Nová Škoda Rapid nafocena bez špetky maskování, je to opravdu Scala pro chudší

Ačkoli Rapid měla v nabídce Škody nahradit ambicióznější Scala, nestane se tak všude. Nový Rapid za ni zaskočí v místech s menší kupní silou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nová Škoda Rapid nafocena bez špetky maskování, je to opravdu Scala pro chudší

18.9.2019 | Petr Prokopec

Nová Škoda Rapid nafocena bez špetky maskování, je to opravdu Scala pro chudší

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ačkoli Rapid měla v nabídce Škody nahradit ambicióznější Scala, nestane se tak všude. Nový Rapid za ni zaskočí v místech s menší kupní silou.

Jak jistě víte, Škodu Rapid v zemích Evropské unie koupíte již jen v autobazarech, neboť mladoboleslavská automobilka ji nahradila nástupcem v podobě modelu Scala. Ten sice dorazí na velké množství trhů, ovšem v některých zemích se Rapidu jen tak nevzdají. Platí to zejména tam, kde požadavky zákazníků či úřadů na výbavu, bezpečnost nebo emise netlačí ceny nových aut tak vysoko a Scala by v těchto místech byla zbytečně drahá. Právě tady dostanou nový Rapid, který vypadá trochu jako přepraná Scala.

Ačkoli nepochybujeme o tom, že automobilka bude 7 či 8 let po příchodu původního provedení Rapid označovat za nový, pravděpodobně jde jen o velký facelift. Naznačuje to podoba čínského provedení, které bylo nafoceno zcela bez špetky kamufláže ze všech stran. Stylizováno je podobně Scala, a vpředu se tedy objeví široká a úzká maska chladiče, na kterou budou navazovat světla klínového tvaru. Současně ale působí citelně laciněji.

Podobně lze hovořit o zádi, která má též blízko ke Scale. Tradiční logo bylo nahrazeno nápisem Škoda, najdeme zde i odlišná bumerangová světla ještě nápadněji připomínající Fiat Tipo. Zadní nárazník v závislosti na zvolené výbavě zdobí či naopak nezdobí chrom. Totéž se týká i čelních partií, volit pak budou moci zákazníci i ze dvou sad kol (patnáctipalcová s pneu 185/60 nebo šestnáctipalcová s pneu 195/55).

Tyto změny se projeví i na odlišných proporcích vozu, jenž ve čtyřdveřové variantě naroste na délku na 4 512 milimetrů, zatímco pětidveřový Spaceback dosáhne na 4 312 mm. Mimo to o chlup povyroste i výška, šířka a rozvor však již zůstanou u původních rozměrů. I to napovídá, že nový Rapid bude jen výrazně faceliftovaný původní vůz, který ovšem po technické stránce bude i nadále vsázet na 1,5litrovou benzinovou jednotku, která na přední kola pouští 110 koní a 150 Nm točivého momentu.

Nový Rapid se má prodávat také v Rusku, ještě si ale musíme počkat na ověření, zda půjde o stejný a nebo trochu jiný vůz než jaký vidíme na obrázcích níže. Hovoří se totiž o tom, že má dostat platformu MQB A0 jako Scala, je ale pochopitelně možné, že ji čínský Rapid má též, nebo ji naopak nedostane ani ten ruský.

Na každý pád bude Rapid žít dál, možná i ve vícero formách, než tomu bylo doposud. A v nabídce nebude nutně jen do počtu - třeba v Rusku je pro mladoboleslavskou automobilku nejdůležitějším modelem, jehož bylo za osm měsíců letošního roku prodáno 22 682 kusů. Ještě lépe si pak vede v Číně, kde si za stejné období našel 25 996 kupců. Při cenách startujících na 79 900 yuanech (asi 264 tisíc Kč) resp. 785 tisících rublech (cca 287 tisíc Kč) ani není divu.


Nová Škoda Rapid nafocena bez špetky maskování, je to opravdu Scala pro chudší - 1 - Skoda Rapid 2020 nova spy bez maskovani 01Nová Škoda Rapid nafocena bez špetky maskování, je to opravdu Scala pro chudší - 2 - Skoda Rapid 2020 nova spy bez maskovani 02Nová Škoda Rapid nafocena bez špetky maskování, je to opravdu Scala pro chudší - 3 - Skoda Rapid 2020 nova spy bez maskovani 03Nová Škoda Rapid nafocena bez špetky maskování, je to opravdu Scala pro chudší - 4 - Skoda Rapid 2020 nova spy bez maskovani 04Nová Škoda Rapid nafocena bez špetky maskování, je to opravdu Scala pro chudší - 5 - Skoda Rapid 2020 nova spy bez maskovani 05Nová Škoda Rapid nafocena bez špetky maskování, je to opravdu Scala pro chudší - 6 - Skoda Rapid 2020 nova spy bez maskovani 06Nová Škoda Rapid nafocena bez špetky maskování, je to opravdu Scala pro chudší - 7 - Skoda Rapid 2020 nova spy bez maskovani 07Nová Škoda Rapid nafocena bez špetky maskování, je to opravdu Scala pro chudší - 8 - Skoda Rapid 2020 nova spy bez maskovani 08Nová Škoda Rapid nafocena bez špetky maskování, je to opravdu Scala pro chudší - 9 - Skoda Rapid 2020 nova spy bez maskovani 09Nová Škoda Rapid nafocena bez špetky maskování, je to opravdu Scala pro chudší - 10 - Skoda Rapid 2020 nova spy bez maskovani 10Nová Škoda Rapid nafocena bez špetky maskování, je to opravdu Scala pro chudší - 11 - Skoda Rapid 2020 nova spy bez maskovani 11Nová Škoda Rapid nafocena bez špetky maskování, je to opravdu Scala pro chudší - 12 - Skoda Rapid 2020 nova spy bez maskovani 12Nová Škoda Rapid nafocena bez špetky maskování, je to opravdu Scala pro chudší - 13 - Skoda Rapid 2020 nova spy bez maskovani 13Nová Škoda Rapid nafocena bez špetky maskování, je to opravdu Scala pro chudší - 14 - Skoda Rapid 2020 nova spy bez maskovani 14Nová Škoda Rapid nafocena bez špetky maskování, je to opravdu Scala pro chudší - 15 - Skoda Rapid 2020 nova spy bez maskovani 15Nová Škoda Rapid nafocena bez špetky maskování, je to opravdu Scala pro chudší - 16 - Skoda Rapid 2020 nova spy bez maskovani 16Nová Škoda Rapid nafocena bez špetky maskování, je to opravdu Scala pro chudší - 17 - Skoda Rapid 2020 nova spy bez maskovani 17Nová Škoda Rapid nafocena bez špetky maskování, je to opravdu Scala pro chudší - 18 - Skoda Rapid 2020 nova spy bez maskovani 18Nová Škoda Rapid nafocena bez špetky maskování, je to opravdu Scala pro chudší - 19 - Skoda Rapid 2020 nova spy bez maskovani 19Nová Škoda Rapid nafocena bez špetky maskování, je to opravdu Scala pro chudší - 20 - Skoda Rapid 2020 nova spy bez maskovani 20
Nová Škoda Rapid pro Čínu se ukázala zcela bez maskování, navíc v obou karosářských verzích i v různých výbavách. Podle všeho je vůz jen výrazným faceliftem dosavadního provedení

Zdroj: Autohome China

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.