Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Toyota Prius dostala i pohon všech kol, říká si e-Four a vychází z Lexusu
26.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Čtvrtá generace japonského hybridu se pyšní druhým elektromotorem v zadní nápravě. Zavazadelník neomezil, k mání je však pouze ve své domovině.
Modely s pohonem všech kol jsou v Japonsku nadmíru oblíbené. Dokonce natolik, že systémem 4x4 jsou vybavovány i malé vozy jako třeba Mazda 2 či Toyota Yaris. A výjimkou není ani kategorie Kei Cars, v jejímž případě máme co do činění s automobily dlouhými 3,4 metru a osazenými 0,66litrovými motory. Důvodem je, že zimy v Zemi vycházejícího slunce bývají než třeskuté.
Jedním z mála vozidel, který si výše zmíněné skutečnosti dovolil ignorovat, byla Toyota Prius. Podle značky totiž nebylo důležité, aby hybrid byl všehoschopný za jakýchkoliv okolností. Nicméně úspěch Hondy Vezel Hybrid (prodávané v Evropě pod názvem HR-V) nakonec přiměl Toyotu ke změně názoru, pročež se nový Prius chlubí systémem e-Four. Ten je k mání za příplatek, konkrétní sumu však značka zatím nezveřejnila.
Nyní ovšem máme k dispozici více detailů o technologii samotné, která umocňuje trakci hybridní novinky za nepříznivého počasí a na kluzkých vozovkách. Odvozena je od pohonu Lexusu RX 450h, přičemž počítá se druhým elektromotorem integrovaným do zadní nápravy. Řada komponentů je přitom jeho přímou součástí, aby došlo k co největší redukci dodatečné hmotnosti.
Ve srovnání s verzí s pohonem přední nápravy došlo ke zvýšení podlahy zavazadlového prostoru o 5 milimetrů, nicméně modely vybavené rezervním kolem nabízejí i nadále 457litrový objem. Dopad na spotřebu pak má být minimální, konkrétní data jsou ovšem taktéž neznámá. Stejně tak nemůžeme prozatím posloužit ani parametry ohledně jízdní dynamiky.
Ve zbytku je ovšem varianta e-Four shodná se standardním modelem. Stojí tedy na platformě TNGA a počítá s 1,8litrovým čtyřválcem VVT-i, který byl kompletně přepracován vůči předchozímu ústrojí za účelem snížení spotřeby, velikosti či hmotnosti. Tepelná účinnost agregátu se tak zvýšila o 1,5 procenta na 40 %, třecí ztráty klesly o 20 procent.
Dodat pak již můžeme pouze smutný fakt, který prozatím s exportem na „nejaponské trhy” nepočítá. Základního provedení se dočkáme v průběhu příštího roku, třeba pak Toyota své aktuální záměry ještě přehodnotí.







Nová Toyota Prius se pochlubí elektrickým systémem pohonu všech kol, k mání ale bude pouze v Japonsku
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 7 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 27 minutamiPutinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před 3 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 4 hodinamiNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
před 6 hodinamiPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva