Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Audi A4 allroad quattro 2016 je venku, nabídne jediný benzín
11.1.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Ne nepodobně zbytku podobných aut zaujme A4 allroad quattro vyšší světlou výškou a plastovým obložením. A potěší spíše příznivce dieselů.
Podobně jako v generaci B8, i vloni představené Audi A4 generace B9 dostane verzi A4 allroad quattro. Tato novinka, která se odhalí na detroitském autosalonu, je pochopitelně založena na A4 Avant. Čtyřkolka quattro je samozřejmostí, na rozdíl od některých jiných crossoverů, a hlavní devizou zde bude 34mm zvýšení podvozku a drsnější vzhled daný oplastováním karoserie.
Plasty kolem dokola mohou být v matně šedém provedení nebo v některých barvách karoserie, konkrétně ve hnědé Argus, stříbrné Floret, ledovcové bílé, šedé Manhattan nebo černé Mythos. Na snímcích níže pravděpodobně vidíme vůz v ledovcové bílé se standardními matně šedými plasty. Celkem bude A4 allroad quattro k mání ve 14 barvách a od ostatních verzí A4 se liší ještě jednou věcí - svislými příčkami v masce chladiče.
V interiéru nečekejme velké změny oproti běžným A4, jak ukazují i fotografie. Podstatná tu jsou kompletně nová přední sedadla, nový systém MMI standardně s 8,3" displejem nebo za příplatek s Audi Virtual Cockpit, což znamená mj. i 12,3" displej. Mezi možnostmi připojení smartphonů bude integrace kalendáře nebo tzv. Audi Phone Box, tedy připojení všech smartphonů ve voze k palubní anténě a také jejich indukční nabíjení, pokud tyto funkce telefony podporují. Po stránce elektronických asistentů zmiňme kromě standardního zástupu hlídačů také asistenta pro manévrování s přívěsem, novinku pro A4 allroad quattro.
Po podvozkové stránce můžeme čekat to stejné, co u běžné A4, tedy pětiprvkové zavěšení vpředu i vzadu. A stejně jako u standardní A4 budou v útrobách moci být tři různé převodovky - šestistupňový manuál, sedmistupňová dvouspojka S-tronic a osmistupňový automat Tiptronic. Ten bude k mání pro nejsilnější diesel, třílitrovou V6 o 272 koních a 600 Nm. S ním je vůz na stovce za 5,5 vteřiny, dostane se na maximálku omezenou na 250 km/h a papírově se spokojí s 5,3 litry nafty na 100 km.
Nabídka dieselů obsahuje dále slabší verzi třílitru o 218 koních a 400 Nm a dva motory 2,0 TDI, které nabídnou 190 koní a 400 Nm, resp. 163 koní a 400 Nm. Dvoulitrům má stačit 4,9 litru nafty na 100 km a ten silnější z nich má rozjet A4 allroad quattro na stovku za 7,8 vteřiny a jeho maximálka má být 220 km/h. Pro oba dvoulitry TDI bude pravděpodobně standardem manuální šestikvalt.
Dvouspojkový S-tronic bude spojen se zmíněným slabším třílitrovým TDI a také s nově vyvinutým motorem 2,0 TFSI, který bude k mání s výkonem 252 koní a 370 Nm. Bude pomalejší než vrcholné TDI se zrychlením na stovku za 6,1 s a maximálkou 246 km/h. Kombinovaná spotřeba má činit 6,4 litru na sto, ale věřte katalogovým číslům.
Nová generace A4 allroadu quattro bude k mání i s adaptivními tlumiči, což je pro tento model prvenství. Dostane také novou verzi systému Audi Drive Select, která umožní řidiči si vybrat z širší nabídky jízdních módů. Volby zde ovlivní řízení, odezvu na plyn, převodovku, všechny relevantní asistenční systémy a pochopitelně také onen adaptivní podvozek, bude-li jím auto vybaveno.
A4 allroad quattro benefituje ze všech úspor hmotnosti, jako jeho ryze asfaltoví sourozenci, což znamená lehčí přední zavěšení i elektrické řízení. Váha auta s motorem 2,0 TFSI, který odhadujeme na nejlehčí, je 1 580 kg bez řidiče. Délka vozu je 4 750 mm, šířka 1 842 mm, výška 1 493 mm a rozvor 2 818 mm. To ukazuje na celkem dost prostoru v kabině, alespoň v podélném směru; motor je uložen podélně před přední nápravou.
Na ceny je zatím ještě brzy, novinka se sotva představila. Víme ale už, že bude k mání od letošního léta a do té doby se jistě dozvíme ceny a případně také drobné úpravy dynamiky a spotřeby, pokud na výše uvedených údajích něco změní evropská homologace. Zatím se můžeme podívat na fotogalerii, která kromě křivek... či spíše hran A4 allroadu quattro ukazuje schopnost marketingu Audi vyfotit auto mnohokrát jinak, ale přece pořád stejně.
Nový A4 allroad quattro zaujme zejména plastovým obložením
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před hodinou - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 2 hodinami - Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie