Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Superb má přepsat pravidla, stejně jako kdysi iPhone mezi mobily
12.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jozef Kabaň naznačil budoucnost české značky. Vozům chce schovat výfuky, z Fabie udělá hezký vůz a Superbem nás položí na lopatky.
V poslední době nežijeme pomalu ničím jiným, než novinkami mladoboleslavské značky. Dnešek navíc nebude novinkou, neboť kolegové z britského Auto Expressu vyzpovídali v Goodwoodu šéfdesignéra značky Jozefa Kabaně. Ten přitom nemluvil jen o nové Octavii RS nebo chystaném Rapidu Spaceback, ale zamířil ještě dále do budoucnosti. Z jeho slov si tak můžeme poměrně snadno poskládat obrázek toho, co nás v příštích letech čeká.
První v řadě bude nová Fabia, kterou bychom měli spatřit již na počátku příštího roku. Stoprocentně se přitom bude chlubit podobným designem, jaký dostala i Octavia III nebo Rapid. Geometrický, čistě účelový styl by ale v tomto případě mohl dostat pár zajímavých detailů, neboť podle Kabaně bude Fabia „opravdu dobře vypadajícím vozem. Ovšem teprve až dorazí nový Superb, pak budou mít novináři o čem psát.“
To nás přivádí k novince číslo dvě, kterou bude nová generace vlajkové lodi Škody. Ta skutečně dorazí, navzdory spekulacím o jejím konci. Zatím sice nebylo upřesněno, kdy se tak stane, vzhledem k nedávnému uvedení faceliftu ale očekáváme, že to minimálně ještě dva roky zabere. Kabaň ovšem už teď prohlašuje, že inspirací k jejímu vzhledu se stal iPhone, respektive jeho dopad na odvětví mobilních telefonů: „Musí přitahovat rodiny i bohaté a zároveň se musí povznést nad hranice všech tříd. A uvidíte ji už velmi brzo.“
Nic konkrétního pak již prozrazeno nebylo, jistou nápovědu ale přináší samotný mobil. Právě jemu totiž vděčíme za přechod od telefonních přístrojů s množstvím tlačítek k úhlednému dotykovému displeji. Je tedy dost možné, že nový Superb nedostane zvenčí jedinou stylistickou kudrlinku, zatímco uvnitř nenabídne jediný analogový ovladač - vše budete muset zvládnout hlasem či dotykem.
Jistotu pak budeme mít ve stylizaci výfuků. A to nejen u tohoto, ale u všech budoucích modelů značky. Podle Kabaně by totiž měly být až na verze RS ukryty zrakům publika, neboť Škoda se „musí i nadále soustředit na prostor a poměr hodnoty a peněz, než aby jednotlivé modely předstíraly, že jsou sportovními“. Zdá se tedy, že by mohlo dojít k jakémusi vizuálnímu naplnění firemního sloganu Simply Clever.
Zároveň ale také můžeme počítat se splněním cíle, který by se dal nazvat „More and more“. Podle člena představenstva Wernera Eichorna by totiž Škoda opravdu mohla již za pět let prodávat 1,5 milionu vozů ročně. Potřeba je však více modelů, především „nové SUV s sedadly o koncepci 5+2, které se postaví nad Yeti, a zaměřeno bude na čínské a ruské kupce“.
Kromě toho se objeví i okrajové vozy jako třeba Roomster. Ten by však již neměl zastávat úlohu malého MPV, místo toho se s ním počítá jako s lehkým užitkovým vozidlem. O jeho stylizaci se Kabaň nezmínil, na další info tak zřejmě musíme vyčkat do Frankfurtu. To ale neznamená konec mladoboleslavským novinkám. Již dnes by totiž měla být známa česká cena nové Octavie RS...
Faceliftovanou Škodu Superb modelového roku 2013 jsme již vyzkoušeli. Ta příští má podle designéra Jozefa Kabaně přepsat pravidla hry
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 40 minutami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024 - Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024 - Marketingový šéf VW a autor sloganu Das Auto to asi přehnal s propagací Phaetonu, vyhostili ho z Číny po testu na drogy
24.10.2024 - Britové srovnali dvě vrcholná sportovní Audi sázející na úplně jiné koncepce. Vyhrál papírový outsider ze staré školy
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva