Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Toyota Prius nabírá zpoždění, ošklivý design zklamal vedení
16.12.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Japonci pracují na nové generaci svého hybridního pilíře. Na scéně se ale objeví až v prosinci příštího roku.
Jedněmi proklínaná a nenáviděná, druhými naopak do nebes vynášená a obdivovaná. Přesně taková je Toyota Prius, revoluční hybridní model japonské automobilky, který si nese nálepku jednoho z průkopníků mezi „zelenými” auty se spalovacím motorem v útrobách. Milovníci ekonomického způsobu jízdy se v současnosti těší na uvedení čtvrté generace, jejíž premiéra byla původně naplánována na jaro příštího roku. Nedávné zvěsti však začaly hovořit o tom, že problémy s vývojem premiéru posunou na konec roku 2015.
Teď je už na beton jasné, že dříve se dalšího Priusu prostě nedočkáme. Na vině přitom údajně není dříve zmiňovaná hodinářská práce konstruktérů s dalším snižováním spotřeby nové generace hybridní soustavy Hybrid Synergy Drive, které samozřejmě souvisí s co možná nejvyššími teoretickými hodnotami udávané spotřeby a „bezemisního” dojezdu. V souvislosti s tím se šušká o akumulátorech s větší kapacitou a o deset procent vyšší účinnosti, která by měla uštědřit se ránu plug-in hybridním vozům a opět z Priusu udělat nejúspornější vůz jeho kategorie. Zpoždění má na svědomí docela jiná oblast vývoje.
Tvůrci mají údajně potíže s návrhem karoserie a její implementací na zcela novou globální platformu TNGA (Toyota New Global Architecture), která by měla, jak známo, snížit náklady na vývoj dalších budoucích modelů a v neposlední řadě zvýšit celkovou kvalitu. Tým v designovém oddělení podle posledních zpráv sice novinku navrhl, ale ve chvíli, kdy ji odprezentoval vedení Toyoty, narazil na tvrdou zem a návrh byl kvůli ošklivosti hozen do koše. Práce na vývoji vzhledu tak odstartovaly znovu, což vývoj pochopitelně prodloužilo.
Nyní se ale už automobilce údajně podařilo skořápku hybridní techniky dokončit a má být údajně rafinovaná, přesto stále futuristická, navíc líbivá i pro mladší klientelu, na níž se teď automobilka speciálně zaměřuje. Když budeme upřímní, nelze se nezmínit o současném provedení jako o podivném pavoukovi z kosmu, přiletivším v dost nepatřičném kabátu podivných tvarů, které se nemohly jen tak někomu zalíbit. Novinka ale má být jiné, prý i podstatně jízdně atraktivnější
Tak na to jsme tedy zvědavi. Jistou nápovědu alespoň jejím vzezření bychom mohli přisoudit konceptu FT-Bh, který přikládáme níže. Popravdě nám ale jeho design příliš neučaroval...

















Toyota Prius čtvrté generace bude opět na papíře tím nejúspornějším vozem svého segmentu. Vzhledově by však měla být o mnoho atraktivnější než současný kus
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 3 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 3 hodinamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva