiný. Modely RS tradičně přicházejí podpořit image toho či onoho modelu až v závěru jeho výroby a Audi jej pochopitelně nechce prodávat jen jeden nebo dva roky. A tak jej většinou nabízí jen nebo především v kombinaci s některou z později představených karosářských variant, která na trhu vydrží ještě rok nebo i déle poté, co přijde na trh nová generace daného modelu. Platí to třeba i pro model RS3 dodávaný jinak s nepříliš padnoucí karoserií Sportback - zde je důvod stejný, nová A3 se představí už za měsíc, nový Sportback ovšem možná až za rok.
Ale zpátky k nové RS4. Její nejzajímavější součástí je dozajista motor, který si ponechal objem 4,2 litru a atmosférické plnění. Tušíte správně, jde o totožný agregát jako v kupé RS5, který vozu dodává až 450 koní výkonu posazeného do magických 8 250 ot./min a nejvýše 430 Nm točivého momentu tkvícího v rozmezí 4 a 6 000 ot./min. Tento motor se nám tuze líbil v někdejším testu RS5, bohužel je i v případě RS4 neměnně spjat se sedmistupňovým automatem S tronic, který se nám v témže testu už tolik nelíbil.
Výkon z převodovky míří dále na kola obou náprav s rozdělením 40:60 ve prospěch té zadní. Audi říká, že systém umí poslat až 70 procent výkonu na přední osu a až 85 procent na zadní v závislosti na aktuálních podmínkách. Zadní ose navíc může pomáhat i příplatkový nápravový samosvorný diferenciál, to všechno je ale známé už třeba z RS5.
S touto výbavičkou se RS4 zrychlí na stovku za 4,7 sekundy a dosáhne rychlosti až 250 nebo 280 km/h pode toho, jaký omezovač rychlosti si od výrobce pořídíte. Hmotnost vozu Audi pro jistotu nezveřejnilo, ale bude už vzhledem k o 0,2 sekundy horšímu zrychlení na stovku jistě o něco vyšší než nemalých 1 725 kilogramů u RS5. Kombinovaná normovaná spotřeba činí 11 litrů benzinu na 100 km a i v praxi se drží na relativně rozumných hodnotách.
Závěrem dodejme snad už jen tolik, že posilovač řízení bude k dispozici jen elektromechanický, tedy nepříliš sdílný. Jak komunikativní budou brzdy se teprve uvidí, se zastavením vozu by si ale měly poradit s nadhledem. Pokud to nezvládnou standardní ocelové kotouče o průměru 365 mm na přední ose, můžete sáhnout i 380milimetrových karbon-keramických kotoučích se šestipístkovými třmeny, které by snad měly zkrotit i lokomotivu...
I když se vůz představuje světu nyní a veřejný debut si odbude za tři týdny v Ženevě, do prodeje se má dostat až na podzim. Přesto je už nyní známa cena, která v Německu bude začínat na částce 76 600 Eur, tedy něco přes 1,9 milionu Kč.
Kompletní galerie snímků nového Audi RS4 Avant 2012
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před hodinou - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 3 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva