Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové ATS 2500 GT je tu, s atmosférickou V8 má 640 koní v 10 000 ot./min
16.4.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
O osmiválci, který nabídne maximum výkonu v 10 tisících otáčkách, nečteme často. Tenhle italský stroj se jím však chlubí a žene jím stoj lehčí než tuna.
Když v poslední době čteme o představení nějakého sporťáku, zejména evropské výroby, dost často v něm někde figuruje elektřina - a teď nemyslíme jen na stahování oken, ale i k pohonu auta. Anebo aspoň přeplňování. Jako závan krásné minulosti, kdy motory byly plněny atmosféricky a posílaly výkon na kola přes manuální převodovky, tak může působit novinka z Itálie, nazvaná ATS 2500 GT.
ATS je značka, která podle tiskové zprávy vznikla, když Enzo Ferrari vyhodil ze své automobilky designéra Carla Chitiho a ředitele sportovní divize Romola Tavoniho. Tito dva dali hlavy dohromady a v roce 1962 na ženevském autosalonu představili sporťák s názvem 2500 GT. Jenže už v roce 1964 zbankrotovali. ATS 2500 GT, které vidíte na snímcích, je produktem snahy oživit tuto značku v rukách Daniela Maritana.
Má prý zároveň klasický i moderní design, sportovní retro-interiér a technická řešení, která jsou hodna závodního auta. A vskutku, základ auta tvoří karbonový monokok s integrovanou ochrannou klecí a také vnější panely karoserie jsou z karbonu. Zavěšení je lichoběžníkové a využívá teflonu pro uložení místo gumy pro větší pevnost a nastavitelných tlumičů Öhlins pro co nejlepší kontakt ultralehkých kol, obutých do semislicků legálních pro silniční provoz, s vozovkou.
Uprostřed uložený motor je však to, co puristu potěší nejvíc. Je to osmiválcový atmosférický motor, který ze zatím neznámého objemu doluje prý více než 640 koní při 10 tisících otáčkách. Potkat V8, která zvládne takovouhle rychlost, není nijak obvyklé, takže jsme docela zvědavi na to, odkud motor pochází. Nabízelo by se Ferrari, jenže 4,5litr ve 458 Speciale dával 605 koní v 9 tisících a byl už tak vyšponovaný a taky by nemusel být k mání. Takže je možné, že ATS bralo jinde.
Víme však, že motor má mazání se suchou klikovou skříní a že jeho síla putuje na zadní kola přes šestistupňovou manuální nebo sekvenční převodovku, podle výběru případného zákazníka. Elektroniky tu moc nečekejte, ani brzdy nemají ABS, takže kontrolu trakce či dokonce stabilizace by tady člověk asi vážně hledal marně. A zrovna brzdám by se protiblokovací systém možná hodil, protože šestipístkové třmeny vpředu i vzadu budou mít určitě síly požehnaně.
Vůz váží i díky relativně skromné délce 4,25 metru jen 950 kilogramů, což znamená nějakých 685 koní na tunu, takže se nelze příliš divit údajnému zrychlení na stovku za 2,9 sekundy, zejména s onou sekvenční převodovkou. Manuál bude pomalejší, ale jistě také řidiče víc vtáhne do děje. Maximálka má být přes 340 km/h.
Představení má proběhnout během přehlídky Top Marques v Monaku. Zda si účastníci rovnou budou moci tento stroj objednat, případně za kolik peněz a kdy jej dostanou, zatím známo není. Přejme ale znovuzrozenému ATS úspěch, protože 2500 GT vůbec nevypadá špatně.
Retro, ale zároveň moderní má být čerstvě představené ATS 2500 GT
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejčtenější články
- BMW už v lednu ukáže budoucnost interiérů svých aut, jde nad tím jen znovu kroutit hlavou
18.12.2024 - Na které elektromobily je v zimě nejmenší spoleh? Některým klesá dojezd o polovinu, dobíjí se až o hodinu déle
18.12.2024 - Bugatti začalo nabízet speciální luxusní garáže pro svá auta, stylizace připomíná Batmanovu jeskyni
18.12.2024 - Stále aktuální vlajková loď VW v bazarech padla s cenami až na úroveň Octavie, přitom jde pořád o velký luxus s pořádnými motory
18.12.2024 - „Žebráme o vlastní smrt.” Automobilky v EU zdražují spalovací auta, aby prodaly víc elektromobilů. Vrátí se jim to úplně jinak, než doufají
19.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva