Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Toyota Supra se ukáže příští měsíc, techniku už teď odhalil únik
13.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Příchod jednoho z nejočekávanějších japonských aut posledních let je na spadnutí. Toyota zatím ukázala jen jeho část, i o zbytku vám ale umíme říct mnohé.
O návratu Toyoty Supra se mluví již několik let. Nejspíše pro vás tedy nebude tajemstvím, že japonská automobilka kvůli snižování nákladů přistoupila ke spolupráci s BMW. To byla asi jediná cesta, jak sporťák ze země vycházejícího slunce opět přivést mezi živé, stejně jako bychom bez toho mohli zapomenout na novou generaci Z4. Obou těchto ikon se ale díky spolupráci značek dočkáme.
Německý vůz jsme viděli již loni, kdy se ukázal ve formě konceptu. Sériová verze pak byla očekávána v Detroitu, nakonec však na autosalon nedorazila. Můžeme se tedy jen ptát, zda ji očekávat v Ženevě. Spíše však počítáme s ještě pozdější premiérou, a to kvůli Toyotě. Japonská automobilka totiž momentálně potvrdila, že na výstaviště Palexpo dorazí právě nová Supra. Není tak příliš pravděpodobné, že by se oba kohouti ukázali na témže smetišti.
I japonský vůz velmi pravděpodobně vykoukne na světlo světa nejprve jako koncept, než značka vyrukuje s produkčním modelem. Tak to alespoň naznačuje první zveřejněný snímek kupé. Zcela jasně patrné je na něm totiž mohutné zadní křídlo, které se u vývojových prototypů neobjevovalo. Supra tak nejspíše dorazí jen jako „designová studie“, jejíž dekorační prvky by posléze mohly vést ke vzniku dynamičtějšího paketu.
Uvidíme tedy v Ženevě, jaké konkrétní záměry Japonci mají. Jistotou je tak aktuálně jen to, že Toyota bude vyrábět pouze kupé, BMW zase jen roadster. Oba vozy ale budou stát na stejné platformě. A co je možná překvapivé, výrazně lišit se nebudou ani pohonnými jednotkami, jak alespoň naznačují informace magazínu Best Car, jehož březnové číslo před pár dny vyšlo.
Nová Supra by tedy ve svém alespoň prozatímním vrcholném provedení měla disponovat přeplňovaným řadovým šestiválcem. Ten se staral i o pohon předchozí generace, až potud je tedy vše v pořádku. Nicméně pohled na třílitrový objem či výkon 340 koní jasně naznačuje, že jde o pohonnou jednotku BMW. Spárována pak bude pouze s osmistupňovým automatem, jenž rovněž pochází z mnichovských skladů.
Jakkoliv tedy bylo jasné, že nová Toyota Supra je spřízněna a chystaným BMW Z4, spekulovalo se to tom, že pod kapotou se budou tato dvě auta výrazně lišit. Vypadá to, že alespoň v první fázi tomu tak nebude. Kromě šestiválce přijdou i dvoulitrové čtyřválce, kdy základ pro Evropu nabídne 197 k, ve Spojených státech pak 252. Hybridní hnací ústrojí zasvěcené pouze Toyotě ale magazín nezmiňuje.
Čeho se naopak dočkat máme, to bude vrcholné německé provedení M40i, které sice taktéž dostane již zmíněný řadový šestiválec, ovšem jeho výkon bude navýšen na zhruba 380 koní. V rámci hierarchie tedy Supra bude postavena pod BMW, přičemž vůči roadsteru nemá být ani se čtyřválci nabízena s manuální převodovkou.
Můžeme pak již jen dodat, že šestiválcová Supra bude měřit 4 380 milimetrů na délku, 1 855 mm na šířku a 1 290 mm na výšku. Počítá také s rozvorem 2 470 mm (překvapivě kratším než u GT 86), litými sedmnáctipalcovými koly s pneumatikami o rozměru 225/50 vpředu a 255/45 vzadu či hmotností 1 496 kg. Očekávat tedy můžeme spíše zábavu při jízdě bokem než extrémní dynamiku v přímém směru.
Nová Toyota Supra se ukáže již v Ženevě, nejspíše ale jen jako „designová studie“
Čekejme vzhled blízký staršímu konceptu Toyoty jménem FT-1 Graphite
A díky magazínu Best Car již nyní víme, co lze u sériového provedení čekat pod kapotou
Zdroje: Toyota, VWVortex
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 9 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 7 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 8 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 10 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva