Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Audi R8 motor V8 nemá a mít ani nebude, stejně jako manuál
6.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf divize Quattro GmbH na ženevském autosalonu vysvětlil, proč je druhá generace k mání pouze s desetiválcem či případně s elektromotory.
Nová generace Audi R8 si právě v těchto dnech odbývá svůj výstavní debut na ženevském autosalonu, kam dorazila nejen v desetiválcové silniční verzi, ale také jako elektrické provedení e-tron a závodní varianta LMS. Ve všech případech ovšem můžeme zapomenout na manuál, což je další rána pro už malou skupinu silných aut, která ještě koupíte s manuální převodovkou. Audi už dříve řeklo, že několik procent zákazníků o tuto verzi stojí, přesto je hodlá ignorovat. A pokud se ptáte, proč novinka nedostala ani osmiválec, je to velmi podobná píseň.
Začněme nejprve manuálem, o jehož nevýhodách na výstavišti Palexpo hovořil šéf divize Quattro GmbH Heinz Hollerweger. Ten uvedl, dnešní automaty jednoduše staromilskou volbu deklasují na okruzích. A zároveň zopakoval argument s podle něj malou poptávkou. Proto prý neexistoval důvod, proč by Audi mělo s novým modelem spárovat cokoliv jiného než sedmistupňový dvouspojkový S tronic. V tomto směru tak Audi kráčí s davem, neboť manuály už jsou ohroženým druhem i u Porsche a Lamborghini či Ferrari na ně už zanevřelo úplně. V Maranellu odstartovali expanzi přeplňovaných pohonných jednotek, pročež by se v hledáčku puristů mohlo Ferrari nacházet ještě níže než značka se čtyřmi kruhy ve znaku.
Kupodivu z podobných důvodů bylo upuštěno od verze osazené osmiválcovým motorem. Ač takový model byl zejména novináři velmi favorizován a považován za jeden z nejlépe ovladatelných supersportů vůbec, zákazníci sahali daleko více po desetiválcovém provedení. A to dokonce měrou, která dalece přesáhla veškerá očekávání značky. Konkrétní čísla Audi nezmiňuje a soudě podle R8, které lze vidět na silnicích či v prodeji jako ojetá, není verze V8 zase takovou raritou. Ale Audi evidentně není motivováno snahou uspokojit choutky menší než největších skupin zákazníků.
Potenciální klientela tedy ve výsledku dostala jen to, oč v rámci první generace stála nejvíce. Tedy model, v jehož útrobách najdeme automat a desetiválec. Ten může být naladěn na 540 nebo 610 koní, tím však veškerá vaše volba končí. Jedinou další alternativou je v úvodu zmiňovaná verze e-tron, ta však má být v Evropě k mání až někdy za rok.
V závěru tak jen můžeme parafrázovat slavný výrok Henryho Forda a zmínit, že nové Audi R8 můžete mít s jakýmkoliv motorem, pokud je to desetiválec. Pogratulovat pak můžeme všem jedincům, kteří si pořídili první generaci právě s osmiválcem a manuálem, neboť hodnota takového modelu nyní jistě poroste. Zachovalý kousek může být za pár let pomalu raritou...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.











Nové Audi R8 je k mání pouze s desetiválcovým motorem a automatickou převodovkou, manuál či V8 se již nevrátí
Zdroj: Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
dnesV Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025
Nejnovější články
Přehled nejžádanějších ojetin v Německu ukazuje, kterým autům bude nakonec lepší se vyhnout
před 5 hodinamiNevzhledné elektrické Audi A6 je propadák, hůř se prodává jen hrstka okrajových modelů. Přichází tak stotisícové slevy
před 6 hodinamiJen hrstka vyvolených z celého světa si bude moci pořídit tuhle sexy motorku s logem Lamborghini
před 8 hodinamiKia chystá nový objemný turbomotor s vysokým výkonem a nízkou spotřebou, nabídne ho i u nás
před 9 hodinamiDrazí Němci v Číně padají ke dnu raketovým tempem. A snad už ani nečekají, že by to ještě mohli spravit
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.11. 21:38 - Truck Daškam
- Detektory policejních radarů 04.11. 18:58 - mafel
- whitelist & blacklist 04.11. 17:09 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.11. 16:59 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.09. 21:37 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 04.09. 14:30 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.09. 14:05 - pavproch
- automat 4x4 "ku stavbe" 04.09. 08:11 - spooon