Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Octavia poprvé nafocena při testech. Přesně potvrzuje, co se čekalo
28.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Čtvrtá generace mladoboleslavského bestselleru si s příchodem dá na čas, „trojku” vystřídá až po osmi letech. Nabídne toho ale citelně více, hlavně v případě prostoru.
Ještě než propukla kauza Dieselgate, koncern VW Group sliboval, že u svých aut podstatně zkrátí životní cykly. Vozy měly na trhu vydržet jen pět let a pokud by to tak skutečně bylo, pak bychom již od loňska znali podobu nové čtvrté generace Škody Octavia. Nicméně Němci byli přistiženi při podvodech s dieselovými motory, za což dostali nemalou pokutu a levně je nevyšla ani obří svolávací akce. Pětileté životní cykly tak rázem mířily do koše a automobilka se naopak rozhodla „ždímat” současné modely co možná nejdéle.
V případě Octavie to znamená, že s dnes už předloňským faceliftem vydrží na trhu ještě čtyři roky. Rázem tu tak máme skoro osmiletý cyklus, neboť nástupce má dorazit až v roce 2020. To není zrovna zítra, přesto si už nyní můžeme chystanou novinku prohlédnout na prvních špionážních fotkách pořízených poblíž rakouského Grossglockneru.
Nenechte se mýlit vzhledem, jde o tzv. mulu, takže karoserie prototypu patří ještě stávající generaci. Stačí ale pohled na podvozek, a rázem je vám jasné, že tohle není standardní Octavie. Zejména zadní kola jsou totiž utopena v podbězích a prahy či nárazník se pomalu dotýkají země. Mladoboleslavská automobilka totiž hodlá u čtvrté generace snížit výšku vozu, a proto tímto krokem simuluje snížení těžiště. Uvnitř se ovšem cestující dočkají většího prostoru, a to díky nárůstu všech ostatních rozměrů.
Už dříve jsme psali, že Octavia IV bude ještě výrazně větší a první špionážní záběry to přesně potvrzují. Podvozku současná karoserie očividně nestačí a některé části musely být upraveny. Až vůz dostane tu svou, praktičnost poletí dále vzhůru k nebesům. Nová Octavia Combi by totiž standardně při zadních sedadlech na svém místě měla pobrat do zavazadlového prostoru až 630 litrů, tedy o nějakých dvacet více než nyní. Za tím má stát prodloužení vozu na více než 4,7 metru, což je vlastně krok nezbytně nutný - Škoda totiž hodlá zároveň zvětšit i nové generace modelů Rapid a Fabia.
Na opačné části vozu, tedy v motorovém prostoru, se ale již mnoha výrazných změn u novinky dočkat nemáme. Základ nabídky bude znovu představovat litrový tříválec, nad něj se poté usadí 1,5litrový čtyřválec. Ten by měl zároveň dorazit nejspíše jak v mild hybridní, tak plug-in hybridní variantě. Octavia RS pak opětovně dostane přeplňovaný dvoulitr, v rámci dieselů má v nabídce přetrvat již čtyřválec 2,0 TDI. Ovšem ten nový, s až 204 koňmi.
Více informací dorazí nejpozději v příštím roce, kdy bude odhalena osmá generace Volkswagenu Golf. Ten bude stejně jako chystaný Seat Leon sdílet s českým vozem modulární platformu MQB, vůči současnému provedení ale samozřejmě již půjde o evoluční provedení. To se přitom pochlubí větším množství odlehčených materiálů, jenž budou suplovat kila přidaná oním hybridním systémem.




Čtvrtá generace Škody Octavia byla sice nachytána v hávu předchůdce, ten však už skrývá novou techniku. Mimo jiné podvozek, který je očividně větší
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nejnovější články
S Alfou Romeo a Maserati je to nahnuté, Stellantis už si najal agenturu, která má určit jejich osud
před 9 hodinamiMajiteli elektrické Kie po několika selháních baterie došla trpělivost, auto teď chce automobilce vrátit
před 11 hodinamiTak to začíná. Anebo končí? Výroba aut v Itálii se propadla na nejnižší úroveň od roku 1956, může být ještě hůř
včeraVW chce zastavit kolaps v Číně s pomocí trojice novinek, nejspíš to znovu bere za špatný konec
včeraMercedes musel zdražit svá auta v Evropě až o 740 tisíc Kč, a to na ně jen praskla dávno známá lež
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva