Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Supra je v Evropě stále větší průšvih, na prodej jsou stovky aut s velkými slevami
14.10.2020 | Petr Prokopec
Měl to být velkolepý návrat japonské legendy, k něčemu takovému má ale s odstupem času hodně daleko. Od začátku malý zájem dále uvadá, převážně u dealerů stojí stovky aut.
Nový sporťák Toyoty na první pohled není špatným vozem. Pod kapotou má třílitrový řadový šestiválec se dvěma turby, navíc z produkce BMW. Tato automobilka se ke všemu postarala také o osmistupňovou automatickou převodovku i celou řadu dalších komponentů včetně multimediálního systému iDrive. Suma sumárum tak tradiční japonskou spolehlivost obohatila o zajímavé ingredience, které se na jídelníčku Toyoty běžně nenachází. Bylo by to fajn, kdyby ale oním sporťákem nebyla nová generace modelu Supra.
Japonské kupé se postupem času stalo legendou v mnohém ztělesňující specifika Země vycházejícího slunce. To však o novince kvůli výše zmíněnému říci nelze. Jakkoliv tedy fanoušci značky za jiných okolností dovedou spolupráci s jiným výrobcem nejen přejít, ale dokonce i kvitovat (na mysli máme GT 86, které vzniklo v kooperaci se Subaru), Supra je evidentně kategorií samou pro sebe. Nová generace se tak nedočkala obdivu, nýbrž kritiky.
Palce dolů novince přitom nedávají pouze ti nejvěrnější příznivci předchozího provedení, ale prakticky všichni. Už dříve jsme vám ukázali, co tento stav dělá s cenami v USA, v Evropě je ale situace ještě mnohem kritičtější. Na starý kontinent sice v rámci úvodní série zamířilo v loňském roce jen 900 exemplářů, které byly velmi rychle vyprodány, jak se ale nyní ukazuje, šlo spíš o dealery a spekulanty, ne běžné zákazníky. Letošní celkové prodeje Supry v celé Evropě činí pouhých 567 aut a když se podíváte do nabídky nových a ojetých vozů jen v Německu, na prodej jsou jich více než dvě stovky.
Jít aspoň o auta koncových zákazníků, kteří třeba v koronavirových časech zjistili, že více než sportovní kupé potřebují jiné věci, dalo by se to chápat, ale tak to není. Jde téměř bezvýhradně o skladové či předváděcí kusy s minimálními nájezdy stojícími dále u dealerů, o něž je evidentně mizivý zájem. To nejlépe dokladují opět ceny.
Jakkoli v Německu stojí nová šestiválcová Supra v základu 61 314,29 Eur, tedy asi 1,7 milionu Kč, vybírat si můžete hned ze 133 nejetých aut ve verzích s motorem R6 od 49 990 Eur, tj. asi 1 364 tisíc Kč. A to je třeba říci, že žádný z těchto vozů není v úplném základu, tj. oproti pořizovačce ztratily na ceně 400 a více tisíc Kč. To je pořádný sešup, ani taková auta ale z nabídek rychle nemizí.
Tomu se nakonec nelze divit v momentě, kdy se prodávají stovky aut po celé Evropě za celý rok a právě teď stojí stovky aut jen u německých dealerů. Pochopitelně, pokud o tento vůz máte zájem, je to pro vás jen výhoda, a to i kdybyste chtěli koupit v ČR. U nás se ceny drží výše (okolo 1,5 milionu Kč), nepředpokládáme ale, že by zdejším dealerům tento model dělal jakkoli větší radost. Při konfrontaci s tím, co se dá koupit v Německu, by tak mohli být ochotni dále slevit. Za méně než 1,4 milionu je to zajímavé sportovní auto, ať už se na něj podíváme jakkoli.
Nové Toyotě Supra se v Evropě nedaří. V prodejních statistikách svítí pár set aut za celý letošní rok a soudě podle nabídek dealerů jich většina bude možná stát stále u nich. Foto: Toyota
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Pouť kdysi nadějné nové značky elektrických aut končí krachem, dluhy v řádu desítek miliard už není s to splácet
před 4 hodinami - Škoda už testuje svůj nový vrcholný model, má dostat další jméno bez nápadu, techniku bez invence
před 6 hodinami - Policii výslovně zakázali pouštět se do honiček s ujíždějícími řidiči, v New Yorku čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 7 hodinami - Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před 9 hodinami - K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva