Nová Škoda Scala v základu nijak úchvatně nevypadá. Konfigurátor ukáže i další verze

Škodovka nám dosud ukazovala jen špičkově vybavené varianty nové Scaly s LED světly vpředu i vzadu, její nově spuštěný konfigurátor odhalí i méně ambiciózní specifikace.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nová Škoda Scala v základu nijak úchvatně nevypadá. Konfigurátor ukáže i další verze

22.1.2019 | Petr Prokopec

Nová Škoda Scala v základu nijak úchvatně nevypadá. Konfigurátor ukáže i další verze

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Škodovka nám dosud ukazovala jen špičkově vybavené varianty nové Scaly s LED světly vpředu i vzadu, její nově spuštěný konfigurátor odhalí i méně ambiciózní specifikace.

Minulý týden Škoda oznámila první české ceny nového hatchbacku Scala. S jeho uvedením mladoboleslavské automobilce narostlo sebevědomí na nebývalou úroveň, momentálně vůz startuje těsně pod 400 tisíci korunami. To skutečně není malá suma, zvláště na hatchback nižší střední třídy osazený pouze litrovým tříválcem. Na druhé straně, Scala dokázala vizuálně zaujmout mnohem více než předchozí Rapid, platí to ale i o skromnějších provedeních?

Jak se to vezme. Základní verze málokdy uchvátí a platí to i o Scale, třebaže se Škoda v jejím případě rozhodla úplně nejlevnější úroveň výbavy nenabízet a český základ tedy není úplné „holátko”. Místní ceník startuje na úrovni Ambition, která ovšem stále postrádá přední i zadní LED světla (pomineme-li ta drobná přední pro denní svícení) a navíc má jen ocelové disky kol s plastovými kryty. Zejména při pohledu zezadu tak vypadá poněkud smutně.

Uvnitř dělá auto na pohled lepší dojem, nakonec ani jeho výbava není úplně malá - zahrnuje klimatizaci, multimediální systém Swing s 6,5palcovým displejem či doplňky pro snazší převoz nákladu v zavazadlovém prostoru. Řidiči bude pomáhat světelný asistent nebo celá plejáda elektronických asistentů. Pokud přitom nechcete jít ani korunu přes základní sumu, zůstanete u modré nemetalické barvy, i nudné bílá a šedá nebo základní červená jsou za příplatek přes 7 tisíc Kč. I v „bílé konfiguraci” tedy Scala se základní cenou přesáhne 400 tisíc Kč.

Vraťme se ale ke konfigurátoru a nezůstávejme jen u základu - je čas pustit rozpočtu trochu žilou. V případě exteriéru to znamená volbu červené metalízy Velvet, jež vychází na 18 900 Kč, a 17palcových litých kol Stratos za 18 200 Kč. Tím ale naše možnosti o individuální vzhled v podstatě končí, uvnitř je možné již volit pouze mezi doplňkovými pakety.

Stále tak sice zůstanete u černého interiéru, ten ovšem již kombinuje semiš a kůži (23 500 Kč). Za volantem je pak možné počítat s 10,25palcovým virtuálním kokpitem, který je stejně jako další čtyři reproduktory vzadu a multimediální systém Amundsen s 9,2palcovou centrální obrazovkou součástí paketu Navi (40 000 Kč). Dvouzónová klimatizace pak cenu navýší o dalších 11 500 Kč, zatímco za zadní parkovací kameru dáte 7 000 Kč a za vyhřívané čelní okno 5 400 Kč.

Možností je samozřejmě daleko více, nám pro tuto chvíli výbava za více než 120 tisíc korun stačí. Rázem jsme se totiž dostali na 520 900 Kč, tedy na sumu, kdy již pomalu dosáhnete na Škodu Karoq osazenou tímtéž motorem, ovšem i automatickou převodovkou. A pokud byste zůstali jen u základního manuálu, pak vám dokonce zůstane více než 30 tisíc korun na benzín. Jak je tedy patrné, model Scala prezentuje Škoda skoro jako prémiové zboží.

S jistotou nám to dokáže náš poslední návrat do konfigurátoru, přičemž u země se tentokráte již opravdu držet nebudeme. Rovnou proto zamíříme k nejvyšší výbavě Style a 1,5litrovému čtyřválci se 150 koňmi, kdy základní cena činí i díky standardně dodávanému sedmistupňovému automatu 524 900 Kč. Tu ale rovnou navýšíme o 14 200 Kč za modrou metalízu Race a dále o 7 100 Kč, jež stojí 18palcová litá kola Vega. Rázem tak jsme na sumě 546 200 Kč.

Dále tu máme paket Extra (přední a zadní parkovací senzory, parkovací kamera či KESSY, a to za 15 000 Kč), paket Sport (kůží obšitý volant, sportovní sedačky s látkovo-semišovým čalouněním, sportovní podvozek s volitelnou tuhostí či hliníkové pedály za 20 000 Kč), paket Emotion (panoramatická střecha, černě lakovaný spoiler za 16 500 Kč) či již výše zmíněný paket Navi (v tomto případě vychází na 35 000 Kč).

Tím nám cena již letí do oblak, konkrétně na 632 700 Kč. přesto nejsme na konci možnosti. K mání je kupříkladu i adaptivní tempomat (10 200 Kč), páté dveře s elektrickým ovládáním (9 600 Kč) či vyhřívané čelní sklo (5 400 Kč) a elektricky nastavitelné sedadlo řidiče (10 000 Kč). Finální účet se tím zvedá na 667 900 Kč, tedy na úroveň, kdy si již můžete koupit základní Superb a ještě vám zbude.

Jak jsme tedy již několikrát uvedli, s příchodem modelu Scala Škodě skutečně narostlo sebevědomí na nebývalou úroveň. Bude jen na zákaznících, zda budou platit za vybavené malé auto nebo raději zvolí onen Superb se základní úrovní výbavy a stejnou motorizací, jen doplněnou manuální převodovkou. Stejně tak ovšem můžete i pár měsíců vyčkat na úplný základ, který odstartuje na 369 900 Kč.


Nová Škoda Scala v základu nijak úchvatně nevypadá. Konfigurátor ukáže i další verze - 1 - Skoda Scala 2019 konfigurator dalsi 01Nová Škoda Scala v základu nijak úchvatně nevypadá. Konfigurátor ukáže i další verze - 2 - Skoda Scala 2019 konfigurator dalsi 02Nová Škoda Scala v základu nijak úchvatně nevypadá. Konfigurátor ukáže i další verze - 3 - Skoda Scala 2019 konfigurator dalsi 03Nová Škoda Scala v základu nijak úchvatně nevypadá. Konfigurátor ukáže i další verze - 4 - Skoda Scala 2019 konfigurator 04Nová Škoda Scala v základu nijak úchvatně nevypadá. Konfigurátor ukáže i další verze - 5 - Skoda Scala 2019 konfigurator 05
Škoda Scala v aktuálním základu za 394 900 Kč nijak úchvatně nevypadá, třebaže ostuda to není

Nová Škoda Scala v základu nijak úchvatně nevypadá. Konfigurátor ukáže i další verze - 6 - Skoda Scala 2019 konfigurator 06Nová Škoda Scala v základu nijak úchvatně nevypadá. Konfigurátor ukáže i další verze - 7 - Skoda Scala 2019 konfigurator 07Nová Škoda Scala v základu nijak úchvatně nevypadá. Konfigurátor ukáže i další verze - 8 - Skoda Scala 2019 konfigurator 08Nová Škoda Scala v základu nijak úchvatně nevypadá. Konfigurátor ukáže i další verze - 9 - Skoda Scala 2019 konfigurator 09Nová Škoda Scala v základu nijak úchvatně nevypadá. Konfigurátor ukáže i další verze - 10 - Skoda Scala 2019 konfigurator 10
Takto vypadá litrová verze s výbavou Ambition a doplňky za více než 120 tisíc korun

Nová Škoda Scala v základu nijak úchvatně nevypadá. Konfigurátor ukáže i další verze - 11 - Skoda Scala 2019 konfigurator 11Nová Škoda Scala v základu nijak úchvatně nevypadá. Konfigurátor ukáže i další verze - 12 - Skoda Scala 2019 konfigurator 12Nová Škoda Scala v základu nijak úchvatně nevypadá. Konfigurátor ukáže i další verze - 13 - Skoda Scala 2019 konfigurator 13Nová Škoda Scala v základu nijak úchvatně nevypadá. Konfigurátor ukáže i další verze - 14 - Skoda Scala 2019 konfigurator 14Nová Škoda Scala v základu nijak úchvatně nevypadá. Konfigurátor ukáže i další verze - 15 - Skoda Scala 2019 konfigurator 15
Vrchol blížící se sumě 700 tisíc korun dělá chudého příbuzného i ze Škody Superb

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.