Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Octavia se odhalí už docela brzy, na zahájení prodejů si ale počkáme
15.1.2019 | Petr Prokopec
Blíže, než si někteří myslí, je premiéra čtvrté generace mladoboleslavského bestselleru. To ale ještě neznamená, že bychom si ji bůhvíjak brzy mohli také odvézt domů, počkáme si ještě rok.
Není žádným tajemstvím, že Škoda chystá čtvrtou generaci svého bestselleru. Nová Octavia se již hezky dlouho prohání po světě, i když dosud jsme viděli jen muly vzešlé ze stávajícího provedení. S další testovací fází si značka dává pěkně na čas, či to tak alespoň vypadá. Premiéra se tedy nezdála být zrovna za humny, obvykle dobře informovaný britský magazín Auto Express ale říká, že nové Octavie se dočkáme zhruba v té době, kdy do prodeje zamíří Volkswagen Golf osmé generace.
V případě německé novinky již bylo potvrzeno červnové zahájení sériové výroby, prodej tedy odstartuje záhy poté. Octavia by tedy měla veřejně debutovat v září na autosalonu ve Frankfurtu, první odhalení můžeme očekávat ještě o několik týdnů dříve. Zajímavé přitom je, že premiéry se prakticky naráz dočkají verze liftback i kombi - během léta by měly být separátně odhaleny v rozmezí několika málo týdnů. Prodej však má odstartovat až na počátku roku 2020, tedy asi za dvanáct měsíců.
Suma sumárum, virtuální premiéra tu již může být za nějakého půl roku, na první exempláře si však zákazníci počkají déle než rok. Počítat přitom mohou s mnohem větším kusem auta, než je již tak velkorysé stávající provedení. Dáno je to především příchodem nové Škody Scala, která je sice jako hatchback při délce 4 362 milimetrů o zhruba 30 centimetrů kratší než Octavia, nicméně rozvorem 2 650 milimetrů ji skoro dorovnává, rozdíl je totiž jen třícentimetrový.
Novinka tedy naroste, i když více v rámci rozvoru než délky, kde by již začala okupovat teritorium Škody Superb. Té se ostatně chystaná Octavia bude blížit luxusem na palubě, stejně jako vzhledem. Minulostí se totiž stanou duální čelní světlomety, které přinesl facelift v roce 2016 a jenž velmi pravděpodobně zapříčinily odchod šéfdesignéra Jozefa Kabaně do BMW. Místo toho znovu dorazí jednolité bloky, ač ty se mají tvářit jako „čtyřoké“.
O zadních partiích se dosud příliš nemluvilo, nicméně díky modelům Scala a Kodiaq GT víme, že pro Škodu se novým poznávacím znamením stal nápis na zádi nahrazující dosavadní logo. Této strategii Octavia nejspíše zůstane věrna, zvláště pokud značka opravdu touží po posunu na vyšší patra trhu. Momentálně totiž tento prvek - tedy nahrazení loga názvem automobilky - skutečně působí luxusněji.
Opomenuta samozřejmě nebude ani praktičnost, s očekávaným protažením rozvoru je totiž spojen nárůst místa na předních i zadních sedadlech. A jelikož přes výše zmíněné dojde i na jisté prodloužení, bude překonáno stávajících 590 litrů, respektive 610 litrů, jen liftback a kombík nabízejí ve standardu. Počítat můžeme s dvojitou podlahou zavazadelníku, u vrcholných úrovní výbavy pak jistojistě dorazí elektrické zavírání „kopancem“ pod nárazník.
V motorovém prostoru lze s ohledem na koncernové spříznění očekávat víceméně tytéž pohonné jednotky, jaké dostane nový Golf. Dorazí tedy litrový tříválec a 1,5litrový čtyřválec, stejně jako si lze vsadit na dvoulitrový benzinový i dieselový agregát, přičemž by ve většině případů měly být vybaveny mikrohybridním systémem, bez něhož už si po roce 2020 vystačí v prodeji málokterý nový vůz.
Ve druhé fázi dorazí i plug-in hybridní provedení, přičemž „plně hybridní” verze by se měla dočkat rovněž Octavia RS. Nejnovější informace však naznačují, že půjde jen o jedno ze tří provedení sportovního derivátu - stejně jako dříve by totiž měl znovu dorazit i ryze benzinový a dieselový model. Zda ale skutečně zamíří v roce 2021 do prodeje, to zatím nebylo potvrzeno.
Čtvrtá generace Škody Octavia se již ukázala na řadě neoficiálních ilustrací...
...jenž vychází ze snímků špionážních fotografů. Ti zachytili stávající provedení s novou čelní maskou
Stejně jako v případě Škody Scala pak bude i u nové Octavie studnicí mnoha designových nápadů koncept Vision RS
Zdroj: Auto Express
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
před 11 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva