Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Rapid je venku, vypadá lépe než kdy dříve a přesto zůstává levná
11.12.2019 | Petr Prokopec
Tak trochu proti svým zvyklostem z poslední doby jde Škoda s novým Rapidem. I s přitažlivějším vzhledem a bohatší výbavou bude stále levný, pro nás už ale určen není.
Před více než rokem Škoda odhalila zcela nový model Scala. Ten oproti předchozímu Rapidu dorazil pouze v jediné karosářské variantě, a to jako pětidveřový hatchback. Značka si přitom od tohoto kroku slibovala navýšení prodejů , ovšem prozatím jásat rozhodně nemůže. „Skále“ se ale dnes primárně věnovat nehodláme, jakkoliv o ni ještě párkrát zavadíme. Automobilka totiž dnes odhalila i nov Rapid, za čímž ovšem nestojí snaha žehlit problémy zmiňovaného hatchbacku. Liftback se totiž na většinu dřívějších trhů skutečně nevrátí, ale cílí na hlavně na Rusko, kde je nadmíru oblíben.
O tom, že Rapid je pro ruské zastoupení Škody stěžejní model, svědčí pompéznost slavnostního představení. Světelnou laserovou show totiž doprovodil pouze pro tuto událost sepsanými skladbami orchestr. Jakkoliv však značka o voze mluví jako o zcela nové generaci, spíše než to zde máme rozsáhlý facelift. Jak se totiž očekávalo, Rapid se vydal stejným směrem jako již zmiňovaná Scala. Dostal tedy dynamičtější čelní masku, na kterou navazují trojúhelníkové světlomety.
Pokud bychom přitom zůstali pouze u čelního pohledu, nejspíše i lidé z automobilky by na chvíli zapochybovali, s jakým vozem mají co do činění. Stačí však zamířit na opačný konec, a rázem je situace zcela jasná. Jakkoliv totiž Rapid dostal do vínku bumerangovitá světla po vzoru svého „skalního příbuzného“, s konkurencí pro Volkswagen Golf si jej již nespletete. Sluší se přitom dodat, že i díky černě lakované odtrhové hraně a nápisu Škoda namísto loga vypadá novinka docela přitažlivě.
Jestliže jsme tedy dosud titulovali nový Rapid jako „Scala pro chudé“, je třeba daná slova vzít zpět, jakkoliv po faktické stránce jsou vlastně správná. Po stránce technické se toho již mnoho nezměnilo, zvláště pod kapotou, kde i nadále budou odvádět svou práci 1,6litrový atmosférický a 1,4litrový přeplňovaný motor. První přitom nabízí 90 či 110 koní a může být spárován s manuální či automatickou převodovkou, zatímco druhý je k mání pouze se 125 koňmi a dvouspojkovým DSG.
Přesunout se můžeme do kabiny, kde s lácí lze spojovat už jen ryze základní úroveň výbavy, jenž bude v kombinaci s atmosférickou jedna-šestkou a pětistupňovým manuálem k dispozici od 829 tisíc rublů (cca 299 tisíc korun). Vůči stávajícímu provedení tedy sice novinka nepatrně podraží, nabídne však přepracovanou středovou konzoli s moderními multimédii a volně stojícím displejem. Doprovázet je pak budou také kvalitnější materiály, lepší dekory a odlišné čalounění.
Pokud se však ruská klientela rozhodne zamířit v nabídce výše, čeká jí nejenom zcela nový dvouramenný volant s vyhříváním, ale za ním také digitální přístrojový štít. K dispozici pak bude dále i vyhřívání čelního okna, přední a zadní parkovací senzory nebo přednárazový bezpečnostní systém. Novinek tedy ve výsledku není málo a souhrnně Rapid posunují na mnohem vyšší úroveň, jakkoliv vůz i nadále zůstává základní vstupenkou do ruského klubu Škody.
Lze pak už jen dodat, že výroba bude i nadále probíhat v továrně Kaluga. První exempláře se pak k dealerům mají dostat v prvním čtvrtletí příštího roku, přičemž třešinkou na dortu je skutečnost, že Škoda zakomponovala klimatizaci již do základní výbavy. Jak se tedy zdá, Rapid bude od příštího roku na ruském trhu ještě větším hitem než dosud.
Nová Škoda Rapid se ukázala naživo během pompézní prezentace...
...stejně jako můžeme dát do placu oficiální sadu fotek
Zdroje: Škoda Auto, Drom
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
před 11 hodinami - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
včera - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
včera - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
včera - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva