Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Supra je pro Toyotu stále větší zklamání, už ji musí prodávat pod cenou
17.3.2020 | Petr Prokopec
Když přišla na trh, mnozí dealeři si mysleli, že půjde o takový hit, že si lidé připlatí i statisíce oproti ceníkové ceně. Realita je ale nakonec opačná, i za ceníkové ceny je nová Supra neprodejná.
Na pátou generaci Toyoty Supra čekal celý svět téměř dvě desetiletí. Když ovšem loni na začátku roku proběhla premiéra, nedoprovázel ji bouřlivý jásot. Jakkoliv se totiž dopředu vědělo o spolupráci s BMW, míra bavorských prvků v japonském kultovním voze nepříjemně zaskočila i ty nejzapřisáhlejší fanoušky. Rázem se zdálo být jasné, že Toyota nebude moci počítat s dechberoucími prodeji, přesto tehdy dealeři tlačili ceny vysoko.
Nyní jsme o více než dvanáct měsíců starší a můžeme říci, že očekávání skeptiků byla realitě mnohem blíže a novinky je pro japonskou automobilku stále větší zklamání. Ve Spojených státech, které jsou pro vůz klíčovým trhem, bylo totiž prodáno pouze 2 884 kusů. To na půlroční pobyt v showroomech Toyoty na tak obrovském trhu není nic světoborného, tendence prodejů je navíc klesající. V prosinci tak bylo zaregistrováno nejméně aut za celý loňský rok, s výjimkou úvodního července. Ještě hůře je pak na tom Evropa s 893 celkovými a 50 prosincovými kusy.
Nová Supra tedy evidentně není zrovna šlágr. A když do této rovnice ještě začleníme koronavirus, který aktuálně omezuje celý svět, je jisté, že letošní registrace půjdou od desíti k pěti. To je pro japonskou automobilku nadmíru špatná zpráva, neboť sklady dealerů jsou zjevně plné. A proto došlo na slevy aut modelového roku 2020.
Momentálně je tedy první evoluce nové Supry k dispozici o tisíc dolarů (cca 24 tisíc Kč) levněji než dříve a pořídit ji lze za 49 945 USD (1,2 milionu Kč). To není až tak úplně nezajímavá pobídka, velký úspěch na ní ale nejspíše nenaváže. Důvodem je modelový rok 2021, který již chystá do showroomů. Zatím sice není jasné, s jakou cenou dorazí, ovšem stoprocentně již víme, že jeho výkon jeho šestiválcového třílitru byl navýšen na 387 koní.
Supra tedy disponuje stejným stádem jako spřízněné BMW Z4, zatímco ono loňské provedení s 340 koňmi poněkud zaostávalo. Nyní si tedy Američané mohou vybrat, zda jej pořídí o trochu levněji nebo si počkají na silnější model. Vzhledem k tomu, že však stejně jako my musí řada z nich čelit stavu nouze, je docela pravděpodobné, že raději vyčkají. A slevy budou jen vyšší.






Toyota Supra modelového roku 2021 je již na cestě do amerických showroomů, a to s výkonem navýšeným na 387 koní, dosavadní provedení už se snaží oslovovat zákazníky nižší cenou
Zdroj: Cars Direct
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
včeraChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Někteří zákazníci elektromobily z hloubi duše nenávidí, říká šéf automobilky, co s tím jako máme dělat?
před 11 hodinamiPutinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
včeraElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
včeraNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
včeraPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva