Nová Supra je pro Toyotu stále větší zklamání, už ji musí prodávat pod cenou

Když přišla na trh, mnozí dealeři si mysleli, že půjde o takový hit, že si lidé připlatí i statisíce oproti ceníkové ceně. Realita je ale nakonec opačná, i za ceníkové ceny je nová Supra neprodejná.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nová Supra je pro Toyotu stále větší zklamání, už ji musí prodávat pod cenou

17.3.2020 | Petr Prokopec

Nová Supra je pro Toyotu stále větší zklamání, už ji musí prodávat pod cenou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Když přišla na trh, mnozí dealeři si mysleli, že půjde o takový hit, že si lidé připlatí i statisíce oproti ceníkové ceně. Realita je ale nakonec opačná, i za ceníkové ceny je nová Supra neprodejná.

Na pátou generaci Toyoty Supra čekal celý svět téměř dvě desetiletí. Když ovšem loni na začátku roku proběhla premiéra, nedoprovázel ji bouřlivý jásot. Jakkoliv se totiž dopředu vědělo o spolupráci s BMW, míra bavorských prvků v japonském kultovním voze nepříjemně zaskočila i ty nejzapřisáhlejší fanoušky. Rázem se zdálo být jasné, že Toyota nebude moci počítat s dechberoucími prodeji, přesto tehdy dealeři tlačili ceny vysoko.

Nyní jsme o více než dvanáct měsíců starší a můžeme říci, že očekávání skeptiků byla realitě mnohem blíže a novinky je pro japonskou automobilku stále větší zklamání. Ve Spojených státech, které jsou pro vůz klíčovým trhem, bylo totiž prodáno pouze 2 884 kusů. To na půlroční pobyt v showroomech Toyoty na tak obrovském trhu není nic světoborného, tendence prodejů je navíc klesající. V prosinci tak bylo zaregistrováno nejméně aut za celý loňský rok, s výjimkou úvodního července. Ještě hůře je pak na tom Evropa s 893 celkovými a 50 prosincovými kusy.

Nová Supra tedy evidentně není zrovna šlágr. A když do této rovnice ještě začleníme koronavirus, který aktuálně omezuje celý svět, je jisté, že letošní registrace půjdou od desíti k pěti. To je pro japonskou automobilku nadmíru špatná zpráva, neboť sklady dealerů jsou zjevně plné. A proto došlo na slevy aut modelového roku 2020.

Momentálně je tedy první evoluce nové Supry k dispozici o tisíc dolarů (cca 24 tisíc Kč) levněji než dříve a pořídit ji lze za 49 945 USD (1,2 milionu Kč). To není až tak úplně nezajímavá pobídka, velký úspěch na ní ale nejspíše nenaváže. Důvodem je modelový rok 2021, který již chystá do showroomů. Zatím sice není jasné, s jakou cenou dorazí, ovšem stoprocentně již víme, že jeho výkon jeho šestiválcového třílitru byl navýšen na 387 koní.

Supra tedy disponuje stejným stádem jako spřízněné BMW Z4, zatímco ono loňské provedení s 340 koňmi poněkud zaostávalo. Nyní si tedy Američané mohou vybrat, zda jej pořídí o trochu levněji nebo si počkají na silnější model. Vzhledem k tomu, že však stejně jako my musí řada z nich čelit stavu nouze, je docela pravděpodobné, že raději vyčkají. A slevy budou jen vyšší.


Nová Supra je pro Toyotu stále větší zklamání, už ji musí prodávat pod cenou - 1 - Toyota Supra 2021 US verze 01Nová Supra je pro Toyotu stále větší zklamání, už ji musí prodávat pod cenou - 2 - Toyota Supra 2021 US verze 02Nová Supra je pro Toyotu stále větší zklamání, už ji musí prodávat pod cenou - 3 - Toyota Supra 2021 US verze 03Nová Supra je pro Toyotu stále větší zklamání, už ji musí prodávat pod cenou - 4 - Toyota Supra 2021 US verze 04Nová Supra je pro Toyotu stále větší zklamání, už ji musí prodávat pod cenou - 5 - Toyota Supra 2021 US verze 05Nová Supra je pro Toyotu stále větší zklamání, už ji musí prodávat pod cenou - 6 - Toyota Supra 2021 US verze 06
Toyota Supra modelového roku 2021 je již na cestě do amerických showroomů, a to s výkonem navýšeným na 387 koní, dosavadní provedení už se snaží oslovovat zákazníky nižší cenou

Zdroj: Cars Direct

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.