Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Audi R8 může dostat šestiválec a pohon zadních kol, motor TDI nikoli
19.2.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Druhá generace R8 může dostat i downsizovanou jednotku V6. V souvislosti s ní a nejostřejší verzí GT3 se mluví také o pohonu pouze zadních kol.
Nová generace supersportu z Ingolstadtu se už pilně připravuje na svojí premiéru, která by se měla odehrát na žženevském autosalonu. S ohledem na dosud zveřejněné informace je to více než pravděpodobné, protože bychom našli jen velmi málo věcí, na které v souvislostí s ní nepřišla řeč. Všechna fakta už vydala na téměř úplné představení, přesto si pro nás u Audi chystají překvapení, která se dosud nezdála být příliš pravděpodobná.
Překvapení začíná u slov Rolanda Schaly, technického ředitele projektu, který na okruhu v Ascari hovořil s redaktory Top Gearu o platformě z Lamborghini Huracán coby základu poskytujícím velké množství nových možností. Díky ní by neměl být problém vytvořit další verze nového Audi jako Superleggera, GT nebo verze Clubsport. A to měla dostat R8 v podstatě jen atmosférický desetiválcový motor 5,2 FSI ve dvou výkonových verzích s výkonem sahajícím na 540 a 610 koní (pro V10 Plus).
Schala se ovšem obává, že novinka potřebovat bude v rámci svého životního cyklu posléze také menší agregáty. To vypadalo na osmiválec, nyní se ale hovoří o ještě menší jednotce V6, která je údajně pro er-osmičku perfektní. Prý už z toho důvodu, že 400 koní pro ní bude jen odrazový můstek. V hledáčku byla podle jeho slov také naftová varianta, ale pro tu nakonec nikdo s ohledem na větší hmotnost nikdo z týmu hlasujících ruku nezdvihl.
R8 TDI by byla určitě jedinečným autem, ale museli by u ní použít všechny technologie, aby ji byli schopní „udržet v čistotě“ - konkrétně filtry pevných částic, vstřikování močoviny Ad Blue a to je z hlediska hmotnosti nežádoucí. Kromě toho by u ní nebylo kvůli vysokému výkonu v nízkých a středních otáčkách třeba řadit tak často, jako u ostatních verzí, a to by vůz stálo minimálně ztrátu emocionálního náboje. V této souvislosti se tedy přímo nabízí otázka, zda ho automobilka čistě náhodou nechce ztratit zavedením přeplňování.
Zástupce Audi lehce vyhýbavě prohlašuje, že v současnosti je R8 věcí vysokých otáček a apokalyptického (sic) zvuku. Zaručit její atmosférickou povahu do budoucna evidentně nedokáže, byť sám změně nakloněn není. Proto se také zdá, že se novinka dočká menšího vidlicového šestiválce, který by mohl být okořeněn pohonem zadní nápravy.
Budoucí pohonné jednotky by mohly údajně zahrnovat také benzin-elektrický hybrid, podobný tomu v nové Hondě NSX, nemáme ho však očekávat v dohledné době, přestože šasí na hybridní soustavu připraveno je. Kromě toho už mají údajně bateriovou soustavu vystačivší na celkový dojezd přesahující 480 kilometrů. Tímto naráží na prototyp e-tron.
Otázka je však znovu nasnadě. Chtěli by něco takové od R8 zákazníci? Těžko říci. Schala však dodává, že do novinky nehodlají do každého modelu montovat veškerou techniku, kterou vymysleli. My se však musíme ještě ptát, jak to dopadne s manuální převodovkou, když zatím padly zmínky jen o dvouspojce S tronic. „Nic není v tomto ohledu stoprocentně rozhodnuto, ale v současnosti lidé dávají přednost u takových aut automatům, které jsou s ohledem na hodnoty výkonu lepší.“
Suma sumárum v budoucnosti dorazí ještě další verze R8, kromě desetiválcových i osmi a šestiválcové. Kromě pohonu quattro by spolu s nejmenším motorem mohl dorazit také pohon zadní nápravy a když bůh dá, dokonce i manuální převodovka. Kromě toho se šušká o ekvivalentu pro okruhovou verzi Huracánu, která by však mohla dorazit u Audi na silnice coby nejultimativnější R8 vůbec. Co z toho však nakonec bude, ukáže až čas.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.


























Audi zatím vypustilo nové fotky zakamuflované druhé generace R8
Kromě toho však máme k dispozici také oficiální upoutávku...
Zdroj: Top Gear
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Bulega před Toprakem 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek 09:00
- Superpole vyhrál Bulega 08:00
- Fakta a čísla týkající se Phillip Islandu včera 16:00
- Superpole pro Bendsneydera, 16. Vostatek včera 08:35
Nejčtenější články
Prodeje Fiatu se propadají stále víc, přesto je u Stellantisu jedničkou. Bank rozbíjí jen s levným spalovacím autem
23.1.2025Evropští dodavatelé automobilek propustí dalších 54 tisíc lidí. Čistý minus za pár let se blíží 100 tisícům, varuje asociace
23.1.2025Nová levná Lada dostala ostrou verzi, se svými 173 koňmi bude cupovat okruhy typické pro Rusko
23.1.2025VW už nedokáže oslovovat ani loajální správce firemních flotil. Loni doma masivně ztrácel, konkurence rostla
23.1.2025Nové řešení turba může pomoci spalovacím motorům k záchraně, řeší hlavní problémy spojené s bezemisním palivem
23.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva