Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Superb byla nafocena při testech na okruhu, záběry nemaskovaného RS mohly být skutečné
23.6.2023 | Petr Prokopec
Nelze z toho vyvozovat sáhodlouhé závěry, tak jako tak jsou to ale zatím nejlepší pohledy na novou generaci vlajkové lodi české značky. Buď jde o plnohodnotné RS, nebo je to znovu „jen“ výbava Sportline.
Letos na podzim se naplno odhalí Superb čtvrté generace, na kterou Škoda láka už nějaký ten pátek. Pro mladoboleslavskou automobilku jde o klíčový model nejen proto, že se jedná o její vlajkovou loď. Podstatné je hlavně to, že stejně jako dosud bude k mání liftback i kombík. První zmíněná karosářská verze má cestu k úspěchu umetenou, a to přesto, že většina zákazníků se již přesunula k SUV. Důvodem je ukončení výroby prakticky veškeré konkurence - minulostí je totiž jak Ford Mondeo, tak Opel Insignia a vlastně i Volkswagen Passat.
Ze hry jsou ostatně i Francouzi, však ukončena byla i výroba Renaultu Talisman, zatímco Citroën se přesunul směrem ke crossoverům. Ve hře pak sice zůstává Peugeot 508, ten však vždy byl spíše okrajovou záležitostí. Superb tedy může „vyzobnout“ veškeré zbývající publikum. Pomáhat mu bude i ta skutečnost, že značka jej hodlá nadále nabízet pouze se spalovacími motory. To pomůže udržet základní cenu níže u země, i když zapomenout lze na 614 900 Kč, za které byl Superb k mání v roce 2015.
Liftback byl aktuálně načapán špionážními fotografy na Nürburgringu a v jeho okolí, jak můžete vidět na zdrojovém odkazu. Nově již maskovací fólie nehalí veškerou karoserii, díky čemuž je zjevné, že značka hodlá přijít s dříve nenabízenými odstíny barev. Je nicméně dost možné, že dostaneme i provedení, o kterém se dlouho spekulovalo, a sice Superb RS. I přes kamufláž je totiž patrné, že vývojový prototyp dostal odlišný a níže spuštěný přední nárazník, stejně jako zadní difuzor lemovaný z obou stran koncovkami výfuku. Nedávné údajné záběry nemaskovaného eReSa tak nakonec mohly být skutečné.
Otázkou pochopitelně zůstává použitý motor. Dosud byl vrcholem 280 koní, jimiž disponovalo už standardní provedení. RS by tedy muselo zajít o poznání výše. Ve finále je tak možné, že Škoda opět skončí u úrovně Sportline, která bude mít lehce snížený podvozek, překalibrované řízení a nejspíše i pozměněný bodykit a výbavu, do které se nastěhují sportovní sedadla. Pod kapotu pak zamíří dvoulitr a oněch 280 koní.
Protože Škoda dosud v hojné míře zmiňovala plug-in hybridní pohon, bude možná Superb Sportline stejně jako Octavia RS k mání s různými druhy pohonu. Také od kombinace spalovací a elektrické jednotky se totiž očekává až 280 koní. Přenos na všechna čtyři kola pokaždé dostane na povel automatická převodovka, neboť Passat Variant, který Škoda souběžně vyvíjí, se již musí obejít bez manuálu. A s ohledem na koncernové škrty o něj zřejmě přijde i Superb.
Zopakovat pak už jen můžeme dříve zmíněné. Výroba jak německého, tak i českého vozu se přesouvá na Slovensko do Bratislavy. V důsledku toho bude uvolněna kapacita továrny v Kvasinách, jíž chce Škoda využít pro SUV Kodiaq a Karoq. První zmíněný model letos na podzim také dorazí v nové generaci, a stejně jako Superb dostane do vínku plug-in hybridní techniku.
Superb na rozdíl od spřízněného Volkswagenu Passat znovu dorazí jako liftback i kombík. První zmíněná verze se přitom aktuálně ukázala na Nordschleife, a to s dříve neviděnou karoserií, byť ukrytou pod kamufláží. Více můžete vidět na odkazu níže, zdá se, že značka takto chystá nějaké sportovní provedení, možná i RS. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Carscoops
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před hodinou - Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 2 hodinami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 4 hodinami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 5 hodinami - Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva