Nová Škoda Superb je zatím zklamání. Nabídne míň výkonu za víc peněz, jde ve stopách Fabie II

Pravděpodobně budeme nakonec rádi, že dostaneme pořád ještě nějak „normální” auto, nadšení ale v tuto chvíli nebudí. Vlajková loď bude sice delší i vyšší než stávající provedení, bude ale také užší. V motorovém prostoru čeká zájemce spíš zklamání, stejně jako v ceníku.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nová Škoda Superb je zatím zklamání. Nabídne míň výkonu za víc peněz, jde ve stopách Fabie II

24.7.2023 | Petr Prokopec

Nová Škoda Superb je zatím zklamání. Nabídne míň výkonu za víc peněz, jde ve stopách Fabie II

/

Foto: Škoda Auto

Pravděpodobně budeme nakonec rádi, že dostaneme pořád ještě nějak „normální” auto, nadšení ale v tuto chvíli nebudí. Vlajková loď bude sice delší i vyšší než stávající provedení, bude ale také užší. V motorovém prostoru čeká zájemce spíš zklamání, stejně jako v ceníku.

První novodobá generace Škody Superb dorazila v roce 2001, přičemž během sedmi následujících let značka z Mladé Boleslavi prodala 137 tisíc kusů. To nebyl zrovna dechberoucí počin, nepřekvapivě se proto začalo mluvit o konci celé vlajkové lodi. Nakonec se však druhá generace ukázala a zabodovala, počet registrací totiž vzrost na 618 tisíc. Stávající provedení je pak dokonce ještě úspěšnější, na kontě má totiž 805 tisíc prodaných aut. Vlastně tak není překvapivé, že došlo na odklepnutí generace čtvrté, která se znovu vrátí ve dvou karosářských stylech.

Stane se tak až v listopadu, automobilka ale už nyní odhalila řadu technických parametrů, a tak si nový Superb můžeme vcelku podrobně představit. I když v případě vzhledu bude ještě třeba trocha představivosti, neboť detaily karoserie stále skrývá spousta maskovací fólie. Přesto je patrné, že vůz prošel pouze evolucí, nikoliv revolucí. Značka do jisté míry znovu vkročila do téže řeky, ve které se koupala v roce 2007. Tedy totiž dorazila Fabia druhé generace, která byla oproti předchůdci užší, ovšem zároveň vyšší a delší. A nadšení nebudila.

Novince jako liftbacku naměříme 4 912 milimetrů od nárazníku k nárazníku, tedy o 43 mm více než dosud. Kombi pak narostlo o 40 mm na 4 902 mm. Jeho výška pak činí 1 482 mm (+5 mm), zatímco méně praktické provedení je o milimetr nižší. Ovšem i tak oproti dosluhujícímu modelu nabralo 12 mm. Rozvor 2 841 mm je pak shodný pro obě varianty a zůstává stejný jako u třetí generace. Ve srovnání s ní se však šířka zmenšila o 15 mm na 1 849 mm. Také Superb se tedy protáhl, vytáhl a zúžil.

Veškeré tyto změny přinesly větší zavazadelník, jenž standardně v případě liftbacku pobere 645 litrů (+20 l), zatímco kombi disponuje 690litrovou kapacitou (+30 l). Otázkou však je, jak je lidé ocení po sundání oné maskovací fólie. Fabia druhé generace byla totiž kvůli změně onoho stylu velmi kritizována a dnes je asi nejméně vyhledávaným provedením. Superb ale naštěstí bude moci profitovat z toho, že v daném segmentu zůstal vedle sesterského Volkswagenu Passat takřka osamocen.

Přesunout se můžeme pod přední kapotu, kde budou minimálně v první vlně k mání tři benzinové, dvě dieselové a jedna plug-in hybridní jednotka. Ta oproti současnosti nebude elektromotor párovat s jedna-čtyřkou, nýbrž s jedna-pětkou. Jenže zatímco nyní soustava produkuje 218 koní, s vyšším objemem bude spojeno jen 204 koní. Větší důraz je kladen na jízdu čistě na elektřinu, neboť díky navýšení kapacity baterií z 12,7 na 25,7 kWh by nový Superb mohl zvládnout i stovku bez nutnosti použití spalovacího motoru.

Výkon šel v podstatě jen dolů v případě dalších motorů. Kde tedy dnes 2,0 TSI produkuje 280 koní a pro 2,0 TDI je vrcholem 200 koní, tam budou tyto jednotky produkovat maximálně 265 a 193 koní. O přenos se přitom pokaždé postará sedmistupňový automat DSG, manuál se již do hry nevrátí. Samočinnou převodovku vyfasují i základní mild-hybridní jedna-pětka (150 koní), stejně jako slabší varianty benzinového a dieselového dvoulitru (204 a 150 koní).

Lze už jen zmínit, že nový Superb bude v případě vrcholných motorizací k mání s pohonem všech kol. Uvnitř pak zákazníci budou moci spárovat digitální přístrojový štít s 12,9palcovou centrální obrazovkou multimédií a head-up displejem. Chybět nebudou ani prvky Simply Clever, jichž má celkově být osmadvacet. Vylepšena byla aktivní i pasivní bezpečnost, třeba počet airbagů by měl narůst na deset.

Více se dozvíme nejpozději v listopadu při premiéře, kdy by mohla Škoda odhalit i ceny. Ty budou dozajista vyšší než dosud, dostaneme tak slabší a dražší auto s proporcemi odkazujícími na Fabii druhé generace. To je zatím zklamání, pokud ale půjde o poslední spalovací model značky, lidé mu jistě mnohé odpustí.


Nová Škoda Superb je zatím zklamání. Nabídne míň výkonu za víc peněz, jde ve stopách Fabie II - 1 - Skoda Superb 2023 2024 nova oficialni dalsi tab 01
Toto jsou motory pro nový Superb. Jak vidíte, nabídnou méně výkonu než dosud. Grafika: Autoforum.cz, Zdroj dat: Škoda Auto

Nová Škoda Superb je zatím zklamání. Nabídne míň výkonu za víc peněz, jde ve stopách Fabie II - 2 - Skoda Superb Combi 2023 nove oficialni spy foto 01Nová Škoda Superb je zatím zklamání. Nabídne míň výkonu za víc peněz, jde ve stopách Fabie II - 3 - Skoda Superb Combi 2023 nove oficialni spy foto 02Nová Škoda Superb je zatím zklamání. Nabídne míň výkonu za víc peněz, jde ve stopách Fabie II - 4 - Skoda Superb Combi 2023 nove oficialni spy foto 03Nová Škoda Superb je zatím zklamání. Nabídne míň výkonu za víc peněz, jde ve stopách Fabie II - 5 - Skoda Superb Combi 2023 nove oficialni spy foto 04Nová Škoda Superb je zatím zklamání. Nabídne míň výkonu za víc peněz, jde ve stopách Fabie II - 6 - Skoda Superb Combi 2023 nove oficialni spy foto 05Nová Škoda Superb je zatím zklamání. Nabídne míň výkonu za víc peněz, jde ve stopách Fabie II - 7 - Skoda Superb Combi 2023 nove oficialni spy foto 06Nová Škoda Superb je zatím zklamání. Nabídne míň výkonu za víc peněz, jde ve stopách Fabie II - 8 - Skoda Superb Combi 2023 nove oficialni spy foto 08Superb navíc změní proporce, design se zdá být evolucí dosavadní verze. Co vše mu lidé odpustí za to, že jej ještě bude možné pořídit se spalovacími motory? Foto: Škoda Auto

Zdroj: Škoda Auto

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.