Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Superb odhalila záď na prvním obrázku, oficiálně
22.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Teď si můžeme udělat představu i o tom, jak bude vypadat záď Superbu III. Ozdobí ji elegantní světla, která budou dále mít tvar písmene C.
Dnešním dnem můžeme pokračovat ve skládání mozaiky s názvem nová Škoda Superb. Prozatím posledním střípkem je oficiální ilustrace zádi, která nám odhaluje odvážně stylizované světlomety. Ty jsou i nadále tvarovány do podoby písmene „C“, namísto vertikálního zaměření jsou však horizontální. Díky tomu záď působí daleko širším a zároveň také elegantnějším dojmem, jakkoli ilustrace může v tomto směru přehánět. Mimo to si můžeme prohlédnout také víko zavazadelníku naznačující, že vůz se bude nadále tvářit jako sedan, i když bude liftbackem. V tomto směru ale byly docela sdílné i všemožné špionážní záběry.
Z dřívějších informací víme, že ačkoli novince zůstanou páté dveře, obejde se již bez komplikovaného řešení Twindoor, jež navyšovalo cenu i hmotnost. V samotném zavazadelníku lze ale počítat s daleko větším prostorem pro vaše kufry, neboť standardní objem činí 625 litrů, při sklopených sedadlech pak dokonce 1 760 l. Důvodem je usazení vozu na platformu MQB, kterou bude nový Superb sdílet s Volkswagenem Passat.
Kromě objemnějšího zavazadelníku se počítá s nárůstem délky na 4,86 metru, což oproti stávajícímu provedení představuje posun o 20 mm. O dalších 50 milimetrů se pak zvětší šířka, zatímco v případě 2,84metrového rozvoru mohou cestující počítat s 80milimetrovým nárůstem. Působivé přitom je, že ač novinka bude větší, v případě hmotnosti lze počítat s dietou v řádu desítek kilogramů.
Dále můžeme poreferovat o změnách v motorovém prostoru, kde již nenajdeme 3,6litrový šestiválec. Místo toho bude vrcholnou pohonnou jednotkou čtyřválcový motor 2,0 TSI naladěný na 280 koní. Mimo to dorazí také 1,4litrový benzinový agregát, zatímco diesely budou zastupovat jedna-šestka a dvoulitr produkující 120, 150 a 190 koní. Kompletní přehled dostupných pohonných jednotek následuje.
Motory pro Škodu Superb III
Benzinové jednotky
1,4 TSI - 92 kW (125 koní)
1,4 TSI - 110 kW (150 koní), se systémem odpojování válců
1,8 TSI - 132 kW (180 koní)
2,0 TSI - 162 kW (220 koní)
2,0 TSI - 206 kW (280 koní)
Naftové jednotky
1,6 TDI - 88 kW (120 koní)
2,0 TDI - 110 kW (150 koní)
2,0 TDI - 140 kW (190 koní)
U většiny motorů bude možné vybírat mezi manuálem a automatem, kromě pohonu předních kol pak Škoda nabídne i systém 4x4. Navíc vůbec poprvé dorazí adaptivní tlumiče, jež počítají se třemi jízdními režimy Comfort, Normal a Sport. Ty ovšem spadají do příplatkové výbavy, zatímco standardně se Superb zaměří hlavně na bezpečnost.
Za zmínku stále stojí plejáda asistenčních systémů dovolující chovat se vozu téměř jako auto s autopilotem (adaptivní tempomat, aktivní udržování jízdního pruhu) nebo elektronická parkovací brzda, která se v sériové škodovce odhalí vůbec poprvé. Na palubě si pak budete moci užívat mimo jiné WiFi-hotspotu, až osmipalcových obrazovek nebo indukčního dobíjení mobilních telefonů.
Tím bychom dnešní zprávu mohli uzavřít, byť jistě ne na dlouho. Dodat již můžeme tolik, že virtuálně se nová vlajková loď značky odhalí v polovině února ještě před březnovým ženevským veřejným debutem. Do prodeje pak zamíří v polovině příštího roku, přičemž základní cena by měla činit nějakých 570 000 Kč.
Novou Škodu Superb již známe z oficiálních ilustrací ze všech stran
Výmluvné jsou také i skici nezávislých designérů, kteří ani v případě zádě zřejmě nestřílí úplně vedle
Práce ilustrátorů vycházejí z již odhalených upoutávek Škody
Prohlédnout jsme si mohli také fotky s minimem maskování...
...nebo ty, kde sice exteriér halí notná kamufláž, viditelný je ovšem taktéž interiér
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 3 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 4 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 6 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 7 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 18:13 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie