Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Toyota Supra poprvé nafocena ve své kůži, vypadá podstatně lépe
29.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nástupce japonské legendy bude mít nakonec ke konceptu FT-1 mnohem blíže, než se zprvu zdálo. Pod kapotu pak nejspíše zamíří šestiválec od BMW.
O nové generaci Toyoty Supra se mluví již hezkých pár let. Až donedávna však vesměs zůstávalo u řečí, a to i přes oficiální oznámení o spolupráci s BMW, která se právě tohoto sporťáku měla týkat. Teprve na počátku září jsme dostali do rukou hmatatelný důkaz návratu legendy. Nová Supra byla nafocena jako vývojový prototyp. Ten sice halila značná kamufláž a sama automobilka nám výslovně nic nepotvrdila, nicméně pochybnosti zmizely.
Znovu se však objevily v následujících týdnech, kdy světlo světa spatřilo značné množství neoficiálních ilustrací. Ty japonské kupé neukazovaly zrovna v lichotivém světle a my byli vlastně i rádi, že Toyota prozatím nepotvrdila, zda její chystané kupé bude skutečně pojmenováno Supra. Ochrannou známku na toto označení však automobilka na počátku letošního roku obnovila, a to jak pro Evropu, tak pro Spojené státy.
Aktuálně tu pak máme novou sadu špionážních fotek, která již beze sporu ukazuje vůz ve své „vlastní kůži“. Kreslíři se tedy mohou pustit znovu do práce, neboť všechny jejich předchozí práce byly zcela mimo. Vůz nebude vypadat tak mdle, ale naopak toho převezme z konceptu FT-1 mnohem více, než se čekalo. Podstatné je přitom zachování zadního spoileru ve tvaru kachního ocasu.
Kromě toho se kupé pochlubí centrální čelní maskou, pod kterou se rýsují tři výrazné vzduchové otvory. Dále je zřetelná střecha typu „double bubble“ či krátké převisy na obou stranách vozu. Díky nim nová Supra vypadá opravdu kompaktně, přestože v hierarchii Toyoty zamíří nad model GT 86. S tímto modelem jej přitom pojí usazení mohutné koncovky výfuku na obě strany zadního nárazníku, nad nimi se pak objeví úzká světla.
Spřízněné BMW Z4 by mělo dorazit jako roadster s plátěnou střechou, Supra má být striktně nabízena pouze jako kupé. Spolupráce mezi značkami je přitom omezena pouze vývojem šasí, pohonné ústrojí se tedy v obou případech může lišit. I když nejspíše jen nepatrně, neboť Toyota má v současné době ve svém portfoliu pouze vidlicový šestiválec, nikoliv řadový.
Základ agregátu tedy bude pocházet od BMW, japonská automobilka jej ale následně ještě poladí a především spojí se dvěma elektromotory, z nichž každý dostane na starosti jednu nápravu. Benzinový motor pak bude roztáčet pouze zadní kola, a sice skrze zcela novou dvouspojkovou převodovku, jež nahradí automat CVT, který jinak hybridy značky používají.
Příchod benzin-elektrického pohonného ústrojí přitom nepřímo potvrdil prezident evropského zastoupení značky Johan van Zyl, dle kterého se máme v budoucnu takové kombinace dočkat i ve sportovním segmentu. „V nabídce Lexusu již takové modely máme. V případě Toyoty si pak myslím, že pokud existují hybridní závodní speciály série WEC, pak mohou existovat i silniční vozy.“
Jinými slovy tedy „není pochyb, že v delším časovém horizontu zde bude opravdový sportovní model Toyoty, který bude užívat elektrifikaci“. Nová Supra tedy vzejde z technologií užívaných závoďáky série Le Mans, přičemž jako taková využije regenerativní brzdění. Energie bude skladována v lithium-iontových bateriích a nejspíše umožní i „bezemisní“ pohyb.
Vše má rámovat hmotnost nižší než 1 400 kg, ke které chce Toyota dojít hlavně díky zkušenostem BMW s karbonem. U mnichovského roadsteru lze počítat s ještě nižší hmotností, neboť základní verze mají užívat čtyřválec. Mimo to by ovšem také Z4 mělo dorazit ve verzi plug-in hybrid, ovšem i to bude lehčí než Toyota, a to s ohledem na kratší venkovní rozměry.
Ve finále lze jen dodat, že BMW přijde se svou novinkou o pár měsíců dříve, a to nejspíše na konci příštího roku. Pátá generace Toyoty Supra by tedy nejspíše mohla debutovat v lednu 2018 na autosalonu v Detroitu.
Nová sada špionážních fotek ukazuje chystanou Toyotu Supra v mnohem lichotivějším světle než předchozí záběry
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- „Žebráme o vlastní smrt.” Automobilky v EU zdražují spalovací auta, aby prodaly víc elektromobilů. Vrátí se jim to úplně jinak, než doufají
19.12.2024 - Levná značka VW začala prodávat další nový model, za míň než za základní Fabii nabízí auto větší než Octavii
19.12.2024 - Designér zbavil kamufláže přelomový nový Jaguar. Nemusí vypadat zle, jeho fiasko je ale asi nevyhnutelné
19.12.2024 - Dodge jako by dělal vše pro to, aby nový Charger selhal, po osmiválci, zvuku a vůbec mu sebral i možnost pálit gumy
19.12.2024 - Kia říká, že bizarní vzhled její poslední novinky lidé po spatření berou na milost, snad tomu ani sama nevěří
19.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva