Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Audi A3 se tváří jako Lamborghini pro chudé, odkazy najdeme vně i uvnitř
3.3.2020 | Mirek Mazal
Audi je jediným majitelem Lamborghini už 22 let, a tak si může dovolit nechat se v Itálii inspirovat. To v případě nové generace Audi A3 nepochybně udělalo, není to ale jediný zajímavý aspekt novinky.
Už čtvrtá generace Audi A3 byla odhalena ryze virtuálně, neboť připravené prostory ženevského výstaviště jsou po zrušení tamního autosalonu smutně vyklízeny. Novinka dostala na jednu stranu křivky charakteristické pro poslední nová Audi, současně ale některé detaily nápadně připomínají šestiúhelníkové tvary používané na současných Lamborghini.
Předním partiím dominují diodové světlomety s ostrými výřezy, mezi kterými prostoru vládne velká šestiúhelníková maska chladiče s výplní voštinovým vzorem. Uprostřed žebrování nad výřezem asistenčního radaru našla místo registrační značka. Postranní části nárazníku vypadají jako přívod vzduchu k brzdám, z fotek se ale nezdá, že by byly funkční - podle všeho jsou zaslepené a lemované světlým plastem.
V zorném poli řidiče je vidět členitá kapota s novými linkami, které jsou patrné také po stranách a v zadních partiích 4,34 metru dlouhého kompaktu. Zejména boční linky jsou nezvykle divoké, jednoduchost předchozích generací bude možná jednou chybět nadčasovosti nového vzhledu. Vyboulené boky v šíři 1,82 metru se zvětšují přes zadní blatníky a plynule přechází do rovného zadního nárazníku ozdobeného chromem. Zúžené koncové svítilny zasahují až do elektrického víka 380litrového zavazadelníku a vzhledově i technicky kopírují střih předních lamp. Audi zcela skrylo výfukové koncovky, místo konzervativních trubek dostalo přednost zdobení. Za zmínku stojí dnes módní velké disky kol nebo imitace výdechů pod zadními odrazkami v rozích karoserie.
Němci se ještě více odvázali uvnitř. Interiér přináší zcela nová řešení, například jsme u A3 ještě nezažili podobný přístrojový panel nebo diskutabilní výdechy topení inspirované zjevně opět u Lamborghini. Větrací otvory jsou určeny každému sedadlu zvlášť, řidičovo místo ovívá klimatizace z mřížek situovaných blízko volantu.
Kdysi volně stojící obrazovka byla nahrazena zabudovaným displejem úhlopříčky 10,1 palce s novým ovládacím systémem. Digitální přístrojovka jde s dobou, stejně jako kupodivu kulatý multifunkční volant s tlačítky pro ovládání hlasových příkazů, hudby a ostatních nabídek. Dobře vypadá zobrazování jízdních dat na čelní sklo a za ponechání několika hardwarových tlačítek na středovém tunelu lze Audi pochválit. U loketní opěrky je umístěn nabíjecí port a tlačítko elektronické ruční brzdy, které bylo posunuto blíže k řadicí páce. Uvnitř A3 přežily hned dva praktické držáky nápojů, kam se vejdou i klíče nebo telefon.
Rozložení ovládacích prvků zůstává převážně konzervativní, lidé zvyklí na auta od koncernu VW by neměli mít problém přijmout za svou ani novou á-trojku. Vyšší konfigurace slibují i závan luxusu pomocí částečně koženého obšití dveřních výplní, příjemné by měly být i některé další dotykové plochy nebo sedadla s prodlouženým sedákem. Útulnému cestování jde naproti ambientní osvětlení kabiny s volitelnými barvami.
Zákazníci z Evropy dostanou z motorů na výběr mezi 1,5litrovým čtyřválcem TFSI o výkonu 110 kW (150 koní) a dvoulitrovým TDI ve dvou verzích. Turbodieselová varianta přijede s možností 85 kW (116 koní), nebo 110 kW (150 koní). Standardem bude pohon předních kol a řazení nabídne variaci šestistupňového manuálu či sedmistupňového automatu. Časem do sestavy přibude více pohonných jednotek a verze s pohonem všech kol Quattro.
Objednávka specifikace o výkonu minimálně 150 koní bude spojena s čtyřprvkovým odpružením zadní nápravy, které lze vylepšit adaptivním tlumením snižující světlou výšku až o 10 milimetrů. Tlumiče verze S Line A3 pošlou o dalších 15 milimetrů níže k silnici.
První objednávky budou přijímány od tohoto měsíce, první vyrobené exempláře by mohly potěšit majitele v květnu. Audi A3 Sportback 2020 1,5 TFSI začíná s v Německu cenou na 28 900 Eur (asi 748 tisíc Kč). Nejrychlejší zájemce čeká úvodní edice Edition One se zatmavenými reflektory světlometů Matrix LED, pozná se i matně šedým lakem, 18palcovými disky, sportovními sedačkami a drobnými doplňky interiéru. Výkonnější (a jistě i dražší) verze dorazí později.
Audi A3 Sportback čtvrté generace bylo odhaleno on-line, nezapře v sobě inspiraci u Lamborghini
Zdroj: Audi
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
před 10 hodinami - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
včera - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
včera - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
včera - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva