Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Scala zná své české ceny, sebevědomí jim rozhodně nechybí
18.1.2019 | Petr Prokopec
O podobný schod, o který chce být Scala nad dosavadním Rapidem výše fakticky, nad něj míří i cenově. I na tomto poli má blíže k Volkswagenu Golf.
Pokud dnes zatoužíte po Volkswagenu Golf, zmizí vám z bankovního účtu nejméně 432 900 Kč. To rozhodně není malá suma za základní model 4,25metrového hatchbacku, na druhé straně lze však počítat s autem značky, která se alespoň u nás snaží koketovat s prémiovou ligou. Kromě toho chudě nevypadá ani úroveň výbavy Trendline, byť v rámci exteriéru je třeba počítat pouze s ocelovými patnáctkami. Uvnitř vás však čeká automatická klimatizace či multimediální systém se 6,5palcovým displejem, stejně jako řada elektronických asistenčních systémů.
S dostupnější alternativou se nyní pokouší přijít Škoda. Nabídne dokonce více prostoru pro cestující vzadu a objemnější zavazadelník, musíte se ale smířit s trochu jednodušší technikou a místo německého emblému VW vzít zavděk okřídleným šípem. Jak jste jistě pochopili, řeč dnes bude o cenách nové Scaly, která byla už během své premiéry tuzemským výrobcem často prezentována právě jako český Golf, proto jsme si ostatně ono srovnání v úvodu vypůjčili. Je přitom třeba dodat, že v době příchodu na trh již značka necílí přímo na svého vzdáleného příbuzného, nýbrž hlavně na Kiu Ceed a Hyundai i30, stejně jako na Renault Mégane. S „lidovým vozem“ se ale bude muset popasovat rovněž.
Oba koncernové zástupce přitom podepírá o trochu jiná architektura, byť jsou u toho pokaždé písmena MQB. Golf ovšem stojí na původní, již více než šest let staré variantě, zatímco Scala užívá provedení A0, které se poprvé objevilo před dvěma lety. Vůči takovému Audi A1, Volkswagenu Polo či Seatu Ibiza si ovšem Češi vydupali nejdelší možné provedení, rozvor se tak natáhl na 2 636 mm. Golfu je tedy Scala na dostřel na pouhý milimetr, od Renaultu jí ale již dělí přes 3 centimetry.
Co však český vůz ztrácí na prostoru mezi nápravami, to dohání objemem zavazadelníku. Ten zvládá pobrat až 467 litrů v základu, zatímco v případě Francouze lze počítat jen s 384 litry. Golf jich pobere ještě o čtyři méně, nejblíže Škodě je tak Peugeot 308 se 420 l. Překonán pak byl i Rapid Spaceback (415 l), vůči kterému se však novinka mladoboleslavské značky výrazně vzdálila i po stránce cenové.
Ačkoliv totiž nový český hatchback bude ve druhém čtvrtletí letošního roku k dispozici s benzinovým litrovým tříválcem o výkonu 70 kW/95 koní, a to od 369 900 Kč, momentálně startuje lehce pod čtyřistatisícovou laťkou (konkrétně na 394 900 Kč). To opravdu není zanedbatelná suma, přičemž tak jako u základního modelu můžete také v tomto případě počítat s litrovou jednotkou. Její výkon však narostl na 85 kW/115 koní, pětistupňový manuál pak vystřídal šestistupňový.
Ve srovnání se zmiňovaným Volkswagenem Golf navíc zákazníci mohou počítat s větší velikostí kol, ovšem i šestnáctky jsou ocelové a za litými je třeba vyrazit k úrovni výbavy Style (v té chvíli rovnou dostanete dokonce sedmnáctky) nebo k doplňkovému paketu. To samé pak ostatně platí také o manuální klimatizaci, automatický dvouzónový Climatronic je rovněž součástí vyššího stupně.
Lze samozřejmě dodat, že za dané peníze je dále možné počítat rovněž s tempomatem, LEDkovými předními a zadními světly, multimediálním systémem Swing se 6,5palcovým displejem, monitoringem jízdních pruhů i přednárazovým asistentem s detekcí chodců, nicméně zároveň musíme zmínit, že ještě více muziky dostanete třeba u takových Korejců - jak u Kie, tak u Hyundai je přitom možné pořídit za necelých 400 tisíc i kombík, rovněž s litrovým motorem.
Scala to tedy opravdu na českém trhu nebude mít zrovna snadné, nejen kvůli cizí konkurenci, ale i proto, že Octavia s ještě větším zavazadelníkem je cenově na dostřel. Pravda, jde o starší vůz, jenž se novince nemůže rovnat ani po designové stránce, pro některé zákazníky to ale jistě nebude zásadní.
Uvidíme ale, jak se celá záležitost vyvrbí, Škoda ostatně dodává, že již nyní eviduje tisíc závazných zájemců z České republiky. První vozy dorazí k majitelům v květnu, na výběr přitom kromě zmiňovaného tříválce bude i 1,6litrový turbodiesel, jenž v kombinaci se základní úrovní výbavy Ambition startuje na 434 900 Kč, tedy o 40 tisíc korun výše než benzinové provedení a těsně nad benzinovým Golfem.
V případě volby úrovně Style je přitom možné dieselový agregát spojit s automatickou převodovkou, v takové chvíli však již budete platit 529 900 Kč. Stejně tak můžete zvolit i benzinovou jedna-pětku, pro níž je automat v tuto chvíli dokonce povinností a cenu zvedá na 524 900 Kč. Dostupnější varianty verze s motorem 1,5 TSI se začnou vyrábět až později v průběhu roku - manuál a výbava Ambition přijdou na necelých 430 tisíc Kč, za Style připlatíte dalších 50 tisíc.
Krom 110 kW/150 koní výkon je přitom možné počítat s již zmíněným, tedy s litými sedmnáctkami a automatickou klimatizací. Mezi další prvky patří třeba multimédia Bolero s osmipalcovým displejem, vyhřívaná přední sedadla, zadní parkovací senzory, světelný a dešťový asistent nebo startovací tlačítko. Na zádi pak dorazí ještě prodloužené zadní sklo. Výbava je to tedy opravdu slušná, rozšířit jí navíc lze třeba o sportovní podvozek s volitelnou tuhostí tlumičů či virtuální kokpit. Tyto prvky však cenu ještě zvednou o 12 000 Kč, respektive 10 900 Kč.
Tím momentálně končíme, finální zmínku věnujeme dalšímu rozšiřování nabídky motorizací. O příchodu základního litrového tříválce jsme již mluvili, stejně jako verzi 1,5 TSI s manuální převodovkou. Dalším členem rodiny se pak stane provedení G-TEC uzpůsobené spalování stlačeného zemního plynu. I to používá pohonnou jednotku 1,0 TSI, ovšem naladěnou pouze na 66 kW/90 koní a dorazí na konci roku, přičemž cena bude ještě upřesněna.
Kromě toho můžeme ještě dodat, že s automatickou převodovkou bude možné spojit i výkonnější litrový agregát, a to dokonce na obou úrovních výbavy. Ceny přitom odstartují na 434 900 Kč v případě stupně Ambition, za Style pak dáte o 55 tisíc korun více. Jedna-pětka pak dorazí i s manuálem (429 900 Kč, respektive 484 900 Kč), automat ale bude opravdu nabízet jen na úrovni Style.
Ceny aktuálně dostupných variant Škody Scala
Ceny všech variant Škody Scala, které dorazí v průběhu letošního roku
Fotografie Škody Scala
Nová Škoda Scala je momentálně k mání od 394 900 Kč, startuje tedy o takřka sto tisíc korun výše než Rapid. Ač ten nebyl designově tak povedený a technologicky tolik na výši
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před hodinou - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 3 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 4 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 6 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera
Živá témata na fóru
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 11:22 - Brus
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch
- Toyota obecně 11.22. 10:20 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:48 - GeneHawkins
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.22. 09:31 - Snowman000
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB