Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Toyota Corolla 2014 pro Evropu: a je po atraktivitě
7.6.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) Zapomeňte na líbivější tvář před pár hodinami představené Corolly pro USA. Evropská verze je nakonec jiná, a to o dost.
Zklamání, jiným slovem tento článek začít nemůžeme. Když jsme vám vlastně teprve před pár chvílemi představovali novou Corollu 2014 pro USA, byli jsme přesvědčeni, že evropské provedení převezme její styl. Není to sice vysloveně krasavice, na poměry tohoto modelu je ale její design skoro odvážným počinem a máme za to, že se najdou lidé, kterým se bude i líbit. Zkoušet zaujmout také tímto, pro daný model zatím nepoznaným způsobem, ale bude nová Corolla jen za mořem, v Evropě zůstane podstatně blíže matičce zemi.
Pochopitelně nejde o ošklivý vůz, proti dosavadnímu provedení jde ale jen o evoluci v mezích tradic. Příď i záď sice vypadají svěžeji, vedle americké novinky ale působí dojmem nedopsané symfonie. Odhalení je navíc poněkud nudné ještě z jednoho důvodu - tohle auto jsme mohli vidět bez maskování už v únoru, tehdy jsme ostatně hned hádali, že by mohlo jít o evropské provedení. V poslední době, po sérii upoutávek na americký model jsme tento vůz měli ale jen za jeden z vývojových pokusů, který se nakonec do série nedostal. Jenže on se do ní dostal, a to zrovna u nás.
Vtipné je i to, že takhle bude vypadat nová Corolla rovněž v Austrálii, kde už párek nových Coroll mají (je to ale přejmenovaný nový Auris), takže ve všem vzniká dokonalý zmatek. Bude tu Corolla pro Japonsko, Corolla pro USA, dvě Corolly pro Austrálii a jedna pro Evropu. Ztrácíte nit? Nevadí, teď už se budeme zabývat jen tou posledně jmenovanou.
Její evoluční design inspirovaný částečně také už zmíněným novým Aurisem jsme „zdrbli”, co tu máme dále? Technické základy jsou navzdory jinému designu totožné s americkým modelem, a tak je spoleh přinejmenším na citelné prodloužení rozvoru o 10 cm na celkových 2 700 mm a z něj pramenící benefit pro vnitřní prostor, zejména pak nárůst prostoru pro kolena zadních cestujících o 75 mm. Přesné rozměry karoserie zatím neznáme, je ale jasné, že vedle délky 4 639 mm, šířky 1 776 mm a výšky 1 455 mm platných pro americký model se budou lišit maximálně v milimetrech. Též na hmotnost 1 315 kg platnou pro verzi s motorem 1,8 Valvematic se lze spolehnout.
V případě motorů víme znovu jen o této jednotce, která se bude v Austrálii prodávat s výkonem 140 koní a automatickou i manuální převodovkou. V Evropě si ale pouze s tímto pohonem Corolla vystačí jen stěží, nebo ano? Raději už nic nehádáme, přístup Toyoty je opravdu zvláštní a je docela dobře možné, že nabídka vozu pro Austrálii a Evropu bude zcela totožná.
Dostupnost, cenu a další technické detaily bude muset Toyota pro Evropu ještě upřesnit. Hádáme, že déle než pár dnů to trvat nebude, zatím dodáme jen to, že výroba vozu bude znovu probíhat v turecké továrně značky.






























Těžko říci, kam si Toyota dvěma vzhledovými verzemi jinak technicky totožného vozu chce pomoci
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 11 hodinamiUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
Náhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
před 7 hodinamiNěmci poznávají „kouzlo” zelené ekonomiky. Lidé si stěžují na málo dobíjecích stanic, třetinu jich ale nikdo nepoužívá
před 8 hodinamiMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
před 10 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 11 hodinamiBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.24. 22:22 - Stepan
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- S větrem ve vlasech.... 04.24. 16:27 - pavproch
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07