Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Audi R8 dorazí i ve verzi RS. Manuál skončil, ve hře je ale zadokolka
12.10.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nová R8 má zpoždění, šéf Quattro GmbH ale stále hovoří o tom, co by ji potkat mohlo a nemuselo. Skoro počítat lze s verzí RS s motorem z Huracánu.
Současné Audi R8 o sobě sice pořád dává hlasitě vědět, někdy možná až příliš, pozornost příznivců špičkových sporťáků je ale už nějaký čas upřena k jeho nové generaci. Tu jsme mohli již několikrát spatřit při testech a touto dobou se vůz již měl ucházet o přízeň zákazníků, po „interním rozčarování” z jeho fungování ve srovnání s Lamborghini Huracan bylo ale uvedení na trh odloženo na neurčito. A vývojáři se museli znovu pustit do práce.
O novince se tak znovu hlavně mluví, povětšinou jsou ale předmětem diskuze nezajímavé verze nebo už mnohokrát omílané informace. S podstatně zajímavější trochou do mlýna ale čerstvě přišel Heinz Hollerweger, výkonný ředitel Quattro GmbH, který se rozpovídal o lecčems z toho, co R8 stihne a nebo by stihnout mohlo.
Hlavním tématem jeho hovoru s britskými kolegy byla verze RS, které se R8 dosud nedočkala. Ne snad, že by nebyla dostatečně výkonná už ve standardních provedeních, pořád ale šlo spíše o mix supersportu a výkonného GT než čistokrevného bijce nejlepších okruhových časů. A přesně to se možná změní.
Hollerweger řekl, že takový model by byl pro Audi „velmi zajímavý” a že „o něm diskutují”. To lze v diplomatické hantýrce vysoce postavených manažerů považovat za velmi silný signál o tom, že na takový model dojde řada, zvláště když Heinz H. přidal i další podrobnosti poukazující na Lamborghini Huracán. - Takový model by tedy dostal motor 5,2 V10 s výkonem 610 koní, který používá sesterské Lambo a zřejmě i nekompromisní naladění zbytku vozu.
Když jde o spojení s Huracánem, Hollerweger potvrdil, že nová R8 použije jeho platformu, vůz ale vsadí na odlišné rozchody kol. To jistě není špatný předpoklad úspěchu, ne vše je ovšem růžové - šéf Quattra dále zmínil, že vůz už znovu nedostane manuální řazení, neboť jej volí jen okolo pěti procent zákazníků. To nám zrovna u značky Audi nepřijde být jako tak nízké číslo, Němci to ale zjevně vidí jinak. Naopak pozitivní je, že i R8 by se časem mohla dočkat verze s pohonem pouze zadních kol - dosud to byla výhradně čtyřkolka.
„Nevylučoval bych zvláštní model s pohonem zadních kol, ale pravděpodobně na něj nedojde hned. Dosud měla všechna Audi RS a R8 pohon všech kol, protože to je jedno z klíčových aktiv Audi a my si jej hodláme ponechat. Ale diskutujeme o tom,” uzavřel Heinz Hollerweger své povídání o možné budoucnosti.
Hodnotit zmíněné lze lecjak, na každý pád jsme se ale stále nedozvěděli, kdy na tuto budoucnost dojde. S ohledem na okolnosti očekáváme premiéru nové R8 někdy na začátku roku 2015, takový autosalon v Ženevě by byl jisté důstojným místem. Zda do té doby Audi stihne vše vyladit tak, aby R8 nevypadala jako chudý příbuzný Huracánu, je ale otázkou - dost možná to v tuto chvíli neví ani v Ingolstadtu...
Nová R8 na Nordschleife na obrázcích z března letošního roku
Prototypy nové R8 byly ke spatření při testech už před drahnou dobou, datum premiéry sériové verze je ale pořád ve hvězdách
Zdroj: Top Gear
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 3 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 4 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 6 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 7 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva