Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Audi R8 Spyder oficiálně, v jediné verzi zvládá stovku za 3,6 sekundy
23.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá novinka chce zaujmout nejen jízdní dynamikou, ale také nízkou spotřebou. Na té se podílí hmotnost 1 612 kg daná výrazným použitím hliníku.
Newyorský autosalon je již v plném proudu, po novém Subaru Impreza, Mercedesu GLC Coupe či Mazdě MX-5 RF tak můžeme svou pozornost upřít na stánek Audi. Zde se prezentuje nový model R8 Spyder, který jsme si v poslední době mohli prohlédnout bez maskování již vícekrát. Vzhled nás tak rozhodně nepřekvapí, koneckonců ve srovnání s kupé tu máme víceméně jen odlišné zadní partie.
Nový je výplet mezi koncovými světly, pozměněn byl rovněž kryt motorového prostoru. Namísto pevných střešních panelů pak dorazilo plátno, které je možné stáhnout či natáhnout během 20 sekund při rychlostech do 50 km/h. Zadní okno je přitom na střeše zcela nezávislé, ovládat jej totiž můžete separátně - to pro případ horšího počasí, kdy ovšem stále chcete naslouchat zvuku motoru V10.
Stejně jako v případě kupé i zde všechna čtyři kola roztáčí 5,2litrová atmosférická jednotka. Ta ovšem zatím dorazila pouze ve slabším naladění, které produkuje 540 koní v 7 800 otáčkách a 540 Nm točivého momentu při 6 500 ot./min. Zatím ale není jisté, zda se ukáže varianta V10 plus, která by stejně jako vrcholné kupé nabídla koní 610, neboť tisková zpráva takovou verzi nezmiňuje.
Nicméně ani slabší varianta není po stránce jízdní dynamika zavrženíhodná. Zrychlení z klidu na stovku se totiž odehraje za 3,6 sekundy, nejvyšší rychlost pak činí 318 km/h. Spotřeba pak byla vypočítána na 11,7 l/100 km, za čímž stojí nejen standardně dodávaný sedmistupňový automat, ale rovněž tzv. plovoucí režim vyřazující motor z provozu ve chvílích, kdy netlačíte na plyn.
Mimo to má vliv na žíznivost nového Spyderu také suchá hmotnost 1 612 kg, která je nižší o 113 kilogramů ve srovnání s předchůdcem. Základním stavebním komponentem je přitom hliník, který tvoří 79,6 procenta veškeré hmotnosti. Postaven je z něj především zesílený rám čelního okna nebo boční prahy, stejně jako karoserie. Ta přitom na ručičkách vah vykáže 208 kilogramů.
Navzdory poklesu hmotnosti ovšem novinka počítá oproti minulé generaci s tuhostí vyšší o 50 %, nic bližšího však již Audi v tomto ohledu nezmiňuje. Dodat tedy můžeme jen tolik, že ve srovnání s kupé je Spyder o 158 kg těžší. Stejně jako model s pevnou střechou pak i novinka počítá se zmiňovaným systémem quattro, který v případě potřeby dokáže poslat dozadu až 100 % výkonu.
Přesunout se můžeme do interiéru, kde najdeme virtuální kokpit, tedy 12,3palcový digitální přístrojový štít již ve standardu. Mimo to nechybí multimediální systém MMI s mikrofony zabudovanými v bezpečnostních pásech, zatímco v případě audio systému Bang Olufsen můžeme zmínit integraci dvou výškových reproduktorů do každého sedadla.
Cena zmíněna nebyla, stejně jako zahájení prodeje. Aktuálně tak již jen dodáme, že speciálně pro Spyder byla vyhrazena matně hnědá barva karoserie Argus. Kromě standardních sportovních sedadel pak budete moci za příplatek sáhnout po polozávodních skořepinách či kupříkladu laserových čelních světlech.













































Otevřená R8 dorazila jen se slabším desetiválcem. Zda pouze prozatím nebo natrvalo, je v tuto chvíli otázkou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
dnesStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
včeraNový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- BMW R 12 G/S 2025: syrová zábava v terénu 13:42
- COTA 2025: Vítězem Bagnaia, lídrem A. Marquez včera 22:12
- Jake Dixon suverénním vítězem v Austinu, Salač out včera 20:13
- Prvním vítězem na COTA se stal Rueda včera 18:40
- Toprakův portugalský hattrick včera 17:00
Nejnovější články
Pokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
před 3 hodinamiEvropské automobilky chtějí zpátky do Ruska. Renault má šanci, VW tam rozprodávají díly za pakatel. Převodovky za 12, motory za 17 tisíc
před 5 hodinamiČínské Ferrari za cenu Škody se ukázalo na nových fotkách. To bude teprve hit, nabídne 26 typů litých kol
před 6 hodinamiKorejci ukázali nový palubní systém svých aut. Vypadá jako kopie přes 10 let starého systému Tesly
před 8 hodinamiČerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 03.31. 20:01 - stst2
- Lampárna (stěžovatelna) 03.31. 19:25 - petr_riha
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 03.31. 18:49 - řidičBOB
- Rychlodotazy 03.31. 18:47 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 03.31. 17:59 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.31. 17:04 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 03.30. 22:41 - M.Z.
- Mercedes - auto pro masy 03.30. 17:19 - pavproch