Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Audi A4 B9 je venku, větší a přesto o 120 kilogramů lehčí
29.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Nová A4 nabízí jako sedan i kombi více místa v kabině i kufru. Novinky lze hledat i pod kapotou, revize vzhledu ale není zásadní.
O nové generaci Audi A4 se zmiňujeme již déle než rok. V posledních týdnech pak tato kanonáda nabrala na intenzitě, neboť na světlo světa začaly pronikat nové špionážní fotky s minimem maskování či na nich založené neoficiální ilustrace. Začalo být tedy více než jasné, že v rámci vzhledu bychom novinku z Ingolstadtu pomalu měli častovat slovem „facelift“, natolik jsou veškeré vzhledové změny drobné. Pod karoserií ovšem nezůstal kámen na kameni, právem tu tedy máme zcela novou generaci s kódovým označením B9.
Naše virtuální představení začneme oním vzhledem, kterému vévodí širší čelní maska a přetvarované světlomety. Ty standardní mohou být na přání nahrazeny matricovými diodami, LEDky určené k dennímu svícení jsou však již standardem, stejně jako ty zadní s pozměněnou grafikou. Sedan se pak rovněž chlubí výrazněji se svažující střešní linií a výše postavenou hranou zavazadelníku s odtrhovou hranou, zatímco kombi dostalo do vínku prominentní střešní spoiler.
Až potud skutečně nejde o žádné větší změny, pohled na venkovní rozměry však odhaluje výraznější rošádu. V rámci délky totiž nové Audi A4 narostlo o 25 milimetrů na 4 726 mm. Mimo to je také o 16 milimetrů širší (1 842 mm), výška 1 427 mm však zůstala na svém. To ovšem novinku porovnáváme s jeho předchůdcem s označením B8, vůči takovému konkurenčnímu Mercedesu třídy C je Audi A4 o 41 mm delší, 32 mm širší a 13 mm nižší.
Za těmito modifikacemi můžeme hledat příchod nové platformy MLB Evo, s níž se zároveň protáhnul rozvor o 12 milimetrů na 2 820 mm. I přesto nové Audi A4 shodilo vůči předchůdci 120 kilogramů, pročež základní model osazený motorem 1,4 TFSI váží pouhých 1 320 kg (do této sumy ovšem není započítán řidič). Redukci hmotnosti přitom má na starosti hlavně vysokopevnostní ocel struktury či řada hliníkových panelů, mezi něž patří i střecha.
Přesunout se můžeme do kabiny, která díky venkovním změnám nabízí více prostoru pro posádku než dříve. Cestující vpředu tak mají o 24 mm více místa pro hlavu a o 11 mm pro ramena, pasažéři vzadu pak pro změnu mohou počítat s 23 extra milimetry pro nohy. Kromě toho se pozitivních změn dočkal i zavazadlový prostor, který standardně pobere 505 litrů (+15 l). Při sklopení sedadel dělených v poměru 40:20:40 pak kapacita naroste až na 1 510 l.
Vraťme se ale zpátky do interiéru, kde najdeme kompletně přepracovaná přední sedadla. Ta jsou o 9 kilogramů lehčí než u předchozího modelu a zároveň nabízejí nejen výškově, ale i podélně stavitelné hlavové opěrky. Dále je zde diodové podsvícení, jež počítá až se 30 barvami, u vyšších úrovní výbavy pak máte k dispozici rovněž 12,3palcový digitální přístrojový štít, se kterým jako první přišlo nové Audi TT a jenž do vínku dostala také druhá generace Q7.
Dále se vrcholné verze pouhou těšit na 8,3palcový displej na vrcholku středové konzole, se kterým je spojeno hlasové ovládání, připojení k internetu za pomoci sítě LTE nebo možnost spolupráce se systémy Android Auto a CarPlay. Cestujícím vzadu pak můžete dopřát dvojici 10,1palcových tabletů, součástí příplatkové výbavy je ovšem také audio systém Bang Olufsen s třídimenzionálním zvukem, 755wattovým výkonem a 19 reproduktory.
Tím jsme s kabinou hotovi, zamířit tak můžeme do motorového prostoru. Zde se zpočátku objeví tři přeplňované benzinové čtyřválce, dva čtyřválcové a dva šestiválcové turbodiesely. Kromě toho bude možné pořídit A4 Avant g-tron, v jehož případě benzinový dvoulitr TFSI produkuje 170 koní a 270 Nm. Nádrž pak pobere 19 kg stlačeného zemního plynu, který by měl při spotřebě 4 kg/100 pokrýt vzdálenost 500 km. Dalších 450 km pak ujedete na benzin.
Ostatní pohonné jednotky jsou již určeny pro obě karosářské verze, přičemž základní motor 1,4 TFSI nabízí 150 koní a 250 Nm. V případě sedanu můžete počítat se zrychlením z klidu na stovku za 8,9 sekundy, spotřeba pak v kombinaci s příplatkovou převodovkou S tronic byla vyčíslena na 4,9 l/100 km. Standardem je ovšem šestistupňový manuál, který byl nově vyvinut a oproti předchozímu provedení váží o 16 kilogramů méně.
Přesunout se můžeme k přeplňovanému dvoulitru, který byl naladěn na 190 koní a 320 Nm či 252 koní a 370 Nm. V prvním případě se sprint na stovku odehraje za 7,3 sekundy a spotřeba činí 4,8 l/100 km, ve druhém pak můžete počítat s 5,8sekundovou akcelerací a 5,7litrovou žíznivostí. Opětovně přitom platí, že obě hodnoty jsou spárovány s příplatkovou dvouspojkovou skříní.
Tím jsme s „vonnějšími“ oktany hotovi, na paškál si tedy vezmeme turbodiesely. Dvoulitrová pohonná jednotka dává k dobru 150 koní a 320 Nm či 190 koní a 400 Nm, přičemž půjde o nejvíce prodávané agregáty. Ten první zvládne sprint na stovku za 8,6 sekundy, druhý pak již za 7,7 sekundy. Mimo to je možné počítat s 3,8litrovou, respektive 4,1litrovou žíznivostí.
Vyjma standardních verzí bude k dispozici i provedení „ultra“, s nímž je spojen slabší turbodiesel a rovněž i upravená převodovka, snížený podvozek a pneumatiky s nízkým valivým odporem. Spotřeba by přitom měla poklesnout na 3,7 l/100 km a emise CO2 na 95 gramů na kilometr, díky čemuž bychom podle tvrzení Audi měli mít tu čest s nejúspornějším vozem ve své třídě.
Opačný konec nabídky pak budou zastávat šestiválcové turbodiesely, které ze tří litrů objemu dolují 218 koní a 400 Nm nebo 272 koní a 600 Nm. V jejich případě zatím zevrubné údaje nejsou k dispozici, první zmíněný agregát by si ovšem měl říci každých 100 kilometrů o 4,2 litru paliva. Ten silnější pak pro změnu bude jako jediný spárován s osmistupňovým automatem.
Obě tyto šestiválcové verze jsou navíc již v základu spojeny se systémem quattro přerozdělujícím standardně výkon v poměru 40:60 mezi přední a zadní nápravu. Pro ostatní modely je základem pohon předních kol, za všechna čtyři hnaná kola si ovšem můžete připlatit u vrcholného benzinového čtyřválce nebo u silnějšího dvoulitrového turbodieselu.
V závislosti na motoru jsou pak standardem 16palcová nebo 17palcová litá kola, samotný podvozek přitom vpředu počítá s hliníkovými komponenty lehčími oproti předchůdci o 8 kilogramů. Vzadu pak najdeme víceprvkovou nápravu redukující hmotnost o dalších 5 kg, zatímco přepracované elektro-mechanické řízení ušetřilo 3,5 kilogramu.
Tím naše představení můžeme ukončit, závěrem jen dodáme zmínku o standardním bezpečnostním systému užívajícím čelní stereokameru. Počítat tedy můžete s autonomními brzdami reagujícími do rychlostí 40 km. Mimo to se pak sedan pyšní ve své třídě rekordně nízkým koeficientem odporu vzduchu (Cd 0,23), v případě kombíku pak tato hodnota lehce narůstá na Cd 0,26.
Oficiální fotogalerie nového Audi A4 B9
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 včera 11:30
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 5 hodinami - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
před 7 hodinami - Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
před 8 hodinami - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
před 10 hodinami - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.24. 22:03 - Předseda
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.24. 21:42 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 11.24. 21:00 - M.Z.
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch