Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Toyota Prius 2016 oficiálně odhalena. Vzhledem neoslní, techniku tají
9.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Japonský hybrid se chlubí novou architekturou, díky níž je tužší. Zároveň má také nižší těžiště i spotřebu a prostornější kabinu.
Nestává se příliš často, aby japonská automobilka odhalila jeden ze svých zásadních modelů mimo svou domovinu. Nicméně pro Toyotu Prius je americký trh více než zásadní, pročež bychom se neměli divit, že nová generace debutovala v noci na dnešek v Las Vegas. Prozatím se však jednalo veskrze o komorní představení, s opravdovou pompou se značka s novým hybridem pochlubí v listopadu na autosalonu v Los Angeles. Mimo to ovšem nebude Prius čtvrté generace chybět příští týden v hesenské metropoli.
Evropa samozřejmě není pro japonský hybrid tak důležitým trhem, přeci jen pouze v letech 2008 až 2010 registrace přesáhly 40 tisíc exemplářů ročně. Poté však poklesly na polovinu a loni svého majitele již nenašlo ani deset tisíc kusů. Nová generace by tento stav měla změnit, a tak se chlubí zcela novou platformou TNGA (Toyota New Global Architecture). Její součástí je přitom o 60 procent tužší šasí, sníženo pak bylo i těžiště, čemuž napomohlo i nižší uložení pohonného ústrojí.
O hybridním systému se ovšem automobilka momentálně příliš nezmiňuje, přičemž je otázkou, zda s ohledem na onen losangeleský zámořský debut dojde k nápravě ve Frankfurtu. Z dosavadních informací tak víme pouze tolik, že kombinace benzinového čtyřválce a elektromotoru má dorazit s desetiprocentním zlepšením spotřeby a 40procentním navýšením termální účinnosti.
Mimo to došlo ke zmenšení několika komponentů ústrojí a menší jsou i nově vyvinuté nikl-metal-hydridové baterie. Ty se zároveň mají vyznačovat i lepší trvanlivostí, tím ale zmínky o motorovém prostoru skutečně končí. Přesunout se tak můžeme k podvozku, který dostal do vínku zcela nové dvojité lichoběžníky vpředu i vzadu, což by mělo vylepšit jízdní vlastnosti.
Uvnitř budou pasažéři profitovat z prostornější kabiny, neboť nový Prius je o 60 milimetrů delší a 15 mm širší než předchůdce. Zároveň přitom poklesnul o 20 mm, což by se mělo projevit na zlepšení aerodynamiky. V tomto ohledu ostatně novince stála inspirací vodíková Toyota Mirai, což se ovšem projevilo také na vzhledu, jehož pojetí asi mnoho soutěží krásy nevyhraje.
Design je ovšem záležitostí osobního vkusu, pročež tuto kapitolu raději přejdeme a zmíníme, že nový Prius dostal do vínku sedm barev karoserie včetně zcela nového odstínu Hypersonic Red. Standardně pak počítá s čelními diodovými světly, mimo to lze očekávat i monitoring jízdních pruhů, přednárazový systém, dynamický tempomat či detekci dopravních značek.
Uvnitř se opětovně objevuje uprostřed usazený informační displej i multimediální systém, který počítá s rozměrnější obrazovkou. Nový je také tříramenný volant, změn ovšem doznaly i výdechy klimatizace a menší je i řadicí páka. Tedy pokud tak výčnělku na středové konzoli můžeme říkat. Další informace se ale nejspíše dozvíme ve Frankfurtu či až v Los Angeles.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.
Nová Toyota Prius byla odhalena v evropské...
...i americké verzi. Japonsko si zatím musí počkat
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 31 minutami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 2 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 4 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva