Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Superb poprvé nafocena při testech. Má jít o poslední evoluci, po ní už přijde jen prázdnota
8.6.2022 | Petr Prokopec
Všechno hezké jednou končí a příběh vlajkové lodi české značky nemá být výjimkou. Jakkoli je vzhledem ke svému pojetí neobyčejně úspěšná, což nejlépe dokazuje i fakt, že se jako jediná vrátí i jako sedan či liftback, další už vzniknout nemá.
Letošní prodeje Škody Superb nejsou oslnivé. Je pochopitelně otázkou, co přesně za tím stojí - zda ceny startující na 785 900 Kč a s tím korespondující stále menší zájem publika, odchod zákazníků k SUV, nedostatek čipů nebo jednoduše vše dohromady. Jisté však je, že dostaneme nástupce. Právě ten byl nyní poprvé vyfocen špionážními fotografy ve formě vývojového muly (tedy nové generace vozu „schované” převážně do hávu té staré) i se svou výchozí karoserií (tedy sedan či spíše liftback), jak můžete vidět na zdrojovém odkazu. Tím je definitivně potvrzeno, že na rozdíl od Volkswagenu Passat dorazí znovu dvě varianty.
Škoda vyvíjí celé trio, tedy i německý vůz. Stejně tak se postará o výrobu, která ovšem již nebude probíhat ani v Mladé Boleslavi, ani v Kvasinách, natož pak v Emdenu. Místo toho budou Superb i Passat vyjíždět z přepracované slovenské továrny v Bratislavě, a to již od příštího roku. Debut českého vozu se očekává v prvním pololetí, zahájení prodeje pak v tom druhém. A jakkoli nepůjde o revoluci, nýbrž spíše o evoluci, ceny znovu jen porostou, prý nad metu 800 tisíc korun v úplném základu.
Vzhled vozu bude výrazně ovlivněn čtvrtou generací Škody Octavia, se kterou Superb i Passat budou sdílet také platformu MQB. V jejich případě nicméně dojde na její prodloužení. K dispozici pak stejně jako dosud bude pohon předních či všech čtyř kol, zákazníci pak budou moci volit z benzinových (1,5 TSI a 2,0 TSI) i dieselových (2,0 TDI) motorů. Passat by dle neoficiálních informací měl vyfasovat jen automat, což možná bude cesta, kterou se vydá i Škoda.
S ohledem na použitou architekturu ani jeden z vozů nedorazí v čistě elektrickém provedení, s mild-hybridními i plug-in hybridními jednotkami však počítat můžeme. Dá se však předpokládat, že tomu bude naposledy, zvláště pokud koncern VW Group skutečně zavelí k úplné elektrifikaci a pokud europolitici rozhodnou o nařízení elektroaut o nějaký ten pátek později. To spalovacím vozům vystaví úplnou stopku, i kdyby přitom jejich celkový životní cyklus byl dvakrát ekologičtější. Superb i Passat by tím měly skončit, úplně. Za Passat nepřímo zaskočí elektrický ID.7 Tourer, u Superbu si jméno nástupce můžeme zatím jen představovat, ale říkejme mu třeba Mažnyaq.
Ale zpět k tradičně střiženým novinkám. Pokud se zadíváme na trh, pak se dá i předpokládat, že novinka by i přes vyšší cenu mohla mít ještě větší úspěch než stávající provedení. Superb a Passat totiž již prakticky nemají konkurenci, neboť Ford Mondeo se stal minulostí, stejně jako klasicky pojatý Citroën C5. Ten byl v mezičase nahrazen crossoverem, což má být i případ Opelu Insignia. Totéž pak nejspíše čeká i Peugeot 508, jakkoliv ten si zrovna letos vede v celoevropském měřítku lépe než Superb.
Zmínit už můžeme jen interiér, kde změn bude nejvíce. Dorazí totiž jak moderní multimédia, tak daleko více asistenčních a bezpečnostních systémů. Čekat pak lze i více luxusních prvků, jako jsou třeba kožené čalounění, prémiová a elektronicky stavitelná sedadla či velká obrazovka multimédií. Superb se tak znovu stane vlajkovou lodí značky, která tu s námi vydrží do konce dekády. Poté už ale skutečně přijde jen prázdnota.
Nová Škoda Superb bude po všech směrech evoluční, jak ukazují i dříve uniklé oficiální skici. Velmi pravděpodobně přitom půjde o poslední generaci, která bude poháněna spalovacími motory. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Motor1
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 7 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 4 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 6 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 7 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 8 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva