Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Toyota Prius se o půl roku opozdí, přijde až v prosinci 2015
30.6.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Dychtivě očekávaný nástupce jednoho z nejznámějších zelených vozů planety se odkládá o šest měsíců, zřejmě kvůli složitejšímu vývoje.
Jednou skupinou proklínaná a nenáviděná, druhou naopak uctívaná a obdivovaná. Taková je Toyota Prius, hybridní model japonské automobilky, který si nese nálepku jednoho z nejzelenějších aut se spalovacím motorem. Milovníci ekonomického způsobu jízdy už pomalu přestali zalévat svoje záhony a začali se soustředit na uvedení čtvrté generace, jejíž premiéra byla naplánována na jaro příštího roku. Vždyť od roku 1997 je celosvětově nejprodávanějším hybridem. Jenomže chybička se zřejmě vloudila.
Tvůrci mají údajně plné ruce práce s dalším snižováním spotřeby, které přímo souvisí s papírovými hodnotami udávaného dojezdu. Hlavním problémem se ukazuje být nová generace hybridní soustavy Hybrid Synergy Drive. Jiné zdroje hovoří o úpravách karoserie a naladění zcela nové globální platformy TNGA (Toyota New Global Architecture). Nutnost nápravy posune premiéru dalšího Priusu na prosinec roku 2015 a uvedení plug-in hybridní alternativy až na říjen 2016.
Automobilka si tedy rozhodně dává záležet, aby její nové dílo skutečně dostálo slibům, které hovořily o vůdčím postavení v oblasti designu i techniky. Nový hybridní systém má mít menší zástavbové nároky, hmotnost a samozřejmě i vykazovat nižší spotřebu a emise. Z hlediska apetitu po palivu by měl být minimálně o deset procent úspornější než vůz, který brázdí silnice od roku 2009.
Potřeba vychytané hybridní soustavy pramení z budoucí potřeby zajištění pohonu i dalším modelům, protože klasický Prius bude dále následován také kompaktním Priusem C a hybridním modelem kategorie, v níž aktuálně operuje Camry. Termální účinnost spalovacího motoru ústrojí prý dosáhne na čtyřicet procent (současný Prius má 38,5 %). Další finesou se mají stát energeticky úsporné počítačové čipy a polovodiče, které sníží ztráty vzniklé při napájení elektromotoru a regenerativním dobíjení akumulátorů, avšak ty jsou ještě minimálně pět let před uvedením do sériové výroby.



Toyota Prius čtvrté generace se opozdí, neboť si na ní dávají tvůrci záležet. Na fotkách vidíte koncept kompaktní varianty C z roku 2011
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 10 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
Už tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
před 5 hodinamiBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
před 6 hodinamiJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
před 8 hodinamiDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
před 9 hodinamiMini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva