Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Audi A4 B9 je venku, větší a přesto o 120 kilogramů lehčí
29.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Nová A4 nabízí jako sedan i kombi více místa v kabině i kufru. Novinky lze hledat i pod kapotou, revize vzhledu ale není zásadní.
O nové generaci Audi A4 se zmiňujeme již déle než rok. V posledních týdnech pak tato kanonáda nabrala na intenzitě, neboť na světlo světa začaly pronikat nové špionážní fotky s minimem maskování či na nich založené neoficiální ilustrace. Začalo být tedy více než jasné, že v rámci vzhledu bychom novinku z Ingolstadtu pomalu měli častovat slovem „facelift“, natolik jsou veškeré vzhledové změny drobné. Pod karoserií ovšem nezůstal kámen na kameni, právem tu tedy máme zcela novou generaci s kódovým označením B9.
Naše virtuální představení začneme oním vzhledem, kterému vévodí širší čelní maska a přetvarované světlomety. Ty standardní mohou být na přání nahrazeny matricovými diodami, LEDky určené k dennímu svícení jsou však již standardem, stejně jako ty zadní s pozměněnou grafikou. Sedan se pak rovněž chlubí výrazněji se svažující střešní linií a výše postavenou hranou zavazadelníku s odtrhovou hranou, zatímco kombi dostalo do vínku prominentní střešní spoiler.



Až potud skutečně nejde o žádné větší změny, pohled na venkovní rozměry však odhaluje výraznější rošádu. V rámci délky totiž nové Audi A4 narostlo o 25 milimetrů na 4 726 mm. Mimo to je také o 16 milimetrů širší (1 842 mm), výška 1 427 mm však zůstala na svém. To ovšem novinku porovnáváme s jeho předchůdcem s označením B8, vůči takovému konkurenčnímu Mercedesu třídy C je Audi A4 o 41 mm delší, 32 mm širší a 13 mm nižší.
Za těmito modifikacemi můžeme hledat příchod nové platformy MLB Evo, s níž se zároveň protáhnul rozvor o 12 milimetrů na 2 820 mm. I přesto nové Audi A4 shodilo vůči předchůdci 120 kilogramů, pročež základní model osazený motorem 1,4 TFSI váží pouhých 1 320 kg (do této sumy ovšem není započítán řidič). Redukci hmotnosti přitom má na starosti hlavně vysokopevnostní ocel struktury či řada hliníkových panelů, mezi něž patří i střecha.
Přesunout se můžeme do kabiny, která díky venkovním změnám nabízí více prostoru pro posádku než dříve. Cestující vpředu tak mají o 24 mm více místa pro hlavu a o 11 mm pro ramena, pasažéři vzadu pak pro změnu mohou počítat s 23 extra milimetry pro nohy. Kromě toho se pozitivních změn dočkal i zavazadlový prostor, který standardně pobere 505 litrů (+15 l). Při sklopení sedadel dělených v poměru 40:20:40 pak kapacita naroste až na 1 510 l.
Vraťme se ale zpátky do interiéru, kde najdeme kompletně přepracovaná přední sedadla. Ta jsou o 9 kilogramů lehčí než u předchozího modelu a zároveň nabízejí nejen výškově, ale i podélně stavitelné hlavové opěrky. Dále je zde diodové podsvícení, jež počítá až se 30 barvami, u vyšších úrovní výbavy pak máte k dispozici rovněž 12,3palcový digitální přístrojový štít, se kterým jako první přišlo nové Audi TT a jenž do vínku dostala také druhá generace Q7.
Dále se vrcholné verze pouhou těšit na 8,3palcový displej na vrcholku středové konzole, se kterým je spojeno hlasové ovládání, připojení k internetu za pomoci sítě LTE nebo možnost spolupráce se systémy Android Auto a CarPlay. Cestujícím vzadu pak můžete dopřát dvojici 10,1palcových tabletů, součástí příplatkové výbavy je ovšem také audio systém Bang Olufsen s třídimenzionálním zvukem, 755wattovým výkonem a 19 reproduktory.
Tím jsme s kabinou hotovi, zamířit tak můžeme do motorového prostoru. Zde se zpočátku objeví tři přeplňované benzinové čtyřválce, dva čtyřválcové a dva šestiválcové turbodiesely. Kromě toho bude možné pořídit A4 Avant g-tron, v jehož případě benzinový dvoulitr TFSI produkuje 170 koní a 270 Nm. Nádrž pak pobere 19 kg stlačeného zemního plynu, který by měl při spotřebě 4 kg/100 pokrýt vzdálenost 500 km. Dalších 450 km pak ujedete na benzin.
Ostatní pohonné jednotky jsou již určeny pro obě karosářské verze, přičemž základní motor 1,4 TFSI nabízí 150 koní a 250 Nm. V případě sedanu můžete počítat se zrychlením z klidu na stovku za 8,9 sekundy, spotřeba pak v kombinaci s příplatkovou převodovkou S tronic byla vyčíslena na 4,9 l/100 km. Standardem je ovšem šestistupňový manuál, který byl nově vyvinut a oproti předchozímu provedení váží o 16 kilogramů méně.
Přesunout se můžeme k přeplňovanému dvoulitru, který byl naladěn na 190 koní a 320 Nm či 252 koní a 370 Nm. V prvním případě se sprint na stovku odehraje za 7,3 sekundy a spotřeba činí 4,8 l/100 km, ve druhém pak můžete počítat s 5,8sekundovou akcelerací a 5,7litrovou žíznivostí. Opětovně přitom platí, že obě hodnoty jsou spárovány s příplatkovou dvouspojkovou skříní.
Tím jsme s „vonnějšími“ oktany hotovi, na paškál si tedy vezmeme turbodiesely. Dvoulitrová pohonná jednotka dává k dobru 150 koní a 320 Nm či 190 koní a 400 Nm, přičemž půjde o nejvíce prodávané agregáty. Ten první zvládne sprint na stovku za 8,6 sekundy, druhý pak již za 7,7 sekundy. Mimo to je možné počítat s 3,8litrovou, respektive 4,1litrovou žíznivostí.
Vyjma standardních verzí bude k dispozici i provedení „ultra“, s nímž je spojen slabší turbodiesel a rovněž i upravená převodovka, snížený podvozek a pneumatiky s nízkým valivým odporem. Spotřeba by přitom měla poklesnout na 3,7 l/100 km a emise CO2 na 95 gramů na kilometr, díky čemuž bychom podle tvrzení Audi měli mít tu čest s nejúspornějším vozem ve své třídě.
Opačný konec nabídky pak budou zastávat šestiválcové turbodiesely, které ze tří litrů objemu dolují 218 koní a 400 Nm nebo 272 koní a 600 Nm. V jejich případě zatím zevrubné údaje nejsou k dispozici, první zmíněný agregát by si ovšem měl říci každých 100 kilometrů o 4,2 litru paliva. Ten silnější pak pro změnu bude jako jediný spárován s osmistupňovým automatem.
Obě tyto šestiválcové verze jsou navíc již v základu spojeny se systémem quattro přerozdělujícím standardně výkon v poměru 40:60 mezi přední a zadní nápravu. Pro ostatní modely je základem pohon předních kol, za všechna čtyři hnaná kola si ovšem můžete připlatit u vrcholného benzinového čtyřválce nebo u silnějšího dvoulitrového turbodieselu.
V závislosti na motoru jsou pak standardem 16palcová nebo 17palcová litá kola, samotný podvozek přitom vpředu počítá s hliníkovými komponenty lehčími oproti předchůdci o 8 kilogramů. Vzadu pak najdeme víceprvkovou nápravu redukující hmotnost o dalších 5 kg, zatímco přepracované elektro-mechanické řízení ušetřilo 3,5 kilogramu.
Tím naše představení můžeme ukončit, závěrem jen dodáme zmínku o standardním bezpečnostním systému užívajícím čelní stereokameru. Počítat tedy můžete s autonomními brzdami reagujícími do rychlostí 40 km. Mimo to se pak sedan pyšní ve své třídě rekordně nízkým koeficientem odporu vzduchu (Cd 0,23), v případě kombíku pak tato hodnota lehce narůstá na Cd 0,26.
Oficiální fotogalerie nového Audi A4 B9
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Kia říká, že vzhled snad nejošklivějšího nového auta posledních let napravila jedinou úpravou. Za nás tedy opravdu ne
před 7 hodinamiDrzí zloději ukradli osm nových sporťáků přímo z továrny, automobilka si toho ani nevšimla
26.3.2025Jízda s vzácným posledním Ferrari s motorem V12 a manuální převodovkou je italská extáze se vším všudy, selhání vozu nevyjímaje
25.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- «King of COTA» Nr. 1 v pátek včera 22:33
- Suverén jménem Jake Dixon, 28. Salač včera 21:32
- V Moto3 vede Bertelle včera 21:16
- V USA začal nejrychleji Morbidelli, Marquez crash včera 21:01
- PP pro Fernandeze, 12. Svoboda, 28. Novotný včera 17:33
Nejčtenější články
VW ukázal svůj Passat pro Čínu v novém, s jeho cenami by v Evropě zastavil propouštění
27.2.2025První elektrický muscle car ostudně selhal ve sprintu. V tom jediném, co má umět, mu zadek nakopalo rodinné SUV
27.2.2025Toyota těší staromilce, jejím řidičským autům zůstanou spalovací motory a manuály „neomezeně dlouho”
27.2.2025Už i Britové říkají, že žádný zákaz spalovacích aut nebude, ani u nich, ani jinde. Otevřeně vyzývají k referendu
27.2.2025Ohyzdné BMW M2 dostalo pořádný „facelift”, teď vypadá konečně dobře. Automobilka by si měla dělat poznámky
27.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva