Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Audi A5 2017 je venku, jako S5 udělá stovku za 4,7 s
2.6.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ videa) Audi s A5 2017 potvrdilo pověst strůjce nejvyzpytatelnějších premiér nových modelů. Novinka nepřekvapí vzhledem ani technikou.
Doplněno 3.6.: Přidali jsme živé fotky nového Audi S5 z jeho světové premiéry v Ingolstadtu. Podívejte se na ně v doplněné galerii pod článkem, S5 zachycují v dosud neviděných detailech.
Mohli bychom tento článek začít sáhodlouhým rozjímáním o tom, že Audi opět představilo nový model, který jako nový nevypadá a i když nabízí alespoň zcela novou techniku, není ani ta věcí, o níž bychom neslyšeli dříve. Bylo by to jistě pravdivé, nemáme ale pocit, že jste si tento článek otevřeli s touhou studovat podobné myšlenkové pochody. Němci se do vývoje své novinky jistě pouštěli přesně s cílem dosáhnout tohoto stavu, a tak to prostě berme jako fakt - nové Audi A5 je tady a je opravdu úplně nové, i když se to na první pohled nemusí zdát.
Výše zmíněnými řádky ale vzhled vozu nechceme odbýt, přes pouhou designovou evoluci oproti předchozí generaci A5 jsou tu aspekty, které stojí za zmínku. Především je třeba říci, že A5 je stále kupé-verzí modelu A4, jehož nová generace je na trhu teprve pár měsíců. Ingolstadt v případě těchto dvou modelů nešel cestou pouhé eliminace dvou dveří, snažil se á-pětce vtisknout opět osobitou, atraktivnější tvář a snad toho i dosáhl.
Klíčovým rozdílem je elegantnější příď sázející na dvojici tvarově více uhlazených světlometů. Ta tam je „superboidní” linka v jejich spodní části, tento vůz je jednodušší a přesto přitažlivější. Pomáhají tomu pochopitelně nejen změny na přídi, ale i ladný tvar karoserie skutečného kupé (tím falešným se dnes snaží být kdejaký sedan) a záď, která nabízí opět o něco jemnější tvary, především světel. I tak je ale třeba říci, že pokud si z některé strany nové A4 a A5 můžete docela snadno splést, je to především při pohledu zezadu.
Jakkoli vizuálně nová A5 nevypadá na velkou revoluci, technicky jí alespoň trochu je. Z předchozí A5 tu nezůstal snad ani šroubek - vůz stojí na nové platformě MLB Evo, díky níž mezigeneračně posílá hmotnost o 60 kg dolů přes použití delšího rozvoru kol, o 4,6 centimetru delší karoserie možná i zvětšení některých rozměrů. Z předchozích slov už můžete vytušit, že dnešní premiéra vozu neměla vysloveně technický charakter a něco jako tabulku s technickými parametry jsme na představení vozu vyhlíželi marně. Z dalších technických detailů týkajících se „kabátku” vozu tak už můžeme dodat jen to, že podobně jako A4 se i A5 chlubí velmi nízkým koeficientem odporu vzduchu - v tomto případě 0,25, opět nejnižší hodnotou ve třídě.
Shrnutí zbylých technických faktů, bude to vážně krátké povídání. Audi nabídne pro novou A5 zprvu dva benzinové tři naftové motory. Benziny zastanou dva dvoulitry 2,0 TFSI o výkonu 140 kW (190 koní) nebo 185 kW (252 koní), mezi nafťáky pak bude k dispozici základní 2,0 TDI s opět 140 kW (190 koní) a dvě verze 3,0 V6 TDI se 160 kW (218 koní) nebo 210 kW (286 koní). Na vrcholu všeho pak stane varianta S5 s novým třílitrovým turbem V6 a výkonem 260 kW (354 koní). To je také jediná verze, u níž známe alespoň jeden konkrétní technický údaj - sprint na stovku za 4,7 sekundy.
Dále Audi pro tuto chvíli říká jen tolik, že nová A5 je až o 17 procent výkonnější než dosud při snížení papírové spotřeby až o 22 procent. Pláčete-li v tuto chvíli dojetím, zchladíme vás informací, že S5 bude nadále nabízena jen s automatickou převodovkou (alespoň v Evropě, americké specifikace zatím neznáme), stejně jako silnější V6 TDI. U nich bude také standardem pohon všech kol Quattro, u ostatních provedení si budete moci vybírat mezi předokoklami, čtyřkolkami, manuály i automaty.
Přesuneme-li se do útrob vozu, tady má A5 profitovat z delšího rozvoru a nabídnout bezprecedentně prostornou kabinu. Konkrétní parametry opět neznáme, můžeme se ale dovnitř podívat a prozkoumat i sympaticky střiženou palubní desku, která je zřejmě do puntíku stejná jako u A4. Totožné je nakonec i použití tzv. Virtual Cockpitu, tj. ryze displejem řešené přístrojové desky - standardem není, musí se za ní připlácet. Pro úplnost dodejme, že palubní systém vozu se opírá o 8,3palcovou obrazovku a lze jej ovládat i touchpadem, to ale oproti A4 opět není nové.
Další podstatná fakta zatím nemůžeme dodat, přesné specifikace Audi zveřejní až později. Vůz ostatně chce uvést do prodeje až letos na podzim, tedy zřejmě po autosalonu v Paříži, jako typ modelového roku 2017. Blíže tomuto datu se jistě dozvíme více, včetně cen, překvapení ale nelze dost dobře očekávat na žádné frontě.
Živé fotografie Audi S5 2017 ze světové premiéry v Ingolstadtu













































První oficiální fotografie nového Audi A5 2017
První oficiální fotografie nového Audi S5 2017
První oficiální videa s novým Audi A5 resp. S5 2017
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
před 7 hodinamiReaguje takhle VW na ztrátu pozic? Autonomním řízením osadit chce i svá spalovací auta, to ho opravdu nespasí
před 9 hodinamiPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
před 10 hodinamiGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včeraTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva