Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Novou Škodu Superb natočili při testech ve vlastní karoserii, na slibovanou revoluci to nevypadá
19.9.2022 | Petr Prokopec
S ohledem na aktuální smýšlení české automobilky půjde o pozoruhodně klasicky konstruovaný vůz, ze záběrů je patrné i použití dieselu pod kapotou. Těšit se můžeme na ještě větší praktičnost, na avizovanou designovou revoluci bychom ale na základě nových záběrů nesázeli.
Třetí generace Škody Superb přišla na trh v roce 2015, momentálně tak jde o vůbec nejstarší součást portfolia mladoboleslavské automobilky. Ta ostatně již usilovně pracuje na nástupci, který je vyvíjen společně s novým Volkswagenem Passat. Zatímco německý model ale dorazí už jen jako kombík, v případě toho českého můžeme počítat s návratem obou karosářských variant. Jejich testovací prototypy byly nachytány na veřejných komunikacích již dříve, šlo ale obvykle o tzv. muly. Zvenčí tedy disponovaly jen upravenou karoserií dosluhujícího provedení, nová byla pouze technika.
Nyní se povedlo v Alpách natočit Superb kompletně v novém, tedy nikoliv pouze s pozměněnou technikou. Karoserie pochopitelně zůstává oblepena maskovací fólií, ovšem i přes její přítomnost je patrné, že designové revoluci, o které automobilka v předchozích letech ráda mluvila, nic nenasvědčuje. Místo toho se nový Superb vydá evolučním směrem, přičemž ovlivněn bude jak vzhledem čtvrté generace Škody Octavia, tak detaily, které automobilka použila u elektrického SUV Enyaq.
Zajímavý je zejména pohled na venkovní zpětná zrcátka, která se přestěhovala z rohů oken na dveře. To pomohlo zvýraznit horní boční linii a umocnilo tak „vizuální dynamiku”. I přesto se zdá, že prioritou při vývoji byla zejména praktičnost. Zadní okno totiž působí vzpřímeněji než to stávající. Nedivili bychom se přitom, kdyby tomu tak bylo i ve skutečnosti, neboť novinka bude stejně jako předchůdce stát na platformě MQB a nepočítá se s přílišným nárůstem rozměrů.
Aby nicméně čtvrtá generace překonala tu třetí v rámci zavazadelníku a nejspíše i prostoru pro posádku, bylo třeba podobných triků. V důsledku toho byste nad zadní nápravu měli napěchovat daleko více než stávajících 660 litrů nákladu, při sklopených zadních sedadlech by se pak novinka mohla přiblížit dokonce dvěma tisícům litrů. Publikum by tedy nevábila pouze tím, že v dané obchodní třídě zůstane po odchodu Fordu Mondeo a dalších prakticky osamocena.
Z jednoho konce vozu se můžeme přesunout na druhý. Pod kapotou nás přitom taktéž bude čekat pouze evoluce, neboť Škoda nehodlá představit zcela elektrickou verzi. Je to pochopitelné už jen s ohledem na použitou architekturu. Ta nicméně umožňuje zástavbu plug-in hybridního ústrojí, které se stoprocentně vrátí, stejně jako mild-hybridní motory. Tyto verze přitom již budou používat 1,5litrový čtyřválec, které u plug-in hybridu doplní větší baterie než dosud.
V nabídce dále zůstanou agregáty 2,0 TDI a 2,0 TSI, práce prvního zmíněného je na přiloženém videu jasně slyšet. Ten druhý zmíněný by pak měl s výkony vyšplhat nad stávajících 280 koní, vyloučeno nakonec nebylo ani provedení RS. Divili bychom se ale, kdyby po letech čekání dorazilo zrovna teď, to by se musel stát malý zázrak.
Vzhled aktuální Škody Superb se zastarale pořád nepůsobí, svá léta ale má. Třetí generace bude tedy nahrazena novou, jejíž prototyp můžeme v akci vidět už ve vlastní kůži s maskováním na videu níže. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Motor1
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 7 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 9 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 10 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva