Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Toyota Prius se o půl roku opozdí, přijde až v prosinci 2015
30.6.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Dychtivě očekávaný nástupce jednoho z nejznámějších zelených vozů planety se odkládá o šest měsíců, zřejmě kvůli složitejšímu vývoje.
Jednou skupinou proklínaná a nenáviděná, druhou naopak uctívaná a obdivovaná. Taková je Toyota Prius, hybridní model japonské automobilky, který si nese nálepku jednoho z nejzelenějších aut se spalovacím motorem. Milovníci ekonomického způsobu jízdy už pomalu přestali zalévat svoje záhony a začali se soustředit na uvedení čtvrté generace, jejíž premiéra byla naplánována na jaro příštího roku. Vždyť od roku 1997 je celosvětově nejprodávanějším hybridem. Jenomže chybička se zřejmě vloudila.
Tvůrci mají údajně plné ruce práce s dalším snižováním spotřeby, které přímo souvisí s papírovými hodnotami udávaného dojezdu. Hlavním problémem se ukazuje být nová generace hybridní soustavy Hybrid Synergy Drive. Jiné zdroje hovoří o úpravách karoserie a naladění zcela nové globální platformy TNGA (Toyota New Global Architecture). Nutnost nápravy posune premiéru dalšího Priusu na prosinec roku 2015 a uvedení plug-in hybridní alternativy až na říjen 2016.
Automobilka si tedy rozhodně dává záležet, aby její nové dílo skutečně dostálo slibům, které hovořily o vůdčím postavení v oblasti designu i techniky. Nový hybridní systém má mít menší zástavbové nároky, hmotnost a samozřejmě i vykazovat nižší spotřebu a emise. Z hlediska apetitu po palivu by měl být minimálně o deset procent úspornější než vůz, který brázdí silnice od roku 2009.
Potřeba vychytané hybridní soustavy pramení z budoucí potřeby zajištění pohonu i dalším modelům, protože klasický Prius bude dále následován také kompaktním Priusem C a hybridním modelem kategorie, v níž aktuálně operuje Camry. Termální účinnost spalovacího motoru ústrojí prý dosáhne na čtyřicet procent (současný Prius má 38,5 %). Další finesou se mají stát energeticky úsporné počítačové čipy a polovodiče, které sníží ztráty vzniklé při napájení elektromotoru a regenerativním dobíjení akumulátorů, avšak ty jsou ještě minimálně pět let před uvedením do sériové výroby.
Toyota Prius čtvrté generace se opozdí, neboť si na ní dávají tvůrci záležet. Na fotkách vidíte koncept kompaktní varianty C z roku 2011
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 4 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 5 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 7 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 19:47 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch