Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Audi R8 má přijít s motorem TDI, hybrid nebude, elektromobil jen na přání
15.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německé značce vadí prostorová náročnost hybridní techniky. Proto u nové generace R8 vsadí vždy jen na jeden agregát. Budoucnost ale bude členitější.
O nové generaci Audi R8 se hovoří již delší čas, interní rozčarování však premiéru novinky poněkud odsunulo na příští měsíce. Prozatím je ve hře pařížský autosalon, kde by se vůz měl objevit pouze s benzinovými motory pod kapotou. Jen voňavé oktany se však o jeho pohon starat nebudou, neboť německá automobilka naznačila, že dorazit by mohla i dlouho zvažovaná dieselová verze. Mimo to bude k mání také ryzí elektromobil e-tron, po takovém však budou moci zájemci sáhnout pouze na základě zvláštní objednávky, standardně v nabídce nebude. U čtyř kruhů se zjevně poučili z nezdaru třícípé hvězdy, která mnoho exemplářů SLS Electric Drive neudala a se svou alternativou našlapuje opatrněji.
„V příští generaci budeme mít elektromobil. Ten však nebude produkčním modelem, nýbrž vozem vyráběným striktně na zakázku,“ potvrdila veškeré zvěsti produktová manažerka německé značky Marie Suzanne Ernst. Zároveň také dodala, že zapomenout můžeme na plug-in hybrid, alespoň prozatím. Takové pohonné ústrojí bude určeno až velkým vozům (jako příštímu Audi Q7) postaveným na platformě MLB, které budou moci ubytovat veškeré komponenty alternativní techniky pod přední kapotou.
Důvod tkví především v tom, že zákazníci požadují prostor v místech, kde by jinak měly být uloženy akumulátory - tedy v zavazadelníku. Techniku, jenž byla představena modelem A3 e-tron, tedy v sérii alespoň v nejbližších letech neuvidíme. „Možná v příští generaci bude vzadu místa (na baterie) více, prozatím je zde ale kladen důraz na kufry a cestovní tašky. Audi se zkrátka rozhodlo, že vše bude umístěno vpředu,“ dodává Marie Suzanne Ernst.
Tobias Meyer z marketingového oddělení ovšem naznačuje, že plug-in hybridy jsou mnohem logičtější volbou než ryzí elektromobily. A proto dané rozhodnutí naznačuje jediné - Audi si pouze vyzkouší kvality elektromotoru a baterií, ty ovšem ve velkém začne vyrábět až za pár let, kdy má v plánu masivní nasazení hybridních modelů. „Technologie v současné době ještě nejsou na špici. Stále více se ovšem vyvíjejí, přičemž cena pravděpodobně půjde dolů, zatímco vylepšena bude infrastruktura.“
Dá se tedy předpokládat, že zatímco příští hybridy budou profitovat z dnešních elektromobilů, následující elektromobily budou vycházet právě z budoucích hybridů. V jedné věci však Audi R8 e-tron zřejmě přinese průlom již v době příchodu na trh - jako první model značky totiž bude k dispozici s bezdrátovým indukčním dobíjením. „Ano, tato myšlenka je možná,“ uvedl k tématu Meyer.
Alternativní zdroje pohonu jsou tedy i nadále obestřeny dohady. Mainstreamová technika však již začíná dostávat pevné obrysy, neboť víme, že základem se stane čtyřlitrový benzinový osmiválec naladěný na zhruba 460 koní. Nad něj se pak postaví 5,2litrový desetiválec produkující až 600 koní, stejně jako zmiňovaná dieselová verze. Ta by totiž mohla být osazena pětilitrem V10 TDI.
Nové Audi R8 nedorazí pouze s benzinovými agregáty, ale prý i s dieselem
Existence elektrické verze e-tron již tak překvapivá není, Audi totiž s danou technologií koketuje již hezkých pár let
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 46 minutami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 2 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 3 hodinami - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 5 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 11.22. 14:09 - Zajda
- Onboard videa 11.22. 14:01 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch
- Toyota obecně 11.22. 10:20 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:48 - GeneHawkins