Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Octavia Scout zná své ceny, trpí ale menší nadváhou
25.6.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(doplněn úplný ceník) Allroadová Octavia konečně ukázala, na kolik si ji Škoda cení. Začíná na 683 000 Kč.
Doplněno 26.6.: Škodovka již na svém webu zveřejnila i kompletní oficiální ceník nové Octavie Scout. Stáhněte si jej ve formátu PDF (617 kB) přímo z webu automobilky.
O nové generaci Octavie Scout obohacené stylovými plasty pro údajně dobrodružné výlety bez obav, jsme se naposledy zmiňovali v souvislosti s ženevským autosalonem. Již tehdy domácí automobilka slibovala výhradně pohon všech kol zajišťovaný spojkou Haldex páté generace, který zajistí snadnější tahání přívěsů i do stoupání, motorizace s mezigeneračně vyšším výkonem a o pětinu nižší spotřebou, přičemž na vrcholu měla zakotvit nová kombinace dvouspojkové šestistupňové převodovky DSG a motoru 2,0 TDI o výkonu 184 koní. Vše se nyní stává realitou, která se dočkala nacenění.
Uveřejněný výcuc z ceníku, který poslouží k úvodním srpnovým objednávkám, odhaluje základní motorizaci za 682 900 Kč reprezentovanou dvoulitrovým „té-dé-íčkem“ o výkonu 150 koní (110 kilowattů), které je spojeno s oběma nápravami prostřednictvím manuálního šestikvaltu. Standardem je - tak jako u ostatních verzí - systém start-stop, rekuperace brzdné energie, sedmnáctipalcová kola ve třech volitelných designech osazené pneumatikami s vyšším profilem (225/50) nebo paket pro špatné cesty s důmyslnějším zakrytováním podvozku.
Druhou a zároveň jedinou benzinovou motorizaci tvoří 1,8 TSI s výkonem 180 koní spřažené napevno s dvouspojkovou šestistupňovou skříní DSG. Cena v tomto případě startuje na sumě 694 900 korun. Poprvé se v odolné Octavii objeví i nejsilnější naftový dvoulitr disponující 184 koňmi, který taktéž neobjednáte s manuální převodovkou. Výrobce udává, že se Scout bude uvnitř moci odlišit od ostatních Octavií černo-hnědým provedením palubní desky, adoptuje nové dekorační a prahové lišty ve speciálním designu, tříramenný volant i hlavice řadicí páky s emblémy Scout. Výškově stavitelná sedadla s bederními opěrami jsou v základu potažena hnědou textilií, za příplatek ve výši 35 700 korun je ale v nabídce také provedení s černou nebo hnědou Alcantarou.
Součástí základní výbavy Scoutu je kromě zmíněného dvouzónová klimatizace, elektricky ovládaná okna, barevný displej Maxi DOT, malý kožený paket, dešťový senzor, rádio Swing, tempomat a vyhřívaná přední sedadla. Příplatková výbava zahrnuje adaptivní tempomat, asistent dálkových světel, parkovací asistent, identifikaci dopravních značek, systém bezklíčkového přístupu a startování a také parkovací kameru.
A máme pro vás i technický přídavek. Světlá výška byla ve srovnání s tradičnější Octavií Combi zvýšena o 33 milimetrů, na celkových 171 milimetrů, což spolu s jinak tvarovanými nárazníky pomohlo i k navýšení nájezdových úhlů z 15,3 stupňů na 16,7 vpředu a z původních 12,4 stupně na 13,8 vzadu. Maximální přípustná hmotnost přívěsu vzrostla o 25 procent na rovné dvě tuny a do kopců za snížené adheze bude při rozjezdech pomáhat kromě zmíněného asistentu i elektronická uzávěrka diferenciálů EDS pracující na obou nápravách.
Nemůžeme ale se zbavit dojmu, že spolu se skautskou výbavou Octavia nabrala docela na váze, což se mimo jiné obtiskne v horší dynamice. Oproti klasickému kombíku došlo v základní naftové variantě o zvýšení hmotnosti o 71 kilogramů, což ústí ve fakt, že nerozjede na více 207 kilometrů v hodině (Combi 4x4 umí 213 km/h). Ostatně i na stovku je o čtyři desetiny sekundy pomaleji (9,1 sekundy).
V případě benzinové alternativy TSI s DSG navážíme u Scoutu 1 522 kilogramů a dokonce o 11 km/h nižší maximálku oproti verzi 4x4 (216 km/h). Zrychlení na stokilometrovou rychlost zabere o tři desetiny delší dobu, přičemž trvá 7,8 sekundy.
U nejsilnější motorizace (2,0 TDI/135 kW) se hmotnost usadila na 1 559 kilech (dokonce 74 kg navíc), a tak Scout zpomalí z 226 km/h na 219 km/h a stovku deklasuje o šest desetinek později než standard. U spotřeby paliva tedy počítejme s podobným, snad půllitrovým nárůstem.
Cena za styl se tedy u Scoutu neprojevuje jen v ceníku - citelně vyšší hmotnost, horší dynamika a vyšší spotřeba se také hlásí o pozornost. Faktickým plus jsou jen ony vyšší nájezdové úhly, je ale otázkou, zda zrovna to někdo u více či méně silničního vozu ocení...
Škoda Octavia Scout bude jistě vzhledově přitažlivá. Pokud ale nepotřebujete využívat schopnosti vyjet více či tahat těžší přívěsy, pak nebude její nákup rozhodnutím rozumu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 4 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 5 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 7 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 8 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 18:13 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie