Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové armádně se tvářící SUV zachází daleko, že má madla dveří ve tvaru pistole, koupíte ho i u nás
19.7.2024 | Petr Prokopec
Tohle je opravdu ujetá věc, kdo ale žije podle hesla „ať jsme blbí, jen když jsme zelení”, tomu asi tohle auto učaruje. Vaše může být i u nás, na láci ale raději předem zapomeňte.
Automobilka Dongfeng byla založena před pětapadesáti lety, přičemž spadá mezi „Velkou čtyřku“ státem vlastněných výrobců. Nespecializuje se přitom jen na osobní auta, pod značkou Mengshi po dlouhá léta produkovala také vojenské vozy založené na Hummeru H1. V roce 2022 se nicméně rozhodla, že i s touto divizí zkusí zaujmout privátní klientelu. Došlo tak k jejímu přejmenování na M-Hero, přičemž pod novou hlavičkou odstartoval vývoj civilního luxusního SUV. Nicméně na své kořeny Číňané zjevně nezapomněli, model 917 tak zvenčí vypadá jako tank.
Zdání pak rozhodně neklame, neboť SUV má 4 987 milimetrů na délku, 2 080 na šířku a 1 935 na výšku. Kromě toho počítá s rozvorem 2 950 mm. K mání je se dvěma druhy pohonu, a to buď jako ryzí elektromobil, nebo tzv. range extender. Tato verze přitom využívá 1,5litrový spalovací motor, který vyrábí energii pro její tři elektrické jednotky propojené s baterií o kapacitě 66 kWh. Čistě na elektřinu má přitom toto provedení zvládnout pouhých 200 km, díky 84litrové nádrži má ale její celkový dojezd činit 1 026 km.
Na něco takového nejspíše reálně zapomeňte. Tato verze totiž váží 3 130 kg a navíc disponuje 816 koňmi. Velmi pravděpodobně tak budete rádi, když zvládnete polovinu udávaného dojezdu. Tím se dostáváte do sfér čistě elektrické verze, která je spojena s ještě brutálnějšími čísly. Elektromotory má totiž tři, na všechna čtyři kola tedy míří 1 088 koní. Protože zde pak není generátor, kapacita baterií narostla na 142,7 kg, což mělo hmotnost zvednout na 3 293 kg. Dojezd pak byl vyčíslen na 505 km.
Dongfeng, respektive značka M-Hero, v obou případech využívá čínský normovaný cyklus CLTC, který je ještě optimističtější než nám známá metodika WLTP. Je tedy vskutku otázkou, jak daleko čistě elektrická verze skutečně dojede - nejspíše ale na jedno nabití nezvládne ani zpáteční cestu z Prahy do Brna. To ovšem není zrovna dobrá vizitka pro vůz, který stojí opravdový majlant - místní zastoupení Dongfengu si totiž účtuje za elektromobil 4 159 000 Kč a za range extender 3 599 900 Kč.
Za tyto sumy přitom nezískáte jen vše výše zmíněné, ale také opravdu nabušenou výbavu. V té nechybí jak 12palcový přístrojový štít, tak 16palcová obrazovka multimédií či obě řady sedadel opatřené vyhříváním, chlazením a masážním strojkem. Co ale vaši pozornost zaujme nejvíce, to jsou dveřní madla. Ta totiž působí jako Colt M1911 nebo Desert Eagle .50, přičemž nic podobného naprosto nikdo na světě nenabízí, dokonce ani lotyšský Dartz ještě nezašel tak daleko.
Dá se předpokládat, že jde o odkaz na minulost značky, nicméně si nejsme jisti, jak moc velký úspěch s ním bude mít. Přeci jen jde o jediný prvek tohoto druhu v kabině, který nikterak nenavazuje na zbytek architektury či detailů. Pokud by jej pak užil třeba Ford u pick-upu F-150 v limitované verzi Colt či tak podobně, srdce Američanů by asi zaplesalo. Jenže v případě čínské automobilky spíše přijdou ke slovu obavy, averze a předsudky. Či světový mír.
Číňané vyrukovali s elektrickým SUV M-Hero 917, které je prvním civilním vozem dříve na armádu zaměřené odnože Dongfengu. Zvenčí přitom tento model působí jako tank, uvnitř se pak chlubí madly ve tvaru ručních palných zbraní. U nás ale stojí od 3,6 milionu korun nahoru, mnoho prodaných kousků tedy nečekáme. Foto: Dongfeng
Zdroj: Dongfeng
Bleskovky
- Genius noci v Lamborghini zkusil s autem projet skrz výsuvné patníky. A dělal to tak dlouho, dokud neměl auto na kaši
22.1.2025 - Nadšenec poprvé nastartoval vlastnoručně postavený brutální Wankel s 12 rotory, jeho zvuk je pastva pro uši
21.1.2025 - Na míru upravené Ferrari F40 Landa Norrise je též nabourané, nehodu jako přes kopírák natočil řidič jedoucí za ním
20.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Za deště v Jerezu kraloval Jonathan Rea včera 17:26
- Perné měsíce před MotoGP. Úpravy v Brně si žádají i příznivé počasí, říká ředitel okruhu včera 14:26
- Most: Přípravy na novou sezónu v plném proudu včera 10:00
- V Jerezu dnes Schrötter před Tobou a Alcobou 22.1.2025
- V Jerezu na testech nejrychlejším Bulega před Iannonem a Reddingem 22.1.2025
Nejnovější články
- Číňané naučili svého nového psa kouskům, které ten starý americký uměl už před několika dekádami
před 7 hodinami - Et tu Smarte? Také značka městských aut se vrací ke spalovacím motorům, osadí jimi „čistě elektrickou platformu”
před 8 hodinami - Neuvěřitelně specifikovaný Phaeton připomíná, co všechno bylo možné ve zlaté éře VW. Ztratil na ceně 3,7 milionu Kč, teď může být váš
před 10 hodinami - Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před 11 hodinami - Nové řešení turba může pomoci spalovacím motorům k záchraně, řeší hlavní problémy spojené s bezemisním palivem
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva